Gå til innhold

Hva slags digitalkamera skal jeg velge?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har tenkt å kjøpe meg et Digitalkamera. Har sett på Canon IXUS II, Casio Exilim EX-Z3 og Pentax Optio S. Hvilket vil dere anbefale? Skal være et lite kamera som disse ellers blir det ikke brukt. Maksprisen er i grunnen rundt 3000 kroner men kan strekke meg litt lenger.

Jeg ville satt Canon Ixus II på førsteplass, Pentax Optio S på andreplass og Casio sitt kamera på tredje plass. Da ser jeg på bildekvalitet.

 

Hvis størrelsen teller, havner Pentax på første, Casio på andre og Canon på tredje.

 

Når det gjelder pris, er vel Pentax billigere enn Casio, og er uansett ett mye bedre kjøp pga. flere grunner. Noen av grunnene er nevnt i flere poster i dette forumet. Mulig at Canons kamera er enda billigere.

Lenke til kommentar

Det biligste av kameraene er Canon Ixus II til 2878 på itbutikken.no. Det nest biligste er Casio EX-Z3 til 3229 på databutikken.com mens Pentax Optio S er dyrest til 3448 på komplett.no. Hva er det som gjør at Pentaxen er så mye bedre en Casioen? Canon kameraet har jo bare 2x optisk zoom og dette er vel ganske lite? Eller holder det? Kameraet skal være lite å det er en fordel om det er lett.

Lenke til kommentar

Pentaxen er mindre, mye bedre fokussystem, har TV-utgang, flere manuelle instillinger(!) + et par andre ting jeg ikke husker. Fokussystemet er nok det viktigste! (Iforhold til Exilim)

 

Uansett er pentaxen bare 200kr dyrere.

Pentaxen er også det minste kameraet på markedet med 3x optisk zoom og 3MPix (S4 har lik størrelse, men med 4MPix)

Endret av Vaffelkake
Lenke til kommentar

Jeg hadde akkurat samme dilemma da jeg kjøpte kamera. Valget falt på Pentax grunnet størrelsen og for meg virker det som om det får bedre skussmål på nettet (leste sikkert hundre tester i inn og utland). Saken var at jeg kjøpte det i USA til en mye lavere pris enn her i Norge og Casioen var faktisk dyrere. Men uansett tror jeg at jeg hadde kjøpt det samme igjen. Pentax'en er for meg det perfekte kamera, lite men allikevel avansert og meget bra bildekvalitet. Jeg hadde aldri kjøpt kamera med mindre enn 3x zoom, men det er bare min mening... En kompis av meg har Ixus V3, han irriterer seg stadig over at ikke han heller kjøpte en Pentax..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...