Gå til innhold

Hvilken BSU rente har du?


JUL

Anbefalte innlegg

Tid for å sette inn på BSU igjen nå!

Sjekket på finansportalen for å finne best rente, men på alle de tre bankene som kom topp (3,75%) var det sist oppdatert i 2016. Går jeg på hjemmesiden til disse så finner jeg ikke rente der heller uten at de kontakter meg. Hjemmesidene var veldig like og er sikkert pga. alle er medlem av Eika gruppen. Så jeg er ikke sikker på om dette er reel rente (jeg burde vel da bytte bank...).

 

Så undersøker litt:

Hva har du i rente på din BSU og i hvilken bank?

Hvor mye har du greid å spare så langt?

Opplys gjerne om alder hvis du har lyst.

 

Jeg satt inn 50' hvert år siden jeg var ferdig som student og har nå følgende status:

Rente: 3,20 % i DNB

Oppspart: 75' i BSU og 75' i BSU start, skal sette inn 50' i kveld og ender da opp med 200' totalt.

Alder: 29 år

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siste 6 innlegg har ingenting i tråden å gjere. Du hadde pengar på BSU, men visste ikkje renta. Kva nytte har den informasjonen i denne tråden?

 

Eg har 3.2% i DNB.

31 år.

310 000 på BSU og 106 000 på BSU 2 om eg hugsar riktig.

 

Kunne sjølvsagt fått høgare rente i ein anna bank, men har ikkje gjort noko med det. Dei fleste ligg under 3.8%, og det blir ikkje så mykje meir ut av eit halvt prosentpoeng.

 

Vil forhåpentlegvis ikkje få bruk for midlane, i alle fall før 34 år. Etter det kan eg ev. finne på å flytte det over til eit globalt indeksfond og satse på høgare avkastning.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Siste 6 innlegg har ingenting i tråden å gjere. Du hadde pengar på BSU, men visste ikkje renta. Kva nytte har den informasjonen i denne tråden?

 

Eg har 3.2% i DNB.

31 år.

310 000 på BSU og 106 000 på BSU 2 om eg hugsar riktig.

 

Kunne sjølvsagt fått høgare rente i ein anna bank, men har ikkje gjort noko med det. Dei fleste ligg under 3.8%, og det blir ikkje så mykje meir ut av eit halvt prosentpoeng.

 

Vil forhåpentlegvis ikkje få bruk for midlane, i alle fall før 34 år. Etter det kan eg ev. finne på å flytte det over til eit globalt indeksfond og satse på høgare avkastning.

Enig i at det ikke har for mye å gjøre i denne tråden og det viser jo også noe av galskapen og klokketroen enkelte har til kryptovaluta. 

 

Taper da altså skattefradraget sitt, og får ikke renten. 

Skattefradraget alene utgjør 20 % avkastning første året pluss renten på la oss si 3,5 %.

Altså risikofri avkastning dette året på 23,5 %. Ingen andre investeringer er i nærheten!

 

Jeg ser at du har 416' og fire år igjen med BSU.

Greier du å oppnå en rente som du sier på 3,8 % fra 3,2 vil du på disse fire årene spare 10 000 ekstra. 

så kan du selv vurdere om det dette er mye mer eller ikke.

 

Mos Def: Hva slags medlemskap har du?

Lenke til kommentar

Har 280 000(+renter) i BSU i Obosbanken til 3,45% rente. I tillegg har jeg 300 000(+renter) i boligsparekonto Obosbanken til 3,45% rente, 300 000(+renter) i boligsparekonto i Nordea til 3,2% rente og 50 000(+renter) i BSU start i DnB til 3,2% rente. Dette er den optimale kombinasjonen av boligsparekonto jeg har funnet da de fleste banker krever BSU hos dem for å spare i BSU2/boligsparekonto.

 

Er 31 år og har tatt opp litt ekstra boliglån til 2% rente og heller spart ekstra i boligspareprodukter. Gratis penger uten risiko.:-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...