Gå til innhold

Ferjefri E39 kan bli utsatt i ytterligere 17 år


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, det kan godt hende ordtaket "Hastverk er lastverk" er dekkende når det kommer til bygging av fergefri E39.
Teknologien er ikke på plass og Statens Vegvesen er kanskje ikke organisasjonen som evner å gå bredt nok ut.
Det er enorme summer det dreier seg om, og med et budsjett på over 200 mrd. kan det være mange mrd. å spare dersom en bruke god tid og tester ut løsninger som kan spare penger uten at det går på bekostning av sikkerheten.
Spesielt verdensrekordene når det kommer til hengebroer kan bli et pengesluk.
Har etterlyst mer informasjon fra Statens Vegvesen omkring flytebrualternativene, og håper TU kan få frem slik informasjon.
Flytebruer med kort rørmodul burde være en både sikker og billig løsning, men er det modelltester på gang omkring denne løsningen?
Det kan godt hende et industrianlegg hvor flytebruer masseproduseres er den beste løsningen når over 200 mrd. skal brukes.

Endret av aanundo
Lenke til kommentar

Hvorfor får Arbeiderpartiet heder for å ha jobbet med dette. Det er vel det borgerlige flertallsregjeringene som har gjort mest siden for å framskynde veibyggingen her i landet på en god stund nå  :)

 

Men så er det jo en Ap-politiker og sau som får navnet sitt i trykk i denne tynne TU-artikkelen.

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...