Gå til innhold

Mener AP at terroristers rettigheter er viktigere enn nasjonens sikkerhet?


Anbefalte innlegg

Jeg bryr meg ikke så mye om kjeklingen om retorikken- Men jeg bryr meg rett og slett ikke noe som helst om "rettsikkerheten" til IS-krigere. Disse er tvers igjennom de ondeste individene på jordkloden; det de har utført er så avskyelig og ondt at jeg ikke klarer å ha nope medfølelse eller empati for slike. Det er helt i orden for meg at disse får smake sin egen medisn i fengsler i Syria og Irak og aldri kommer tilbake til Norge. Det er helt i orden for meg at vi beslaglegger passene til disse og gjør dem statsløse. Jeg føler kun avsky og hat for slike og det de har gjjort. Massakrer, voldtekt av barn, drap på barn. Slike klarer jeg knapt å betrakte som mennesker på nivå med de fleste av oss. Jeg synes rent ut at menneskerettigheter ikke bør gjelde for slike.

Så får AP og FRP kjekle seg imellom om Listhaug og bruken av ordvalg og språk. Fullstendig uviktig kjekling på infantilt barnehagenivå. Har ingenting med politikk å gjøre.

De færreste av oss liker IS-krigerne særlig godt, men mye av essensen her ligger vell i at en ønsker å skille mellom de som er anklaget for å være IS-krigere og de som er dømt for det samme.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Jeg bryr meg ikke så mye om kjeklingen om retorikken- Men jeg bryr meg rett og slett ikke noe som helst om "rettsikkerheten" til IS-krigere. Disse er tvers igjennom de ondeste individene på jordkloden; det de har utført er så avskyelig og ondt at jeg ikke klarer å ha nope medfølelse eller empati for slike. Det er helt i orden for meg at disse får smake sin egen medisn i fengsler i Syria og Irak og aldri kommer tilbake til Norge. Det er helt i orden for meg at vi beslaglegger passene til disse og gjør dem statsløse. Jeg føler kun avsky og hat for slike og det de har gjjort. Massakrer, voldtekt av barn, drap på barn. Slike klarer jeg knapt å betrakte som mennesker på nivå med de fleste av oss. Jeg synes rent ut at menneskerettigheter ikke bør gjelde for slike.

Så får AP og FRP kjekle seg imellom om Listhaug og bruken av ordvalg og språk. Fullstendig uviktig kjekling på infantilt barnehagenivå. Har ingenting med politikk å gjøre.

 

Nå er det vel ingen her inne som er spesielt mye større fan av IS enn av B-gjengen. Samtidig går jeg ut ifra at du er klar over at IS kun er en mindre aktør i verdenshistorien. De står ikke bak flertallet av drap de siste 20 åra, langt mindre de siste 50. Den tvilsomme æren tilfaller vel antakelig vår nærmeste allierte USA, med andre store stater like bak.

 

 

 

 

Typisk. Ta fokuset vekk fra andres ondskap ved å vri samtalen over til noe annet. Jeg er ingen fan av USAs utenrikspolitikk(de støtter også terrorister i Syria omtalt som "moderate"), men det endrer ikke en tøddel av hva jeg synes om IS. IS har bedrevet systematiske sexuelle overgrep mot BARN, og pedofile overgripere rangerer på absolutt lavest på min skala når det gjelder mennesker.

 

Jeg har ikke skrevet noe om at flyktninger skal stemples som potesielle terrorister. Hva snakker du om? Jeg snakker om folk vi VET er IS og IS er djevelskapen selv. Null medlidelse for slike.

 

 

Ja, ok. Da kan jeg ikke annet enn å foreslå at du diskutere det i en tråd hvor det er on-topic. Men det er litt underlig av deg å bli så overrasket over at jeg antok at ditt innlegg angikk denne tråden. Tilfeldige utbrudd hvor man staker opp sin egen løype bør poengteres på forhånd, noe du ikke gjorde.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Tenker statsministeren begynner å bli grundig lei all idiotskapen, forhåpentligvis er Listhaug ute etter en slik skivebom til.

