Gå til innhold

– Jo mer man snakker frem elbiler, jo mer går oljeprisen opp


Anbefalte innlegg

 

 

 

 

Hvor mange år har du hatt dette på repeat nå? Og stadig øker salget av elbiler, og enda er det ikke noen hydrogen biler å få kjøpt. Og det er ikke bare venstre som skal ha slutt på salget nei, det er større byer rundtom i hele verden. 

 

Apropos repeat. Salget av elbiler går tilbake selv i Norge.. Litt merkelig at det hver eneste måned blir registert biler som (i følge deg) ikke er å få kjøpt

 

https://www.toyota.no/new-cars/mirai-new/index.json

 

 

Nei, det totale salget av EV's er økende. At det går tilbake en måned noen plasser spiller ingen rolle, år for år øker det totale salget. Ok, så en får kjøpt en modell. Men meg bekjent er det svært begrenset antall, jeg vet ikke hvor mange som er registrert i Norge nå? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

Ja, jeg leste hva du skrev, og det sto ikke noe om dieselklakk der..... Som vi ser så er jo alle som går over til elbil fullstendig nøytrale.... Jeg både snakker med eiere og skrur på både elbiler og ice biler jeg...Så den "konkurransen" du prøver å sette opp her, den tapte du... En moderne dieselmotor låter ikke som en 75 W123 240D. Selv om dere elsker å fremstille det på den uredelige  måten...

 

Og støytester viser at du tar feil. Det er dekk og vindstøy du hører over 40km/t, ikke motoren... PRøv selv.. I noe nyere enn en 70 taller

 

 

Du har rett i det, men jeg skrev at lydene foruten de råe ble irriterende(les, "normalstøyen" fra daglig bilen og ikke de råe bilene som dog gir gode følelser).

 

Prøver ikke å sette opp noen konkurranse, det er realiteten. Jeg har aldri sagt at de høres ut som det, har jeg? 

 

Jeg prøver selv opp til flere ganger i måneden da jeg har leiebil diverse plasser rundt om i verden. Kan ikke huske sist gang jeg kjørte en bil som var eldre enn 3 år. 

 

Så realiteten er at din oppfatning er den riktige. Selv om du ikke har snev av dokumentasjon som bekrefter det... :D. Jeg kjører 5-6 forskjellige biler hver dag, ingen av dem har irriterende motorstøy... Dekkstøy derimot

 

Og min påstand, til forskjell fra din, understøttes av tester. Vil du ha link igjen?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

 

Så realiteten er at din oppfatning er den riktige. Selv om du ikke har snev av dokumentasjon som bekrefter det... :D. Jeg kjører 5-6 forskjellige biler hver dag, ingen av dem har irriterende motorstøy... Dekkstøy derimot

 

Og min påstand, til forskjell fra din, understøttes av tester. Vil du ha link igjen?

 

 

Det er jo akkurat den samme vinklingen du har RS :) Jeg sier dog ikke at det ikke er dekkstøy, og ikke sier jeg at det er overveldende støy fra motoren heller. Men den er der, det er jeg åpen om. 

 

Ja, gjerne. Finn en link som sier at ingen nye biler har motorstøy du RS :)

 

Her er jo ett eksempel: 

https://www.bt.no/bil/Overraskende-mye-motorstoy-fra-avgiftsvinneren-Mercedes-Benz-E-350e-9788b.html

Endret av Salvesen.
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Hvor mange år har du hatt dette på repeat nå? Og stadig øker salget av elbiler, og enda er det ikke noen hydrogen biler å få kjøpt. Og det er ikke bare venstre som skal ha slutt på salget nei, det er større byer rundtom i hele verden. 

 

Apropos repeat. Salget av elbiler går tilbake selv i Norge.. Litt merkelig at det hver eneste måned blir registert biler som (i følge deg) ikke er å få kjøpt

 

https://www.toyota.no/new-cars/mirai-new/index.json

 

 

Nei, det totale salget av EV's er økende. At det går tilbake en måned noen plasser spiller ingen rolle, år for år øker det totale salget. Ok, så en får kjøpt en modell. Men meg bekjent er det svært begrenset antall, jeg vet ikke hvor mange som er registrert i Norge nå? 

 

Hvor mye større andel av salget hadde BATTERIelektriske biler i 2017 enn de hadde i 2016 da?

 

http://www.hydrogen.no/kjoretoy/hydrogenbiler/

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

Hvor mange år har du hatt dette på repeat nå? Og stadig øker salget av elbiler, og enda er det ikke noen hydrogen biler å få kjøpt. Og det er ikke bare venstre som skal ha slutt på salget nei, det er større byer rundtom i hele verden. 

