Gå til innhold

5 GB til 258,- hos Telio ble til 3 GB for 300,- hos MyCall. – Urimelig, mener Telio-kunde


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ser Telio skriver følgende på informasjonssiden sin om overgangen fra Telio til Telia:

 

 

Beholder jeg samme pris og innhold?

Telia jobber for å gi alle våre kunder en god opplevelse i flyttingen. I noen tilfeller vil det være små endringer på datainnhold eller pris, men jevnt over får de fleste ingen endringer. Du får mer informasjon om hva flyttingen betyr for akkurat deg, i brevet som sendes ut i uke 

 

https://www.telio.no/privat/informasjon-til-vare-kunder/

 

Jeg tipper Telio har navnt info om endringen på en faktura eller noe slik som flertallet ikke får med seg.

Lenke til kommentar

 

Dette er jo et steg bakover i utviklingen!

Når skal mobilselskap forstå at vi som kunder ønsker mye, mye større datapakker inkludert i måneden, til en rimelig pris???

Jeg har 5 + 5 gigabyte mobildata i måneden, såsant jeg ikke bruker de ekstra 5 som blir ført over.

Da jeg pleier å reise rundt, eller har musikk på ørene, eller vil se på youtube på farten, ryker disse gigabytene relativt fort.

Og, skal nevnes at mobilaktørene nå setter ut på ferd for å anskaffe samfunnet større hastigheter, vel og bra det, men litt i feil rekkefølge!!

 

 

 

- Som Jim Carrey sa i filmen "Bruce Almighty"...:

"Oh darn... All this horsepower and no room to gallop."

 

Det koster å være kar, som det heter på fint...

Men er enig i at "Data-Kvotene" er alt for små med tanke på den kraftig økningen i hastighet de sister årene.

 

Etter den velkjente "Moorse's Law" som Intel har fulgt så trofast så heter det seg at CPU'en forbedres på en eller flere av 3 punkter...

1. Kretsene blir mindre.

2. Hastigheten øker.

3. Prisen blir ("relativt") billigere.

 

På mobil-fronten så økes stadig hastigheten, mens "Data-Kvotene" mer eller mindre har stagnert.

Kan på en måte skjønne hvorfor...

Men samtidig så synes jeg at dem kunne ha økt størrelsen på "Data-Kvoten" i hvert fall litt mer enn det dem har gjort til nå.

 

Som både "Dubious" og "golagha" var inne på i forbindelse med det at hastigheten vil kunne komme til å øke til 2Gbit/s via Mobil-nettet i løpet av året.

Hastighet har stor innvirkning på bruksmønsteret til kundene.

Men even more so med tanke på hvor relativt små mange av "Data-Kvote"-alternativene er som er tilgjengelig per i dag.

 

Men som "golagha" også nevnte i den forbindelse...

Alder er også en avgjørende faktor når det kommer til bruksmønsteret.

 

Min far fylte 81år i Januar i år, og for sant å si så vet han ikke en gang hvordan man leser innkommende meldinger på mobilen.

Det kommer nok litt an på hva det er man er vant til fordi han er en hyler via E-Mail via PC'en.

Så i hans tilfelle så tviler jeg meget strekt på om han ville ha lagt merke til om "Data-Kvoten" var 1GB, 1TB, eller ubegrenset.

Det finnes abo uten pakker også, for din far vil jeg tro et slik abo er bedre.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Jeg har det samme forholdet til Telia. Når du har funnet et abo som passer til databruken din, er det minimalt å spare på å bytte operatør. Den hundrelappen du eventuelt sparer, tilsvarer det du bruker på impulskjøp når du er innom Kiwi.

Lenke til kommentar

Her er det noe som ikke stemmer!

Har Telio lov til å "selge" meg videre uten mitt samtykke..?

Har Telio lov til å gi mine opplysninger til en annen operatør..?

Jeg mener prosedyren skulle har vært slik at kundene skulle ha fått spørsmål om de ønsker tvangsflytting eller de velger en annen tilbyder..!

 

Tror dette er en sak Forbrukerrådet må gripe inn..

 

Ja, Telio og andre tilsvarende selskaper kan selge sin virksomhet til andre. Men du som kunde trenger ikke følge med hvis du ikke ønsker. Dersom en kunde ikke er fornøyd med de nye betingelsene er det bare å si opp avtalen.