 

Listhaug er vel med sin robuste framtoning og begrensede tankeevne en perfekt magnet på landets trumpianere. Solberg forakter dem sikkert, men det hindrer henne ikke i å ha behov for fraksjonen av Frps mindre begavede velgere. Power is power.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Jeg bryr meg ikke så mye om kjeklingen om retorikken- Men jeg bryr meg rett og slett ikke noe som helst om "rettsikkerheten" til IS-krigere. Disse er tvers igjennom de ondeste individene på jordkloden; det de har utført er så avskyelig og ondt at jeg ikke klarer å ha nope medfølelse eller empati for slike. Det er helt i orden for meg at disse får smake sin egen medisn i fengsler i Syria og Irak og aldri kommer tilbake til Norge. Det er helt i orden for meg at vi beslaglegger passene til disse og gjør dem statsløse. Jeg føler kun avsky og hat for slike og det de har gjjort. Massakrer, voldtekt av barn, drap på barn. Slike klarer jeg knapt å betrakte som mennesker på nivå med de fleste av oss. Jeg synes rent ut at menneskerettigheter ikke bør gjelde for slike.

Så får AP og FRP kjekle seg imellom om Listhaug og bruken av ordvalg og språk. Fullstendig uviktig kjekling på infantilt barnehagenivå. Har ingenting med politikk å gjøre.

 

Nå er det vel ingen her inne som er spesielt mye større fan av IS enn av B-gjengen. Samtidig går jeg ut ifra at du er klar over at IS kun er en mindre aktør i verdenshistorien. De står ikke bak flertallet av drap de siste 20 åra, langt mindre de siste 50. Den tvilsomme æren tilfaller vel antakelig vår nærmeste allierte USA, med andre store stater like bak.

 

 

 

 

Typisk. Ta fokuset vekk fra andres ondskap ved å vri samtalen over til noe annet. Jeg er ingen fan av USAs utenrikspolitikk(de støtter også terrorister i Syria omtalt som "moderate"), men det endrer ikke en tøddel av hva jeg synes om IS. IS har bedrevet systematiske sexuelle overgrep mot BARN, og pedofile overgripere rangerer på absolutt lavest på min skala når det gjelder mennesker.

 

Jeg har ikke skrevet noe om at flyktninger skal stemples som potesielle terrorister. Hva snakker du om? Jeg snakker om folk vi VET er IS og IS er djevelskapen selv. Null medlidelse for slike.

 

Du burde ikke være fan av utenrikspolitikken til USA; for det er jo de som er hovedgrunnen til at IS i det hele tatt eksisterer.

Lenke til kommentar

Det er da du må prøve en gang til, siden tilslutt vil du også sikkert forstå viktigheten av ett ryddig rettsvern og domstoler som ikke kan undergraves av populistiske politikere.

Hmm, er du blitt tilhenger av å innføre uavhengige domstoler?

 

 

Det er essensen her, og det er ingen andre som truer dette enn FRP politikere og det skjer jevnlig nå som de er i regjering. Farlige politiske amatører som må passes på, eneste grunnen til at folket kan sove godt er vel Martin Kolberg ;)

Stoltenberg, Solberg, Kolberg, ....
Lenke til kommentar

Jeg bryr meg ikke så mye om kjeklingen om retorikken- Men jeg bryr meg rett og slett ikke noe som helst om "rettsikkerheten" til IS-krigere. Disse er tvers igjennom de ondeste individene på jordkloden; det de har utført er så avskyelig og ondt at jeg ikke klarer å ha nope medfølelse eller empati for slike. Det er helt i orden for meg at disse får smake sin egen medisn i fengsler i Syria og Irak og aldri kommer tilbake til Norge. Det er helt i orden for meg at vi beslaglegger passene til disse og gjør dem statsløse. Jeg føler kun avsky og hat for slike og det de har gjjort. Massakrer, voldtekt av barn, drap på barn. Slike klarer jeg knapt å betrakte som mennesker på nivå med de fleste av oss. Jeg synes rent ut at menneskerettigheter ikke bør gjelde for slike.

Så får AP og FRP kjekle seg imellom om Listhaug og bruken av ordvalg og språk. Fullstendig uviktig kjekling på infantilt barnehagenivå. Har ingenting med politikk å gjøre.

Det er jo verdt å merke seg at AP faktisk har stemt for å kunne frata noen statsborgerskap ved dom, gitt at personene har dobbelt statsborgerskap. Har ikke hørt om noen som har argumentert for å frata statsborgerskap til de som kun har ett statsborgerskap.

 

Det som vel alle med unntak av Høyre og Frp har stemt mot er å frata statsborgerskap uten dom. De har med andre ord forsvart rettsvesenet vårt.

 

Å frata noen passet har man vel allerede muligheten til å gjøre for de som er mistenkt for alvorlige kriminelle handlinger, og det er ikke det samme som å frata noen statsborgerskap.

