Gå til innhold

Hva tror jehovasvitner


Anbefalte innlegg

De tror at hunden, katten din eller et hvilket som helst annet kjæledyr ikke har noen plass i himmelriket som de drømmer å få regjere i. Skal visst bare være plass til 144 tusen "politikere" i himmelriket deres. Og de tror at de får seg et sete om de er ekstra bokstavtro. Da må man saumfare det gamle testamentet grundig vettu.

 

Da blir det mye styr som må følges. Ikke blande sammen tøystoffer. Ikke spise ditt og datt. Og mye annet av det standard gammeltestamentiske vissvasset..

 

Blodoverføring på sykehus er en nei-nei sak for dem. De utstøter også de aller næreste familiemedlemmer, dersom de kommer på kanten av det som er akseptabelt innen deres/JV'eres doktriner.

 

Dersom du har hatt samleie med noen, så er du automatisk for gift å regne ut livet. Bare den ene partneren.

 

Jeg husker også at noen av disse JV'ere var svært opptatt av bakvendt maskering som var ei greie på utgivelser fra f.eks. Heavy Metal band.

 

Nei, jeg kan alt for lite om dem..

Endret av G
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sommerstevne for Jehovas vitner er populær for å finne ektefelle men det fins overvåking på store stevner på grunn av falske og sanne Jehovas vitner. Kvinner er mest utsatt fordi de kan ikke være med sosiale samvær

 

 Når de sier at alle er velkommen på stevner. Men det fins dårlig og gode eldste men de baksnakker dem. Dessverre.

 

Det fins falske og sanne Jehovas vitner , betyr at det er geit klasse og sau klasse

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sommerstevne for Jehovas vitner er populær for å finne ektefelle men det fins overvåking på store stevner på grunn av falske og sanne Jehovas vitner. Kvinner er mest utsatt fordi de kan ikke være med sosiale samvær

 

 Når de sier at alle er velkommen på stevner. Men det fins dårlig og gode eldste men de baksnakker dem. Dessverre.

 

Det fins falske og sanne Jehovas vitner , betyr at det er geit klasse og sau klasse

 

Hvorfor svarer du deg selv?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De tror at hunden, katten din eller et hvilket som helst annet kjæledyr ikke har noen plass i himmelriket som de drømmer å få regjere i. Skal visst bare være plass til 144 tusen "politikere" i himmelriket deres. Og de tror at de får seg et sete om de er ekstra bokstavtro. Da må man saumfare det gamle testamentet grundig vettu.

 

Da blir det mye styr som må følges. Ikke blande sammen tøystoffer. Ikke spise ditt og datt. Og mye annet av det standard gammeltestamentiske vissvasset..

 

Blodoverføring på sykehus er en nei-nei sak for dem. De utstøter også de aller næreste familiemedlemmer, dersom de kommer på kanten av det som er akseptabelt innen deres/JV'eres doktriner.

 

Dersom du har hatt samleie med noen, så er du automatisk for gift å regne ut livet. Bare den ene partneren.

 

Jeg husker også at noen av disse JV'ere var svært opptatt av bakvendt maskering som var ei greie på utgivelser fra f.eks. Heavy Metal band.

 

Nei, jeg kan alt for lite om dem..

Kirurger foretar regelmessig  kompliserte inngrep som hjerteoperasjoner, ortopediske operasjoner og organtransplantasjoner uten å bruke blod. * Pasienter, både barn og voksne, som ikke har fått blodoverføring, klarer seg vanligvis like bra eller bedre enn dem som har fått blodoverføring. * Uansett er det ingen som kan si med sikkerhet at en pasient kommer til å dø fordi han ikke vil ha blod, eller at han kommer til å leve fordi han tar imot blod.  Blodløse behandlingsmetoder som er utviklet spesielt med tanke på pasienter som er Jehovas vitner, blir faktisk nå brukt for å kunne hjelpe alle pasienter. I mange land kan nå hvem som helst velge blodløs behandling og dermed slippe risikoene ved en blodoverføring, for eksempel blodbårne sykdommer, immunreaksjoner og menneskelig svikt.

I 2010 stod det i tidsskriftet Heart, Lung and Circulation: «’Blodløs kirurgi’ bør ikke begrenses til J[ehovas] v[itner], men bør vurderes i all kirurgisk praksis.»