 

Apropos repeat. Salget av elbiler går tilbake selv i Norge.. Litt merkelig at det hver eneste måned blir registert biler som (i følge deg) ikke er å få kjøpt

 

https://www.toyota.no/new-cars/mirai-new/index.json

 

 

Nei, det totale salget av EV's er økende. At det går tilbake en måned noen plasser spiller ingen rolle, år for år øker det totale salget. Ok, så en får kjøpt en modell. Men meg bekjent er det svært begrenset antall, jeg vet ikke hvor mange som er registrert i Norge nå? 

 

Hvor mye større andel av salget hadde BATTERIelektriske biler i 2017 enn de hadde i 2016 da?

 

http://www.hydrogen.no/kjoretoy/hydrogenbiler/

 

 

EV's hadde en økning på rundt 60% fra 2016 til 2017. 

 

Var ikke mye tall her da, skimter 40 biler av den ene. Sannsynligvis en del mer, men altså veldig beskjedne tall. 

Endret av Salvesen.
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Så realiteten er at din oppfatning er den riktige. Selv om du ikke har snev av dokumentasjon som bekrefter det... :D. Jeg kjører 5-6 forskjellige biler hver dag, ingen av dem har irriterende motorstøy... Dekkstøy derimot

 

Og min påstand, til forskjell fra din, understøttes av tester. Vil du ha link igjen?

 

 

Det er jo akkurat den samme vinklingen du har RS :) Jeg sier dog ikke at det ikke er dekkstøy, og ikke sier jeg at det er overveldende støy fra motoren heller. Men den er der, det er jeg åpen om. 

 

Ja, gjerne. Finn en link som sier at ingen nye biler har motorstøy du RS :)

 

Her er jo ett eksempel: 

https://www.bt.no/bil/Overraskende-mye-motorstoy-fra-avgiftsvinneren-Mercedes-Benz-E-350e-9788b.html

 

Nå er du uredelig IGJEN Salvesen... Jeg har ikke NOE sted påstått at bilene ikke HAR motorstøy.. Det jeg har sagt er at den overdøves av vind og dekkstøy.....  Hvorfor gjør du slik hele tiden? Har du problemer med å forholde deg til virkeligheten eller har du dårlig med argumenter?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Morsomt. For det er nettopp det saken IKKE handler om...  Les i det minste artikkelen da..... :D

 

"Ordningen innebærer at strømmen du og jeg bruker fra norske kraftverk, er skitten,"

 

Pent forsøk, men helt på jordet

 

 

Seriøst, må vi igjennom dette flere ganger? Javell da, siden det tydligvis ikke går inn. 

 

En artikkel som omhandler det samme, men som er litt mer oppdatert på det faktiske bildet:

https://www.abcnyheter.no/nyheter/politikk/2016/07/11/195228668/nves-kraftgarantier-gjor-norsk-kraft-og-industri-skitten

 

 

 

Men en bestemmelse i EUs fornybardirektiv gjør at «renheten» i norsk kraft kan selges til EU-land - uten at den rene kraften i virkeligheten eksporteres [se faktaboks]. 

 

Igjen, for å støtte opp om at dette stemmer ser vi på import og eksport ut/inn av Norge:

http://www.statnett.no/Kraftsystemet/Data-fra-kraftsystemet/Import-og-eksport/

 

Og total produksjon:

http://www.statnett.no/Kraftsystemet/Data-fra-kraftsystemet/Produksjon-og-forbruk/

 

Regne prosent klarer du selv. 

 

:D

 

 

 

 

 

 

 

 

Hvor mange år har du hatt dette på repeat nå? Og stadig øker salget av elbiler, og enda er det ikke noen hydrogen biler å få kjøpt. Og det er ikke bare venstre som skal ha slutt på salget nei, det er større byer rundtom i hele verden. 

 

Apropos repeat. Salget av elbiler går tilbake selv i Norge.. Litt merkelig at det hver eneste måned blir registert biler som (i følge deg) ikke er å få kjøpt

 

https://www.toyota.no/new-cars/mirai-new/index.json

 

 

Nei, det totale salget av EV's er økende. At det går tilbake en måned noen plasser spiller ingen rolle, år for år øker det totale salget. Ok, så en får kjøpt en modell. Men meg bekjent er det svært begrenset antall, jeg vet ikke hvor mange som er registrert i Norge nå? 

 

Hvor mye større andel av salget hadde BATTERIelektriske biler i 2017 enn de hadde i 2016 da?

 

http://www.hydrogen.no/kjoretoy/hydrogenbiler/

 

 

EV's hadde en økning på rundt 60% fra 2016 til 2017. 

 

Var ikke mye tall her da, skimter 40 biler av den ene. Sannsynligvis en del mer, men altså veldig beskjedne tall. 

 

Kilde?

