Gå til innhold

Slik blir det å spille Dark Souls Remastered


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Huff, metall ser ut som matt plastikk i remasteren og detaljnivået er lavere over det hele. Jeg håper virkelig ikke det er sånn det ferdige produktet blir seendes ut. Jeg har gledet meg til denne remasteren helt siden den først ble annonsert og sett frem til å spille gjennom DS på nytt med bedre grafikk. Hvis det er sånn her det blir seendes ut skaffer jeg meg heller Prepare to Die-edition på PC.

Lenke til kommentar

 

 

Huff, metall ser ut som matt plastikk i remasteren og detaljnivået er lavere over det hele. Jeg håper virkelig ikke det er sånn det ferdige produktet blir seendes ut. Jeg har gledet meg til denne remasteren helt siden den først ble annonsert og sett frem til å spille gjennom DS på nytt med bedre grafikk. Hvis det er sånn her det blir seendes ut skaffer jeg meg heller Prepare to Die-edition på PC.

Får ihvertfall håpe det blir moddet inn.

Lenke til kommentar

Det kommer til å bli slikt - det har vært kilder på det lenge at remaken er litt vel "trofast". Vaati overhypet det også.

 

Dette spillet er nok laget for spillere av de andre spillene og nye spillere, ikke DS1 veteraner. Jeg selv vurderer det såvidt pga framerate, DSFix er ikke spesielt feilfritt på dette.

Lenke til kommentar

Det kommer til å bli slikt - det har vært kilder på det lenge at remaken er litt vel "trofast". Vaati overhypet det også.

 

Dette spillet er nok laget for spillere av de andre spillene og nye spillere, ikke DS1 veteraner. Jeg selv vurderer det såvidt pga framerate, DSFix er ikke spesielt feilfritt på dette.

 

Forstår ikke helt kommentaren din.

Er det trofast? Altså laget for de som spilte det første.

Eller har de forandret mye, slik at det passer bedre for de som kun har spilt de nyere?

Lenke til kommentar

 

Atte.. fps og sånn atte.. bedre på PC og atte og sånn der atte... Sa jeg fps? Og slik som det atte..

Er 60 på begge, så ser ikke store forskjellen... Når du i tillegg får bedre textures på playstation...

 

Les litt tidligere i tråden her, spesifikt lenken i andre post: legg merke til at teksturene er mindre detaljert og at skyggeleggingen ser ut ut som noe fra tidlig PS3.

Lenke til kommentar

 

Les litt tidligere i tråden her, spesifikt lenken i andre post: legg merke til at teksturene er mindre detaljert og at skyggeleggingen ser ut ut som noe fra tidlig PS3.

Se denne:

 

Det er tydelig at oppløsningen er høyere, men endringene i lys- og skyggelegging får spillet til å se svært flatt ut.

Ambient Occlusion kunne fikset svært mange av de områdene der spillet ser flatt ut, men det er av en eller annen grunn ikke til stede i et remasteret spill i 2018...

Lenke til kommentar

Synes det var nydelig. Da tenker jeg ikke på oppløsningen, men designet, fargene og bruken av lys og skygge. De to sistnevnte virker blasse i remaken, slik den ser ut på traileren.

Endringene i belysningen og skyggene får omgivelsene til å se ganske flate ut.

Det er merkelig, ettersom det kunne vært fikset ved å legge til ambient occlusion (eller helst en mer avansert form for global illumination)...

Lenke til kommentar

Det er hva jeg reagerte på. Lyset er blast, fargene er matte og metall ser ut som plastikk. I originalen så alt dette ut som det skulle.

 

Jeg så på dette som en anledning til å spille DS1 på nytt, men hvis det er sånn det skal se ut kjøper jeg heller Prepare to Die-edition på PC og kanskje tester denne dsfix-moden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...