 

Det Listhaug gjør er å feilkarakterisere sine meningsmotstandere, og tillegge disse åpenbart absurde motiver. For ikke å nevne at hun nærer opp under enkelte konspirasjonsteorier om AP. Det er ikke et spørsmål om ordvalg. Det er et spørsmål om intellektuell redelighet og folkeskikk... Eller mangelen på sådan.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Listhaug burde ikke postet det der. Ingen bør miste statsborgerskapet uten ved dom fra en uavhengig domstol.

 

 

Jo IS-terrorister. De har gjennom sin gjennomført onde og avskyelige livsførsel frasagt seg retten til å bli behandlet som mennesker.

Jeg er ikke enig i at Justisdepertementet skal kunne frata noen statsborgerskapet, som er det denne saken egentlig dreier seg om. Det bør skje etter en rettssak. Det har med rettssikkerhet å gjøre. Skillet mellom hvem som er nordmenn og ikke bør gå på statsborgerskap. Hva annet kriterium skal gjelde?

Jeg er enig i at fremmedkrigere og terrorister bør miste sitt statsborgerskap, men etter en rettssak, ikke etter byråkraters eget forgodtbefinnende. Jeg ser de praktiske problemene knyttet til dette og forstår hvorfor lovforslaget blir fremmet, men det er naturligvis ikke terrorister Stortinget beskytter, det er vår egen rettssikkerhet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Premissene Listhaug ønsker seg:

 

  • Slik fremferd innbefatter særlig landsforræderi og andre aktiviteter rettet mot vedkommende stats vitale interesser (for eksempel arbeid for en utenlandsk hemmelig tjeneste), men omfatter ikke vanlige straffbare forhold, uansett hvor alvorlige de måtte være. Beviskravet er kvalifisert sannsynlighetsovervekt. Det må være overveiende sannsynlig at personens fremferd er sterkt til skade for Norges vitale interesser.

 

Både Sylvia Listhaug, Espen Barth Eide og Jens Stoltenberg har vel vært større til skade for Norges vitale interesser enn noen asylsøker. Men ingen av dem har vel dobbelt statsborgerskap, så da blir vi ikke kvitt dem uansett  :hrm:

Endret av Aiven
Lenke til kommentar

Jeg går ut i fra at Listhaug egentlig bare har fulgt opp et ønske fra PST? 

 

Skjønner godt at PST ønsker dette, men har heller ingen problemer med at det blir stemt ned i stortinget.

 

Om PST ikke har innsikt i hva en moderne rettsstat er, noe de forsåvidt har vist før, så er det grunn til bekymring. At justisministeren ikke har det heller er selvsagt enda verre.

Endret av Aiven
Lenke til kommentar

 

[...] Jens Stoltenberg har vel vært større til skade for Norges vitale interesser enn noen asylsøker.[...]

Hæ?

 

 

Har hatt imot fyren helt siden han bombet Gadaffi som kamptrening. Antakelig en av tingene som gjorde han forfremmet til NATO-sjef. Og en stor del av grunnen til økte flyktningstrømmer til Europa.

Endret av Aiven
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg går ut i fra at Listhaug egentlig bare har fulgt opp et ønske fra PST? 

 

Skjønner godt at PST ønsker dette, men har heller ingen problemer med at det blir stemt ned i stortinget.

 

Om PST ikke har innsikt i hva en moderne rettsstat er, noe de forsåvidt har vist før, så er det grunn til bekymring. At justisministeren ikke har det heller er selvsagt enda verre.

 

 

Det finnes klare fordeler og ulemper med begge alternativene.

Lenke til kommentar

 

Både Sylvia Listhaug, Espen Barth Eide og Jens Stoltenberg har vel vært større til skade for Norges vitale interesser enn noen asylsøker. Men ingen av dem har vel dobbelt statsborgerskap, så da blir vi ikke kvitt dem uansett  :hrm:

Disse ER "Norge" så det er vanskelig å se at de kan handle imot egne interesser.

 

 

De facto har du dessverre ganske rett, men det er de av oss som tror at forandring er mulig.

Lenke til kommentar

 

Det er essensen her, og det er ingen andre som truer dette enn FRP politikere og det skjer jevnlig nå som de er i regjering. Farlige politiske amatører som må passes på, eneste grunnen til at folket kan sove godt er vel Martin Kolberg ;)

Stoltenberg, Solberg, Kolberg, ....

 

 

Var det dette fellestrekket at de alle har "Berg" i navnet sitt som fikk fart på konspirasjons tanken her? :) Siden vaktbikkja Kolberg og Solberg har vel fint lite til felles utover dette med navnet. Det lille han har igjen av hår han ikke allerede har revet ut i frustrasjon vil nok ihvertfall være grått før denne regjeringen her er historie. And who can blame him.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...