Lenke til kommentar

 

 

Nå er du uredelig IGJEN Salvesen... Jeg har ikke NOE sted påstått at bilene ikke HAR motorstøy.. Det jeg har sagt er at den overdøves av vind og dekkstøy.....  Hvorfor gjør du slik hele tiden? Har du problemer med å forholde deg til virkeligheten eller har du dårlig med argumenter?

 

 

Det var du som sa dette RS, så ikke skyld på meg:

 

 

Og motorlyden fra en moderne vanlig bil hører man i praksis kun på tomgang, og med start -stop systemene så er det stille da også. Oppdiktet argument

 

Altså, hører man kun støy på tomgang men bilene er ikke på tomgang så derfor ingen lyd. Om jeg missforsto deg, så beklager jeg det, men da burde du gjerne utdypet det du mente. Så dårlige argumenter ligger nok ikke på denne siden av tastaturet..

Lenke til kommentar

Harryvogna? Verden er mer enn noen villaer på Oslo Vest.

Imens selger Ford 2500 stk F150. Per dag, året rundt. Business as usual der i gården.

Elektriske biler er foreløpig et nisjemarked for spesielt interesserte, selv om Norge lever i en boble med elektriske kjøretøy.

Model S har jo blitt en skikkelig harrybil her i Oslo. Ser drøssevis med glorete folie og stygge felger.

 

F150 er primært et nyttekjøretøy.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

:D

 

 

 

Kilde?

 

 

Klarer ikke å innrømme at du bommet totalt nei, bare en smiley. Godt jobbet! 

 

Jo jeg kan godt gi deg en kilde på det jeg:

 

http://www.ev-volumes.com/country/total-world-plug-in-vehicle-volumes/

 

HErre min hatt.... å når du blir bedt om en kilde på batterielektriske biler, så kommer du med en statistikk som omfatter plug in hybrider. Til tross for at jeg skrev BATTERI med store bokstaver....  Forstår du ikke hva det betyr?

Endret av 2600RS
Lenke til kommentar

 

Slå opp hva"i praksis" betyr før du dikter opp flere påstander om meg takk... Hvorfor klarer du aldri å få med deg hva som faktisk er skrevet?

 

 

 

Påstander? Jeg siterte nøyaktig hva du sa og sa beklager om jeg missforsto deg. Så, jeg tror du må prøve å få med deg hva som blir skrevet heller og slappe litt av. Det er tross alt en fredags kveld, tid for avslapping. 

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Ja, jeg leste hva du skrev, og det sto ikke noe om dieselklakk der..... Som vi ser så er jo alle som går over til elbil fullstendig nøytrale.... Jeg både snakker med eiere og skrur på både elbiler og ice biler jeg...Så den "konkurransen" du prøver å sette opp her, den tapte du... En moderne dieselmotor låter ikke som en 75 W123 240D. Selv om dere elsker å fremstille det på den uredelige  måten...

 

Og støytester viser at du tar feil. Det er dekk og vindstøy du hører over 40km/t, ikke motoren... PRøv selv.. I noe nyere enn en 70 taller

 

 

Du har rett i det, men jeg skrev at lydene foruten de råe ble irriterende(les, "normalstøyen" fra daglig bilen og ikke de råe bilene som dog gir gode følelser).

 

Prøver ikke å sette opp noen konkurranse, det er realiteten. Jeg har aldri sagt at de høres ut som det, har jeg? 

 

Jeg prøver selv opp til flere ganger i måneden da jeg har leiebil diverse plasser rundt om i verden. Kan ikke huske sist gang jeg kjørte en bil som var eldre enn 3 år. 

 

Så realiteten er at din oppfatning er den riktige. Selv om du ikke har snev av dokumentasjon som bekrefter det... :D. Jeg kjører 5-6 forskjellige biler hver dag, ingen av dem har irriterende motorstøy... Dekkstøy derimot

 

Og min påstand, til forskjell fra din, understøttes av tester. Vil du ha link igjen?

 

For ikke å snakke om vindstøy. Det er forferdelig å høre på.

Lenke til kommentar

 

 

 

Nå er du uredelig IGJEN Salvesen... Jeg har ikke NOE sted påstått at bilene ikke HAR motorstøy.. Det jeg har sagt er at den overdøves av vind og dekkstøy.....  Hvorfor gjør du slik hele tiden? Har du problemer med å forholde deg til virkeligheten eller har du dårlig med argumenter?

 

 

Det var du som sa dette RS, så ikke skyld på meg:

 

 

Og motorlyden fra en moderne vanlig bil hører man i praksis kun på tomgang, og med start -stop systemene så er det stille da også. Oppdiktet argument

 

Altså, hører man kun støy på tomgang men bilene er ikke på tomgang så derfor ingen lyd. Om jeg missforsto deg, så beklager jeg det, men da burde du gjerne utdypet det du mente. Så dårlige argumenter ligger nok ikke på denne siden av tastaturet..