 

Man skal være gift før man har sex, man blir ikke gift av å ha sex.

Ifølge Bibelen står de som har sex uten å være gift, i fare for å miste sitt vennskap med Gud. – Kolosserne 3:5, 6  «For dette er hva Gud vil, . . . at dere avholder dere fra utukt.» – 1. Tessaloniker 4:3.

 

​Det er kun blod Jehovas vitner ikke spiser (som jeg vet om)Apostlenes gjerninger 15:28, 29) For den hellige ånda og vi selv har besluttet ikke å legge noen ytterligere byrdeb på dere, bortsett fra disse nødvendige ting: 29  at dere fortsetter å avholde dere fra ting som er ofret til avguder,c og fra blodd og fra det som er kvalt,*e og fra utukt

5. Mosebok 12:23 23  Vær bare fast besluttet på ikke å spise blodet,a for blodet er sjelen,b og du skal ikke spise sjelen sammen med kjøttet. 

 

Ikke blande sammen tøystoffer??  tror du blander her eller så misforstår jeg hva du mener?

 

JV'ere var svært opptatt av bakvendt maskering som var ei greie på utgivelser

 

​Tror du kan finne hva du vil samme hva du spiller baklengs, så jeg tror det er noen som har misforstått.

​Men Jehovas vitner bør holde seg borte fra støtende musikk for eksempel musikk forbundet med satanisme.

 

​PS:

Jeg er ikke et Jehovas vitne men svarer etter beste evne...

Lenke til kommentar

Kirurger foretar regelmessig kompliserte inngrep som hjerteoperasjoner, ortopediske operasjoner og organtransplantasjoner uten å bruke blod.

Pasienter, både barn og voksne, som ikke har fått blodoverføring, klarer seg vanligvis like bra eller bedre enn dem som har fått blodoverføring.

Når de overlever og ikke får varige men av det så er nok operasjoner uten blodoverføring flott for pasienten.

Problemet er at uten blod er operasjonen mere komplisert og risikoen for å dø betraktelig større, ikke har de backupløsninger for uventede blødninger under operasjonen.

Personlig vil jeg gå for en operasjonsmetode som minsker rissikoen for å dø.

For ikke å nevne dødsdommen laukemi er for vitner for her må det blodoverføringer til og en beinmargstransplantasjon.

Sitter og leser boka "The reluctante apostate" med Lloyd Evans og han tar opp dette temaet og de som vakttårnet har skrevet om som har blitt martyr for sin tro, eller som vi andre ville kalle det, dødd på grunn av sin tro.

Så alt er ikke så rosenrødt i "nekte blod land".

Endret av perpyro
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Kirurger foretar regelmessig kompliserte inngrep som hjerteoperasjoner, ortopediske operasjoner og organtransplantasjoner uten å bruke blod.

Pasienter, både barn og voksne, som ikke har fått blodoverføring, klarer seg vanligvis like bra eller bedre enn dem som har fått blodoverføring.

Når de overlever og ikke får varige men av det så er nok operasjoner uten blodoverføring flott for pasienten.

Problemet er at uten blod er operasjonen mere komplisert og risikoen for å dø betraktelig større, ikke har de backupløsninger for uventede blødninger under operasjonen.

Personlig vil jeg gå for en operasjonsmetode som minsker rissikoen for å dø.

For ikke å nevne dødsdommen laukemi er for vitner for her må det blodoverføringer til og en beinmargstransplantasjon.

Sitter og leser boka "The reluctante apostate" med Lloyd Evans og han tar opp dette temaet og de som vakttårnet har skrevet om som har blitt martyr for sin tro, eller som vi andre ville kalle det, dødd på grunn av sin tro.

Så alt er ikke så rosenrødt i "nekte blod land".

 

 

Også har mange reddet livet siden de har droppet blodoverføring.

