Gå til innhold

Telia og Chess slår seg sammen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Siden man nå blir telia kunde er det noen muligheter for og benytte seg av music freedom uten og bytte abonnemang? Og fungerer det med tidal hifi? 
En ting som har irritert meg med chess er att tvilling sim ikke fungere med bank-id. Noen som vet om det fungerer med Telia?

Endret av per parker
Lenke til kommentar

Siden man nå blir telia kunde er det noen muligheter for og benytte seg av music freedom uten og bytte abonnemang? Og fungerer det med tidal hifi?

En ting som har irritert meg med chess er att tvilling sim ikke fungere med bank-id. Noen som vet om det fungerer med Telia?

Tvilling sim virker ikke med bank id uansett operatør, fordi bank id på mobil er tilknyttet et enkelt fysisk simkort. Det er derfor du må aktivere bankid på mobil på nytt når du porterer ditt gamle nummer til ny operatør, fordi du tar i bruk et nytt simkort. Et tvilling simkort fremstår som ditt vanlige telefonnummer når du ringer eller tekster folk. Men det er også et skyggenummer på tvillingsimkort som blir synlig når du bestiller sms tjenester, bruk i utland (enkelte land hos enkelte operatører), forsøk på bruk av bankid på mobil eller lignende. Du merker også forskjell ved viderekobling fra hovedsim og tvillingsim på abonnementet ditt. Hvis du aktiverer viderekobling av samtale fra tvillingsim til talepostkasse eller annet mobilnummer, og så skrur av telefonen, vil alle samtaler likevel bli viderekoblet selv om telefonen med hovedsim er skrudd på. Det siste har iallfall jeg opplevd hos min operatør (komplett mobil) da jeg lekte meg i vår.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Tvilling sim og bankid er en ting. En annen ting å tenke på er 4G-tale og tvilling-sim (eller gjaldt det data-sim)! Vil ikke virke hos alle operatører.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

4G-tale er på plass, men dessverre ikke for kontantkort.

4-G tale er ikke på plass for enkelte operatører om man velger dual sim eller datasim. 

 

Kontantkortet til Talkmore fungerer fint på 4Gtale og VoWifi

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

 

4G-tale er på plass, men dessverre ikke for kontantkort.

4-G tale er ikke på plass for enkelte operatører om man velger dual sim eller datasim. 

 

Kontantkortet til Talkmore fungerer fint på 4Gtale og VoLTE.

 

 

Å? Hvilke operatør(er) gjelder dette? Jeg har kun hatt 4G Tale og Wifi Tale hos Telenor og Talkmore sammen med datasim/tvillingsim uten problemer, er dette noe som gjelder Telia?

Lenke til kommentar

Jeg har abonnement hos komplett mobil der hovedsimkortet sitter i en iphone 7 plus. VoLTE og VoWIFI. Fungerer helt fint. Tvillingsimkort sitter i en moto g4 plus og datasim sitter i en gammel sony xperia z. Alt går uavhengig av hverandre. Og hovedsimkortet i iphone viderekobles til et chess kontantkort om jeg er utenfor dekningsområdet.

Lenke til kommentar

Jeg har abonnement hos komplett mobil der hovedsimkortet sitter i en iphone 7 plus. VoLTE og VoWIFI. Fungerer helt fint. Tvillingsimkort sitter i en moto g4 plus og datasim sitter i en gammel sony xperia z. Alt går uavhengig av hverandre. Og hovedsimkortet i iphone viderekobles til et chess kontantkort om jeg er utenfor dekningsområdet.

 

Det virker som om det ikke er noe problem hos operatører hos Telenor med tvillingsim/datasim så da må det eventuelt være et fenomen jeg ikke har hørt om før hos Telia. Jeg har aldri testet tvillingsim'en min fra Talkmore i iPhonen dog så jeg vet ikke om den støtter 4G Tale/Wifi Tale men hovedsim'en gjør ihvertfall.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

 

 

4G-tale er på plass, men dessverre ikke for kontantkort.

4-G tale er ikke på plass for enkelte operatører om man velger dual sim eller datasim. 

 

Kontantkortet til Talkmore fungerer fint på 4Gtale og VoLTE.

 

 

Å? Hvilke operatør(er) gjelder dette? Jeg har kun hatt 4G Tale og Wifi Tale hos Telenor og Talkmore sammen med datasim/tvillingsim uten problemer, er dette noe som gjelder Telia?

 

Har forsøkt å finne igjen det jeg leste på en operatørs hjelpesider, men uten hell...

Lenke til kommentar

 

 

 

4G-tale er på plass, men dessverre ikke for kontantkort.

4-G tale er ikke på plass for enkelte operatører om man velger dual sim eller datasim. 

 

Kontantkortet til Talkmore fungerer fint på 4Gtale og VoLTE.

 

 

Å? Hvilke operatør(er) gjelder dette? Jeg har kun hatt 4G Tale og Wifi Tale hos Telenor og Talkmore sammen med datasim/tvillingsim uten problemer, er dette noe som gjelder Telia?

 

Har forsøkt å finne igjen det jeg leste på en operatørs hjelpesider, men uten hell...

 

 

Det kan hende du har lest om det i forbindelse med noen av bedriftsløsningene, der har jeg hørt at noen løsinger med mobile sentralbord ikke fungerer med 4G Tale/Wifi Tale. Svigers sitt firma har mobil bedriftsløsning fra Telia og der fungerer ikke 4G Tale/Wifi Tale såvidt meg bekjent.

Lenke til kommentar

 

 

 

4G-tale er på plass, men dessverre ikke for kontantkort.

4-G tale er ikke på plass for enkelte operatører om man velger dual sim eller datasim. 

 

Kontantkortet til Talkmore fungerer fint på 4Gtale og VoLTE.

 

 

Å? Hvilke operatør(er) gjelder dette? Jeg har kun hatt 4G Tale og Wifi Tale hos Telenor og Talkmore sammen med datasim/tvillingsim uten problemer, er dette noe som gjelder Telia?

 

Har forsøkt å finne igjen det jeg leste på en operatørs hjelpesider, men uten hell...

 

 

Da sveipet jeg tilfeldigvis innom Telia sin facebook-side og ser noen klage på veggen der på at de ikke kan få 4G Tale når de bruker bruker ekstra simkort hvorpå Telia svarer:

Per nå kjenner jeg imidlertid ikke til en løsning for kombinasjonen av tilleggskort og 4G Tale.

Hilsen Andreas

 

Så da stemmer det du sier men jeg kan ikke se at dette fremkommer på Telia sine nettsider at bestilling tvilling- og trillingsim eller datasim påvirker denne tjenesten. Dårlig av Telia!

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Telia tull 

MMS bare tull, forsøker kundeservice, men kan ikke hjelpe mer en hva en selv kan gjøre på kundeservice siden selv.
Taster nr for å få til-sendt  mms oppsett, får bare:  The subscription type is not valid.

 

 

chatten der får jeg bare info om avslutte eller overføre abonnement ved dødsfall...   (Robot chatten)

Når jeg prøvde å kjøpe tlf og velge svitsj, fikk jeg beskjed om att abonnementet ikke er gyldig..

 Selv om infoen ved overføring faktisk sier att dette skal jeg altså kunne gjøre, for er jo nå "fullverdig" telia kunde...



Nei kanskje like greit å takke ja til de evinnelige Telenor salgs telefonene....  Men er ikke en skit bedre der....

Små selskap på telia net er ikke noe poeng i, dem blir bare sugd opp av telia på ett eller annet tidspunkt uansett.

Telia er like dårlig, eller dårligere en netcom var...

Endret av Hillebillys
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...