 

Hvor skrev jeg at bilene ikke har motorstøy Salvesen.. Kan du være så redelig at du kan sitere meg ordrett på det for en gang skyld. Jeg sa at du ikke hører den.. Så at jeg skylder det du gjør på deg får du pent takle... Selv om du seff ikke vil innrømme noe

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

:D

 

 

 

Kilde?

 

 

Klarer ikke å innrømme at du bommet totalt nei, bare en smiley. Godt jobbet! 

 

Jo jeg kan godt gi deg en kilde på det jeg:

 

http://www.ev-volumes.com/country/total-world-plug-in-vehicle-volumes/

 

HErre min hatt.... å når du blir bedt om en kilde på batterielektriske biler, så kommer du med en statistikk som omfatter plug in hybrider. Til tross for at jeg skrev BATTERI med store bokstaver....  Forstår du ikke hva det betyr?

 

 

For det første så omhandler saken EV's, som jeg hele tiden har snakket om. Altså både hybrider og ikke hybrider. Saken handler altså ikke bare om hybrider, men alt som faller under elektriske kjøretøy som jeg har snakket om. 

 

Det er ofte slik at tallene til elektriske kjøretøy er oppgitt sammen, for de er nettopp det. Altså elektriske kjøretøy. Vill du spesifisere til kun "batteribiler" så er du velkommen til det, men jeg har altså snakket om elektriske kjøretøy eller EV's. 

Lenke til kommentar

 

 

Slå opp hva"i praksis" betyr før du dikter opp flere påstander om meg takk... Hvorfor klarer du aldri å få med deg hva som faktisk er skrevet?

 

 

 

Påstander? Jeg siterte nøyaktig hva du sa og sa beklager om jeg missforsto deg. Så, jeg tror du må prøve å få med deg hva som blir skrevet heller og slappe litt av. Det er tross alt en fredags kveld, tid for avslapping. 

 

Hvorfor måtte jeg legge til "i praksis" hvis du gjenga meg ordrett Salvesen?

Lenke til kommentar

 

Hvor skrev jeg at bilene ikke har motorstøy Salvesen.. Kan du være så redelig at du kan sitere meg ordrett på det for en gang skyld. Jeg sa at du ikke hører den.. Så at jeg skylder det du gjør på deg får du pent takle... Selv om du seff ikke vil innrømme noe

 

 

 

Men da missforsto jeg deg da, og vi er enig. Det er motorstøy og denne kan være irriterende for noen, andre ikke. 

 

Det er ikke verre en det RS, igjen slapp av :) 

Lenke til kommentar

Det er faktisk irriterende at nye motorer bråker så mye. Selv om jeg vet årsaken burde det være mulig å dempe dem mere.

 

Hadde en helt ny diesel bil noen månder, ble helt sprø av lyden på lavt turtall. Hadde helidigvis bestillt bensinutgaven som heldigvis var roligere. Ser man på målinger er tomgangs støy inne i kupeen ofte 5 til 10 dba høyere på diesel modeller.

 

Hadde en tidlig 90 bmw med bensinmotor engang. Det er definitivt stilleste bilen jeg har hatt. Lå mellom 62 og 66 dba

Kjørte den utallige ganger i turtallssperren fordi motoren knapt var hørbar. Dagens bensinmotorer støyer mere p.g.a høyere kompresjon og injektorer som tikker hele tiden.

 

Jeg tror industrien har utviklet er produkt folk misliker. Mange ønsker seg bort fra diesel biler som ikke tåler vanlig bruk.

Kjenner svært mange spesielt med diesel biler som klager over at drivstoffbesparelse spises opp av feil på turboladere som kokses igjen, tett egr, feil på dyser, tett partikkelfilter, gjenngrodd innsug og masse sensorproblemer. El bilen kommer som redningen for mange!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde ikke elbilene hatt de norske særfordelene, hadde det blitt solgt 14 elbiler i måneden.

Så kom ikke med den latterlige påstanden at nordmenn er miljøvennlige, er bare å se hva som skjedde i Danmark når de stengte subsidie krana.

Og for dere som egentlig ikke liker biler med stor motor, høy morofaktor og rå lyd, så er jo ikke fremtiden så langt unna med selvkjørende kjønnsløse batterikasser.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Herregud så mye kverulering/trolling som kom inn på slutten av tråden her da. Og unødvendig sitering i tjue generasjoner bakover. Anyway, rene batterielektriske biler økte sin andel blant elbiler i Europa fra 2016 til 2017: https://cleantechnica.com/2018/01/27/tesla-surges-renault-zoe-coasts-1-2017-europe-electric-car-sales/

I rene tall økte BEV i USA også i samme periode, men jeg sjekket ikke andelen vs. PHEV der.

God natt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...