Kunne sikker funnet MYE mer men det fyller fort hele siden :)

Det er også mye man er usikker på (langtidsvrkning/sykdom)

 

 

 

Tusenvis døde etter blodoverføring: Nå krever Theresa May gransking

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/helse/tusenvis-doede-etter-blodoverfoering-naa-krever-theresa-may-gransking/a/24094477/

 

Blod brukt til blodoverføringer i Norge kan være hiv-infisert. Tester av blodet klarer bare å avsløre blodgivere som har vært hiv-smittet i lengre tid, og ikke de ny-smittede.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/helse-og-medisin/kan-smittes-av-hiv-blod-i-norge/a/6471203/

 

to personer sørøst i Brasil er smittet av zikavirus via en blodoverføring. Dermed har det dukket opp enda en utfordring i kampen mot viruset.

 

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=101296. Mannen hadde behov for blodoverføring, og fikk feil type blod! Hvor mange feil skal de gjøre på Ahus, hvor mange skal dø, før politikerne skjønner at det sykehuset ikke fungerer?

Helsemyndighetene oppfordrer alle som er usikre og som har fått blodoverføring før 1994, til å teste seg hos sin lege for hepatitt C.

https://www.lommelegen.no/infeksjoner/artikkel/smitte-gjennom-blodtransfusjon/69086635

 

 

I opptil seks måneder etter en blodoverføring skal du være oppmerksom på symptomer som: Feber, blekhet, uforklarlig trøtthet, mørkfarget urin, gulsott, kvalme og manglende matlyst. Symptomene kan skyldes at det er overført smitte ved blodoverføringen, eller at blodlegemene fra giveren ødelegges på grunn av antistoff som er dannet etter blodoverføringen.

Det finnes mange ulike typer reaksjoner, og symptomene varierer. Den vanligste reaksjonen er såkalt febril transfusjonsreaksjon, en tilstand som gir feber og frysninger i løpet av få timer. Dette er som regel en ufarlig tilstand som ikke behøver behandling. Tilstanden oppstår oftere blant personer som har fått gjentatte blodoverføringer, og blant kvinner som har vært gravide.

Det kan også oppstå allergiske reaksjoner. Vanlige symptomer er da eksem eller elveblest. Allergiske reaksjoner kan være plagsomme, men de blir sjelden farlige. Enkelte kan få tung pust og tette luftveier. Behandlingen varierer ut fra hvor uttalt sympomene er.

En svært sjelden men alvorlig komplikasjon til blodoverføring er hemolytisk transfusjonsreaksjon. Ved denne tilstanden ødelegger mottakerens immunforsvar de røde blodcellene fra blodgiveren

 

Transfusjonsrelatert akutt lungeskade er en annen sjelden komplikasjon

 

I noen tilfeller oppstår sirkulatorisk overbelastning hos mottaker. Det vil si at blodvolumet som er blitt overført, overstiger mottakers kapasitet til å ta imot.

 

HIV, hepatitt B og hepatitt C. De siste årene er rutinene for kontroll av blodgivere blitt mye bedre. I tillegg undersøkes alt blod i norske blodbanker grundig for de vanligste sykdommer som kan overføres med blod. Dermed er risikoen for smitte nå blitt svært liten.I mange fattige land er situasjonen imidlertid en helt annen, og blodoverføring i utlandet kan fortsatt være farefullt.

 

Medisinske sannheter har høyst 10 års levetid, lærte vi i studiet. Det gjelder på mange områder, og fører ofte til at gamle sannheter blir snudd på hodet. Da jeg studerte, lo hematologen hånlig av den studenten som spurte om blodoverføring kunne være farlig for pasienten. Få år etterpå døde mange pasienter på norske sykehus fordi de hadde fått HIV-infisert blod. Skråsikkerhet og manglende undring er alltid en trussel for en godt fungerende legepraksis.

http://legeforeningen.no/Fagmed/Norsk-forening-for-allmennmedisin/Fagdokumenter/Legekunst-i-praksis/Sporsmal-som-legen-ikke-kan-svare-pa/

 

https://www.jw.org/no/publikasjoner/boker/Spørsmålet-om-blod/HVOR-TRYGT-ER-DET-Å-TA-IMOT-BLODOVERFØRING/

Endret av kingpig
Lenke til kommentar

Den enkelte må selv avgjøre om han kan gjøre bruk av slike preparater som albumin, immunglobuliner og hemofile preparater.

Jehovas vitner mener ikke at Bibelen sier noe direkte om organtransplantasjoner. Det står derfor til det enkelte vitne å ta stilling til hornhinnetransplantasjoner, nyretransplantasjoner og transplantasjon av annet vev.

