Gå til innhold

Hvor gromt grafikk kort trengs til spilling?


leirpytt

Anbefalte innlegg

Har i lengere tid tenkt på å bytte fra onboard kortet på min Shuttle SB51 til ett eller annet kort.

Jeg har ikke giddet å stresse med å bytte, men når jeg i dag gikk til innkjøp av NFS Underground, og fant ut at det bare ikke starter på mitt grafikkort, så ble det bestemt at nytt kort må til! :yes:

 

Meeeeeeen..... Grafikkort har jeg liten peil på, da jeg stort sett aldri har brukt pc'n til spill. Hvilket kort bør jeg velge? Kravene blir nok ikke stort større enn hva NFS trenger, kanskje litt til, men trenger ikke et kort til fire laken.

 

Forslag? (beste kort til ca 1000kr og beste kort til ca 2000kr, og hvorfor jeg evt burde velge kortet du foreslår)

 

Takker! :thumbs:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Virker som at Radeon er veien å gå? Hvis man tar utgangspunkt i en R9600XT kort, hvilket merke er da å foretrekke? Merker man mye forskjell på 128mb og 256mb minne?

 

Hvilket kort vil evt være best til 1000kr? Og, vil jeg merke stor forskjell på et R9600XT kort og et 1000kr kort i f.eks NFS? El. tilsvarende spill?

 

Takker for svar så langt :xmas:

Lenke til kommentar

Det beste kortet til ca1000kr må vel være Ati radeon 9600 NONpro.

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...24&GrpID=1&s=pl

Dette kortet støtter dx9.0 og er ikke så VELDIG my dårligere enn 9600pro eller xt.

NFS underground virker sikkert fint på dette kortet.

Personlig ville jeg gått for 9600pro eller 9600xt fordi det er mer fps for pengene.

 

Rett meg hvis jeg er feil da dere :)

 

KaySlay

Lenke til kommentar

Det dekker nok behovet, ja, men om du har pengene ville jeg absolutt investert i et 9600xt-kort. Noe forbedret i forhold til 9600pro, plus Half-Life 2-tilgodelapp.

 

Dessuten skal man være obs på at FX-kort som regel ikke passer inn i shuttle-systemer, pga. stor og bråkete (!) vifteløsning. Det ene 9600-kortet du linket til, var et "low-profile"-kort, mindre enn vanlig grafikkort-bredde, noe som sikkert er fint til shuttlekassa di, men også litt kortet ned på funksjoner (?)

 

Gå for et 9600xt du! :cool:

Lenke til kommentar
Men nå må du huske at ditt integrerte Geforce 4 MX skal greie å kjøre spillet, men da må du sette "regionale innstillinger" på "engelsk-australia" i kontrollpanelet. Det må du uansett når dus kal spille dette spillet.

Dette gjelder uansett skjermkort. Kanskje du ikke trenger nytt likevel ;)

Lenke til kommentar
Men nå må du huske at ditt integrerte Geforce 4 MX skal greie å kjøre spillet, men da må du sette "regionale innstillinger" på "engelsk-australia" i kontrollpanelet. Det må du uansett når dus kal spille dette spillet.

Dette gjelder uansett skjermkort. Kanskje du ikke trenger nytt likevel ;)

hmmm.... kanskje man skulle teste det ja :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...