Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ny billig bil med krok?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er vel hovedsakelig drivreimen og dysene som er de største problemsynderne på dieselene her i norge ja.

Drivreimen koster store summer å bytte da den er utrolig idiotisk montert, og dysene er veldig sensitive og koster 5000kr per stk å bytte.

 

Koster 300kr for en dyse fra usa + 100kr for en datakabel å fikse dyser selv på disse. Software for å programmere dysene er gratis. og man forlenger levetiden betraktelig ved å ha en flaske dyserens på tanken i ny og ned.

 

Men om man ikke tenker å røre noe selv på bilen er ikke Mondeo det aller lureste nei. Men uansett hva man velger til 40 tusen eller lavere så må man forvente litt trøbbel :p

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Støtter også Berlingo Multispace med de kravene. Ikke lett å finne noe holdbart til under 40k. Men Berlingo'en er enkel og ukomplisert og tåler å bli (mis)brukt. Får du tak i en 1.8 bensin, eller en facelift (2003+) er de også atskillig bedre lydisolert enn de første 1.4 og diesel.

 

Et annet og litt mer anonymt alternativ i den prisklassen er nok Ford Focus II. Den har vist seg å holde jevnt god kvalitet og er god å kjøre. De fleste har litt rust i hjulhuset foran, men ingen ting alvorlig. Bør være atskillig billigere i drift enn Mondeo III.

Som stort sett alle andre diesler fra denne perioden er dårlig vedlikehold/mye småkjøring drepen for turbo, partikkelfilter, dyser og andre kostbare saker, så bensin er et tryggere kjøp på slike kjørelengder hvis du ikke kjenner historikken godt. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...