 

Du skrev:

"For ikke å nevne dødsdommen laukemi er for vitner for her må det blodoverføringer til og en beinmargstransplantasjon"

​Hvor står dette? Finner ikke noe om det. jeg trodde behandling var piller,stamceller,stråling,cellegift, men dette kan jeg lite om. hvordan JV stiller seg til Adulte stamceller er jeg usikker.

Endret av kingpig
Lenke til kommentar

Er du et JV-medlem kingpin? Har du nære relasjoner til JV?
 

Man skal være gift før man har sex, man blir ikke gift av å ha sex.
Ifølge Bibelen står de som har sex uten å være gift, i fare for å miste sitt vennskap med Gud. – [/size]Kolosserne 3:5, 6  «For dette er hva Gud vil, . . . at dere avholder dere fra utukt.» – 1. Tessaloniker 4:3.

 

 

En JV-er har fortalt meg en gang at om du har sex så er du enten gift med vedkommende i guden deres øyne, eller så har du syndet. Du tar valget liksom, om du vil bli med denne personen ut livet, eller om du vil forbli en synder. Sånn forstod jeg ham.

 

Jeg ser du nevner at du ikke er JV selv, men hvor har du interessen av å forsvare dem på den måten du framstiller deg selv på? På blod så har du faktisk noen gode poenger. Men på det andre så følger jeg deg ikke så lett.

 

Du unngår også familiemedlemutstøtelsen totalt i forhold til disse Jehovas vitne menighetene. Skulle tro at du ihvertfall må være et snev biased da?

Endret av G
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er du et JV-medlem kingpin? Har du nære relasjoner til JV?

 

Man skal være gift før man har sex, man blir ikke gift av å ha sex.

Ifølge Bibelen står de som har sex uten å være gift, i fare for å miste sitt vennskap med Gud. – [/size]Kolosserne 3:5, 6  «For dette er hva Gud vil, . . . at dere avholder dere fra utukt.» – 1. Tessaloniker 4:3.

 

 

En JV-er har fortalt meg en gang at om du har sex så er du enten gift med vedkommende i guden deres øyne, eller så har du syndet. Du tar valget liksom, om du vil bli med denne personen ut livet, eller om du vil forbli en synder. Sånn forstod jeg ham.

 

Jeg ser du nevner at du ikke er JV selv, men hvor har du interessen av å forsvare dem på den måten du framstiller deg selv på? På blod så har du faktisk noen gode poenger. Men på det andre så følger jeg deg ikke så lett.

 

Du unngår også familiemedlemutstøtelsen totalt i forhold til disse Jehovas vitne menighetene. Skulle tro at du ihvertfall må være et snev biased da?

Bare fordi han ikke er JV betyr det ikke at han ikke får lov til å kunne imponerende mye?

Kjenner faktisk flere som kan enormt mye om andre religioner og trossamfunn selv om de ikke er medlemmer selv.

Dessuten snakker han faktisk sant og viser sine kilder, i forhold til dere fordomsfulle som skriver om alt som er i "gråsonen" (no hate)

-non jw

Lenke til kommentar

Den enkelte må selv avgjøre om han kan gjøre bruk av slike preparater som

albumin, immunglobuliner og hemofile preparater.

Jehovas vitner mener ikke at Bibelen sier noe direkte om organtransplantasjoner. Det står derfor til det enkelte vitne å ta stilling til hornhinnetransplantasjoner, nyretransplantasjoner og transplantasjon av annet vev.

 

Du skrev:

"For ikke å nevne dødsdommen laukemi er for vitner for her må det blodoverføringer til og en beinmargstransplantasjon"

​Hvor står dette? Finner ikke noe om det. jeg trodde behandling var piller,stamceller,stråling,cellegift, men dette kan jeg lite om. hvordan JV stiller seg til Adulte stamceller er jeg usikker.

Det er mange typer leukemi samt andre typer blodsykdommer og behandlingen av dem varierer. Mange har gått over til allogen stamcelletransplantasjon i stedet for benmargstransplantasjon, men det blir jo i prinsippet det samme. Cellene vil utvikle seg til blant annet erytrocytter og da må jo Jehovas vitner være imot det også. I tillegg krever mange med disse sykdommene blodoverføringer fra tid til annen. Når du kommer inn med en hemoglobin på langt under 8 hjelper ikke bønn.

