Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Akutt hodepine under trening


Anbefalte innlegg

To ganger de siste ukene har følgende skjedd meg under trening:

 

Når jeg presser meg hardt under de tyngste/siste settene i en øvelse, er det som om noe sier "popp" i hodet mitt, etterfulgt av akutt hodepine på ett spesifikt punkt i hodet/hjernen. Det føles som at en blodåre har sprengt i hjernen min.

 

Smerten avtar etter 10-30 minutter med hvile, men kommer tilbake hvis jeg så fortsetter økta igjen.

 

Noen som har erfart dette før? Er det ufarlig?

 

Litt bakgrunn som kanskje er relevant:

Jeg er en mann i 20-årene, har trent litt av og på siden tenårene og begynte på igjen for 1 mnd siden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ut som det samme jeg slet med for noen år siden. Da satt jeg i en maskin der jeg trente magen sittende, og bøyde meg fremover med vekter som var plassert bak meg (aner ikke hva den heter). Ved en slik øvelse sa det plutselig pang i hodet, og jeg ble dritsvimmel og fikk sinnsykt vondt. Det sluttet etter ca 10 minutter, så gikk jeg for å prøve noe annet, men da kom hodepinen tilbake igjen. Ga meg selv en måneds pause, før jeg begynte å trene igjen, men da skjedde det samme igjen, på samme maskin.

 

På den tiden hadde jeg stramme nakkemuskler pga arbeidssituasjonen (jeg kjørte skyvemast), og måtte til slutt til fysioterapeut+kiropraktor der jeg fikk intensiv behandling i 3 dager i uken i 3 måneder for å bygge opp musklene i nakken igjen. Har aldri gjort nøyaktig den treningen igjen, men tror ikke hadde turt heller.

 

Mener å huske at det var spenningshodepine jeg slet med på den tiden, men jeg husker som sagt ikke nøyaktig. Ville uansett tatt en tur til fysioterapeut (du trenger ikke henvisning), dersom det fortsetter å plage deg.

Lenke til kommentar

Er det en "pulserende" / dunkende hodepine som er på et spesifikt sted?

Når du får hodepinen, kan det kjennes ut som om du blir kvalm?

Når du får hodepinen, hjelper det å legge seg i ro, og lukke øynene eller slå av lyset?

Er hodepinen så ille at du må avbryte treningen?
 

I så fall kan det være migrene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...