 

Så dette er ikke en sak for Forbrukerrådet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vært i kontakt med Telia mange ganger for å høre om de kan matche tilbudet jeg hadde hos Telio. De opplyser konsekvent "feil" at kunder hos Telio må flytte nummeret til Telia før det kan flyttes videre. De slutter rett og slett å svare når de blir konfrontert med dette (vha av Telio). Håpløst. Telia fremstår som et særdeles lite seriøst selskap.

 

Alle som tvinges til å flytte over til Telia kan fritt flytte nummeret til en annen leverandør, såfremt dette gjøres før 15 mars. Uten at Telia får kloa i nummeret først. Uansett bindingstid, og hva nå enn Telia velger å "feilinformere". Kilde: Telio

Endret av hOWh511QO3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Så lenge nummeret er aktivt, kan du flytte akkurat når du vil. Spørsmålet er om du kan dra på deg bruddgebyr hos Telio, svaret på det ligger i Telios avtalevilkår.

Lenke til kommentar

Så lenge nummeret er aktivt, kan du flytte akkurat når du vil. Spørsmålet er om du kan dra på deg bruddgebyr hos Telio, svaret på det ligger i Telios avtalevilkår.

 

Ikke noe gebyr da man ikke får et tilsvarende tilbud ved overgang. Gebyret bortfaller da slik at kunden har mulighet til å fritt velge.  (Nå skal jeg ikke hevde at det ikke finnes unntak, nevner bare det jeg ble opplyst om)

Endret av hOWh511QO3
Lenke til kommentar

 

 

Jeg hadde 5 GB i Telio for kr 258,- pr. måned og ble flyttet til Telia og fikk 6 GB for kr 249,- pr måned. Basis spesial heter det nye abonnementet.

 

Jeg skjønner ikke hvorfor du fortjener 6 Gig for kr 249,- når andre Telia-kunder kun får 2 Gig for de samme kronene  :hmm:

 

 

Til og med litt billigere. Jeg forstår det heller ikke. Kan jo være at jeg blir sett på som en trofast kunde ettersom jeg har vært kunde hos Telio helt siden de startet med fasttelefoni.

 

Fikk det samme jeg også, har vært Telio kunde i ca 6 måneder..

Lenke til kommentar

 

Og konklusjonen: mobilabonnementer er en jungel.

 

Eller rovdrift på kundene.

Si hva du vil, men jeg holder meg til Telenor.

Sikkert ikke billigst, men stabilt og får råd om billigere abonnementet hver gang jeg er i kontakt med de.

 

Har vel vært Telenor-kunde nå 10+ år.

Hvis du er Telenorkunde må du være dum eller rik ;)

 

Du sier Telenor er «stabilt», men andre operatører er ikke akkurat ustabile. Om jeg sparer 2-300kr måneden, men må leve med risikoen at en konkurrent sluker min operatør, ja da lever jeg med det. Er ikke noe problem når det skjer uansett.

 

Jeg har 5GB for 258,- hos Telio, og får nå 6GB for 249,- hos Telia, uten å gjøre annet enn å bytte simkort når dagen kommer.

 

Ubevisste og «trofaste» kunder er nok den største inntektskilden til Telenor og de andre store.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Man får som regel de gode tilbudene med en gang man prøver å bytte. OneCall hadde en "uoffisiell" kampanje der de kunne tilby 6GB for 199, de har sikkert "mulighet" til å gi det enda. Ulempen er at man "bare" får med 3GB i rollover siden 3GB er en datapakke som man får gratis...

 

Det har vært rimelig "død" konkurranse i Norge etter at fri bruk for ringing og sms ble vanlig, og det er en stund siden...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Det betyr at når du er i et EU-land, koster det det samme å bruke data, samt ringe og sende meldinger til et EU-land, som å bruke data/sende meldinger/ringe til et norsk nummer fra Norge. Trafikk fra Norge til utlandet har fortsatt blodpris.

Lenke til kommentar

 

 

Jeg hadde 5 GB i Telio for kr 258,- pr. måned og ble flyttet til Telia og fikk 6 GB for kr 249,- pr måned. Basis spesial heter det nye abonnementet.

 

Jeg skjønner ikke hvorfor du fortjener 6 Gig for kr 249,- når andre Telia-kunder kun får 2 Gig for de samme kronene  :hmm:

 

 

Til og med litt billigere. Jeg forstår det heller ikke. Kan jo være at jeg blir sett på som en trofast kunde ettersom jeg har vært kunde hos Telio helt siden de startet med fasttelefoni.

 

 

Ja.

 

Men, vanligvis så er det som regel de kundene som står på og syter og klager mest som ender opp med de grommeste pristilbudene (tross dets urettferdighet)..

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...