 

Du nevner elektiv kirurgi, men unngår å nevne alle som kommer inn med blødninger av andre årsaker. F.eks etter alvorlig traume eller eldre med langvarig tarmblødning. Det er som sagt ikke sånn at kirurger til vanlig har som mål å gi blødninger hos pasienter som ikke er Jehovas vitner. De prøver alltid å unngå blødning, men når du skal operere en person med ruptert milt etter en trafikk ulykke har blodtapet allerede begynt og blodoverføring blir da nødvendig.

Dette er bare noen få eksempler.

 

Det gir dessuten overhodet ingen mening å godta transplantasjon av vev, men ikke av blod.

 

Jeg regner forresten med at Jehovas vitner godtar blodoverføring fra mor til barn der mulig? Vi har jo alle vært tilknyttet moren under graviditeten så da må det være greit å få blod av henne siden skaden allerede er skjedd.

Det er forresten ofte kontakt med små mengder blod under samleie så da bør blodoverføring mellom partnere være tillatt også.

 

Hvor i Bibelen står det direkte om blodoverføringer forresten? Ser det er nevnt noe om å spise blod, men man spiser jo ikke blod under en blodoverføring. Hvis all kontakt med blod er forbudt må det være forbudt for Jehovas vitner å jobbe i helsevesenet. Er det slik?

 

Edit: Angående bivirkninger/fare ved blodoverføring så er det slik at blod screenes før bruk (til og med dine egne kilder nevner det).

Hvis det er bivirkninger Jehovas vitner er så redde for, burde de i hvert fall nekte å utføre disse blodfattige operasjonene siden enhver operasjon har risiko forbundet med seg. Det har all medisinsk behandling samt ting som bruk av setebelte i bil.

Hvis valget er mellom liten risiko for bivirkninger eller død så burde valget være enkelt

Endret av Nether
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Man kan ofte klare seg relativt greit med svært lav blodprosent dersom det har oppstått gradvis. – Ved raskt utviklet lav blodprosent, som for eksempel ved en stor akutt blødning, vil man kunne gå i sjokk, besvime og eventuelt dø


Noen skribenter har sagt at hemoglobinverdier som er så lave som 2 til 2,5 g/100ml, kan være akseptable… . En person med god helse kan tolerere et tap på 50 prosent av de røde blodlegemene og være nesten helt symptomfri hvis blodtapet finner sted over tid.» - Techniques of Blood Transfusion, 1982. 


jehovasvitner har også et sykehuskontaktutvalg som er et verdensomspennende nettverk til hjelp for leger som behandler pasienter som er Jehovas vitner. det jeg vet som ikke kan gjøres for jehovasvitner er: fullblod, pakkede røde blodlegemer og plasma og også av hvite blodlegemer og blodplater.  ,Jehovas vitner er av den oppfatning at blod som er blitt fjernet fra kroppen, er noe en skal kvitte seg med. De godtar derfor ikke autolog transfusjon av blod som er lagret på forhånd. Ettersom vitnene ikke har noe å innvende mot kolloide eller krystalloide substituttvæsker og heller ikke mot elektrokauterisasjon, hypotensiv anestesi3 eller hypotermi, er dette blitt brukt med godt resultat. Hespan,4 innsprøytninger av store doser jerndekstran5, 6 og «lydskalpellen»7 har vært brukt med hell og er svært lovende, og dette er det ingen innvendinger mot fra et religiøst synspunkt. I den senere tid er det også blitt utviklet en bloderstatning som inneholder fluor (Fluosol-DA)


Det gir dessuten overhodet ingen mening å godta transplantasjon av vev, men ikke av blod?


Jehovas vitner mener ikke at Bibelen sier noe direkte om organtransplantasjoner. Det står derfor til det enkelte vitne å ta stilling til hornhinnetransplantasjoner, nyretransplantasjoner og transplantasjon av annet vev.


