Gå til innhold

SNIKTITT: Huawei P20 Pro Huawei P20 Pro har ekstremkamera


Anbefalte innlegg

 

Ifølge alle tester jeg har sett og lest, så nei. Jeg er fotograf av yrke, så jeg tror dessuten jeg vet litt om det...

 

Da kan du ikke ha lest eller sett noen tester av en Sony telefon siden Sony lanserte xperia z...

Om du vet hvordan kamera fungerer, så skal du lett kunne se det med egne øyne.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Du får innbille deg hva du vil, men alle tester jeg har lest av hele Z-ZX serien, så har konklusjonen vært at det er hit and miss å få tatt gode bilder med kameraene. Og de gangene man får tatt gode bilder, så er de allikevel ikke like gode som toppmodellene fra Samsung eller Apple. Men du har visst bestemt deg for å være uenig, så jeg lar den ligge der. Lev i din egen fantasiverden. Helt greit for meg.

Lenke til kommentar

Du får innbille deg hva du vil, men alle tester jeg har lest av hele Z-ZX serien, så har konklusjonen vært at det er hit and miss å få tatt gode bilder med kameraene. Og de gangene man får tatt gode bilder, så er de allikevel ikke like gode som toppmodellene fra Samsung eller Apple. Men du har visst bestemt deg for å være uenig, så jeg lar den ligge der. Lev i din egen fantasiverden. Helt greit for meg.

 

Som sagt har de bedre farger, og gir skarpere bilder.

Dette er de fleste testpersoner enige i.

Det som trekker ned er at Sony bruker en vidvinkel linse, som før gjorde at du fikk en liten fiskeøye effekt, noe anmelderne så på som en feil (da de ofte ikke er så inne på kamera)

Du kan godt lese hva du vil, men å ha en mening utifra tekst er tull når det er snakk om bilder.

Lenke til kommentar

Jeve Stobs: Telefonen er forsøkt og nattmodusen også - bildene er zoomet til 100 prosent på mobilskjermen, men å se dem på PC-skjerm har vi ikke gjort.

 

Ikke sammenliknbart med å påstå at noe er bra - men det er som sagt ikke alltid vi får *med oss* bildene fra tidlige hands-on-erfaringer. Telefonen er oss om kort tid i hende uansett, så da får vi også vist frem bildene vi tar med den :)

 

Det er bare grinebitere, som leter etter feil her inne.
Lenke til kommentar

Mali G71 MP12

 

Det er fortsatt Mali G72 og ikke G71. Du har fått det til riktig i begynnelsen av saken, men i tabellen på side 2 er det fortsatt feil. Kanskje fordi du kopierte fra S9 artikkelen, der Huaweis telefoner fortsatt står oppgitt med feil modellnummer?

 

Jeg synes en norsk side bør ha kontroll på norsklagde grafikkenheter i telefoner.

Lenke til kommentar

Har denne always on display?

Mate 10 Pro har, så denne har nok også.

 

De samme mener at Sonys telefoner har fantastiske kameraer, så den websiden der tar jeg ikke så seriøst.

Den beste Sonyen er på 18. plass. Og de tester ikke så mange telefoner. Det vil si at alle toppmodeller, også eldre enn Sony ligger foran Sony. Sony scorer altså veldig dårlig på den nettsiden.

 

Jeg er mer interessert i video opptak. Og dette utelates som oftest fra slike tester. Jeg synes de fleste toppmodeller idag tar meget gode bilder. Men det er på videoopptak man ser forskjellen på de beste og de andre.

Dxomark har video også med i testen. Har du engang vært på nettsiden deres? Du sier mye om den, men det du sier stemmer jo ikke. De har videoer ute også, så du kan gå og se på dem. Den har også beste videoscore, men nei som alle andre er den ikke like god påå video som bilde.

 

Spennende telefon. La dere merke til om den hadde inngang for minijack plugg?

Den har ingen minijack i likhet med Mate 10 Pro. Altså kun en USB Type-C port for lading og audio, med medfølgende overgangskabel.

 

Er det ikke mulighet for minnekort på P20 og p20 pro?

Den har ikke støtte for minnekort nei.

Lenke til kommentar

 

Som sagt har de bedre farger, og gir skarpere bilder.

Dette er de fleste testpersoner enige i.

Det som trekker ned er at Sony bruker en vidvinkel linse, som før gjorde at du fikk en liten fiskeøye effekt, noe anmelderne så på som en feil (da de ofte ikke er så inne på kamera)

Du kan godt lese hva du vil, men å ha en mening utifra tekst er tull når det er snakk om bilder.

 

 

Bedre farger? Tja. Sony kjører kanskje ikke like hard oppskarping og fargemetning som mange av konkurrentene, men så får du heller ikke råfiler fra dem, så da går fort vinninga opp i spinninga om det er viktig. Sony henger langt bak konkurrentene på mobilkamera for tiden, slik er det bare.

 

Så og si alle kameramobilene bruker vidvinkelobjektiv, ingen har fisheye. Det der gir ikke mening.

Lenke til kommentar

Et par ting jeg lurer på
1. porche design modellen, vet noen om hvor den kan oppdrives, så gi gjerne et vink :-)
2. Er det slik at notifikasjonslyset må vike på denne?
3. Om dette lyset er borte, har den da always on screan?
4. Så må jeg bare luftet den siste biten, busslomme eller hva nå enn det blir kalt . Det har ALDRI vært et problem på min iphone X , det er heller ikke noe problem at det er på denne telefonen. Føler den biten blir hausa så idiotisk mye opp ......Så for dere som tviler på å kjøpe telefonen for denne "lomma" slapp av, pust ut , den er ikke et problem i hele tatt

Å nei, det er ikke stygt heller

Endret av Andynator
Lenke til kommentar

 

Om "busslomme" er stygt eller ikke kommer vel ann på øye om ser.

 

Personlig synes jeg det er stygt :)

Det blir krisemaksimert, finner du ikke annet enn den bagatellen er det lite å klage på
Har ingenting med krisemaksinering å gjøre. Jeg synes personlig det er stygt. Virker som du tar det personlig ? Endret av Phantom
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...