Gå til innhold

SNIKTITT: Huawei P20 Pro Huawei P20 Pro har ekstremkamera


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tommy Andre Lillehauge: Dette er en tidlig hands-on-artikkel. Det er ikke alltid vi får tatt med oss bilder fra telefonene når de bare vises frem et kort øyeblikk. Så dette tar utgangspunkt i at vi har sett bildene på skjermen, og prøvd kameraet, men ikke fått dem med oss. Det handler også om at spesifikasjonene her er helt utenom det vanlige. Vi håper å få på plass en skikkelig bildesammenlikning i løpet av kort tid :)

 

Prøvde S8-kamera i butikk, der klarte jeg å overføre via blåtann(?) på et vis til min egen mobil uten at det gikk for tregt. Kan være kjekt å prøve ved neste anledning i en lignende situasjon.

Lenke til kommentar

Har i et halvt år nå lurt på om jeg skal anskaffe meg en ny telefon til sommeren og så lenge på Mate 10 Pro, men selvfølgelig ville jo den bli "utdatert" med vårens modeller fra Huawei og andre merker. Står på nettet at Mate-serien ofte er den "kraftige" for superbrukerne, og at P20 er den "penere, mer folkelige", og lurer derfor på om P20 Pro blir noe særlig bedre enn Mate 10 Pro?

Lenke til kommentar

Minner bare om at det i motsetning til en optisk zoom er fysisk umulig for en digital zoom å være "tapsfri". Utrykket digital zoom er også feil, når det egentlig dreier seg om et digitalt utsnitt. Da blir selvsagt resultatet dårligere...

Lenke til kommentar

Minner bare om at det i motsetning til en optisk zoom er fysisk umulig for en digital zoom å være "tapsfri". Utrykket digital zoom er også feil, når det egentlig dreier seg om et digitalt utsnitt. Da blir selvsagt resultatet dårligere...

 

Om du får 10mp i hvert bilde, og den skifter kamera for å gi deg zoom, så skal du ikke tape noe.

Lenke til kommentar

Dersom kamera er tvingende nødvendig, og din største hobby - Hvorfor i huleste da kjøpe en mobiltelefon, og ikke et skikkelig kamera i stedet???

 

Det er mange som har begge deler. Sitter selv på to speilreflekskameraer, men gidder ikke alltid slepe dem med meg rundt omkring. Da er det fint å ha en mobil med godt kamera.

 

Med andre ord blir det P20 Pro på meg ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

 

De samme mener at Sonys telefoner har fantastiske kameraer, så den websiden der tar jeg ikke så seriøst.

Siden er ikke til å stole på når det gjelder telefoner, men Sony har gode kamera.

 

 

Dessverre er jeg ikke enig med deg i det. Greit at kameraene til Sony er bra, men da er det noe seriøst galt med mobiltelefonene deres som gjør at det omtrent er 50% sjanse for at bildene du tar med en Xperia blir helt ubrukelige.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Dessverre er jeg ikke enig med deg i det. Greit at kameraene til Sony er bra, men da er det noe seriøst galt med mobiltelefonene deres som gjør at det omtrent er 50% sjanse for at bildene du tar med en Xperia blir helt ubrukelige.

 

Om du ikke forstår deg på kamera, kanskje. Men de tar bedre bilder enn samsung i godt lys, og har bedre farger.

De har mer støy i mørke bilder, men de har også mer detaljer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

 

 

Dessverre er jeg ikke enig med deg i det. Greit at kameraene til Sony er bra, men da er det noe seriøst galt med mobiltelefonene deres som gjør at det omtrent er 50% sjanse for at bildene du tar med en Xperia blir helt ubrukelige.

Om du ikke forstår deg på kamera, kanskje. Men de tar bedre bilder enn samsung i godt lys, og har bedre farger.

De har mer støy i mørke bilder, men de har også mer detaljer.

 

 

Ifølge alle tester jeg har sett og lest, så nei. Jeg er fotograf av yrke, så jeg tror dessuten jeg vet litt om det...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...