«For kjødets sjel er i blodet, og jeg har selv gitt dere det på alteret for å gjøre soning for deres sjeler, for det er blodet som gjør soning ved sjelen i det.» (3Mo 17: 11) Forbindelsen blir understreket enda mer direkte noen vers senere: «Sjelen i all slags kjød er dets blod.» (3Mo 17: 14) Det er tydelig at både livet og blodet er hellig ifølge Guds Ord.


Etter vannflommen fikk Noah og hans sønner, stamfedrene til alle mennesker som lever i dag, befaling om å vise respekt for sine medmenneskers liv, deres blod. (1Mo 9: 1, 5, 6


Kjøtt med blod i, det som livet er knyttet til, skal dere ikke spise» (1. Mosebok 9: 3, 4); «[Dere skal la] blodet renne ut og dekke det med jord» (3. Mosebok 17: 13, 14); og ’Hold dere borte fra… hor, fra kjøtt av kvalte dyr og fra blod’ (Apostlenes gjerninger 15: 19-21).1


Hvis all kontakt med blod er forbudt må det være forbudt for Jehovas vitner å jobbe i helsevesenet. Er det slik?​   Nei. JV kan jobbe i helsevesen og kan hjelpe folk som blør.


Lenke til kommentar

Du skrev:

Edit: Angående bivirkninger/fare ved blodoverføring så er det slik at blod screenes før bruk (til og med dine egne kilder nevner det).

 

Tusenvis av individer som er infisert av tropiske smittestoffer (patogener), ankommer Europa hvert år, og dette kan føre til lokale utbrudd av tropesykdommer. Forskerne mener at infisert blod i blodbankene fra kjente patogener truer folkehelsa, men poengterer at ukjente eller uoppdagete patogener utgjør en enda større trussel.

Forskerne mener at utbrudd av nye infeksjonssykdommer i Europa ikke kommer til å bli fanget opp av dagens rutinekontroller i blodbankene. Dette er så alvorlig at langsiktig trygghet, bærekraft og en framtidig, nødvendig økt tilgang på blod i Europa står på spill.

https://vof.no/infisert-blod-i-framtida/

Lenke til kommentar

Du skrev:

Edit: Angående bivirkninger/fare ved blodoverføring så er det slik at blod screenes før bruk (til og med dine egne kilder nevner det).

 

Tusenvis av individer som er infisert av tropiske smittestoffer (patogener), ankommer Europa hvert år, og dette kan føre til lokale utbrudd av tropesykdommer. Forskerne mener at infisert blod i blodbankene fra kjente patogener truer folkehelsa, men poengterer at ukjente eller uoppdagete patogener utgjør en enda større trussel.

Forskerne mener at utbrudd av nye infeksjonssykdommer i Europa ikke kommer til å bli fanget opp av dagens rutinekontroller i blodbankene. Dette er så alvorlig at langsiktig trygghet, bærekraft og en framtidig, nødvendig økt tilgang på blod i Europa står på spill.

https://vof.no/infisert-blod-i-framtida/

Hva er agendaen din her? Vi er alle enige om at operasjoner uten bruk av blodoverføring er optimalt, hvis nivået av sikkerhet er like stort som ved bruk av blodoverføring. 

Lenke til kommentar

 

Sommerstevne for Jehovas vitner er populær for å finne ektefelle men det fins overvåking på store stevner på grunn av falske og sanne Jehovas vitner. Kvinner er mest utsatt fordi de kan ikke være med sosiale samvær

 

 Når de sier at alle er velkommen på stevner. Men det fins dårlig og gode eldste men de baksnakker dem. Dessverre.

 

Det fins falske og sanne Jehovas vitner , betyr at det er geit klasse og sau klasse

 

Hvorfor svarer du deg selv?

 

 

Hvorfor er noen dårlig eldste og noen bra eldste. Hvorfor fins 2 klasse geit og sau klasse. Hvorfor fins det falske og sanne Jehovas vitner

 

Fordi noen blir utstøtende fra menigheten. 

Lenke til kommentar

 

 

Sommerstevne for Jehovas vitner er populær for å finne ektefelle men det fins overvåking på store stevner på grunn av falske og sanne Jehovas vitner. Kvinner er mest utsatt fordi de kan ikke være med sosiale samvær

 

 Når de sier at alle er velkommen på stevner. Men det fins dårlig og gode eldste men de baksnakker dem. Dessverre.

 

Det fins falske og sanne Jehovas vitner , betyr at det er geit klasse og sau klasse

 

Hvorfor svarer du deg selv?

 

 

Hvorfor er noen dårlig eldste og noen bra eldste. Hvorfor fins 2 klasse geit og sau klasse. Hvorfor fins det falske og sanne Jehovas vitner

 

Fordi noen blir utstøtende fra menigheten. 

 

 

jeg er ikke en utstøtt, om det er meg du sikter til ildsint :)

har aldrig vært døpt jeg eller medl av noen trosamf. Bortsett fra ufrivillig innmeldt i voksen alder, i statskirken med mange 10.000 er av andre.

Men jeg mener JV er de eneste som følger det bibelen sier, så da er dette et interessant tema. du kan dette som er et JV så det er bare å arrestere meg på feil. Masse jeg ikke vet f.eks bruk av adulte stamceller? ikke fra embryo de tror jeg ikke er innafor? tror det blir som abort? men det blir mye Ukvalifisert gjetning på dette fra meg :)

Endret av kingpig
Lenke til kommentar

 

 

 

Sommerstevne for Jehovas vitner er populær for å finne ektefelle men det fins overvåking på store stevner på grunn av falske og sanne Jehovas vitner. Kvinner er mest utsatt fordi de kan ikke være med sosiale samvær

 

 Når de sier at alle er velkommen på stevner. Men det fins dårlig og gode eldste men de baksnakker dem. Dessverre.

 

Det fins falske og sanne Jehovas vitner , betyr at det er geit klasse og sau klasse

 

Hvorfor svarer du deg selv?

 

 

Hvorfor er noen dårlig eldste og noen bra eldste. Hvorfor fins 2 klasse geit og sau klasse. Hvorfor fins det falske og sanne Jehovas vitner

 

Fordi noen blir utstøtende fra menigheten. 

 

 

jeg er ikke en utstøtt, om det er meg du sikter til ildsint :)

har aldrig vært døpt jeg eller medl av noen trosamf. Bortsett fra ufrivillig innmeldt i voksen alder, i statskirken med mange 10.000 er av andre.

Men jeg mener JV er de eneste som følger det bibelen sier, så da er dette et interessant tema. du kan dette som er et JV så det er bare å arrestere meg på feil. Masse jeg ikke vet f.eks bruk av adulte stamceller? ikke fra embryo de tror jeg ikke er innafor? tror det blir som abort? men det blir mye Ukvalifisert gjetning på dette fra meg :)

 

Hva mener du med at JV er de eneste som følger det bibelen sier? Det må i så tilfelle være sin egen versjon av bibelen du da tenker på?

Lenke til kommentar

Det er Veldig mange ting som: avstå fra blod og det som er kvalt. Jul. homofile, påske, santhans, abort, sex før ekteskap, dåp av barn, ekteskapsbrytere, 

​Mulig jeg kan finne flere men dette dekker sikker de fleste på en eller annen måte.

​apg 15:29 apg 21:25  1.kor 6:9-10

Endret av kingpig
Lenke til kommentar

Det er Veldig mange ting som: avstå fra blod og det som er kvalt. Jul. homofile, påske, santhans, abort, sex før ekteskap, dåp av barn, ekteskapsbrytere,

​Mulig jeg kan finne flere men dette dekker sikker de fleste på en eller annen måte.

​apg 15:29 apg 21:25 1.kor 6:9-10

Jeg kan ikke helt se at Jehovas vitner følger alt Bibelen sier, av den enkle grunn at det er umulig å følge Bibelen i et moderne samfunn uten å bli arrestert.

 

F.eks 5 mosebok inneholder mange mindre hyggelige påbud og lover, blant annet diverse påbud om når du skal steine folk. Blant annet skal en kvinne steines hvis det blir funnet bevis for at hun ikke var jomfru når mannen beskylder henne. Da skal hun steines i hjel av mennene i byen utenfor sin fars hus. (5 mosebok 22:21). Trassige sønner skal også steines (5 mosebok 21:21), i tillegg til menn og jomfruer som har sex i byen skal steines; hvis de har sex utenfor byen skal bare mannen steines (5 mosebok 22:24)

Tatt i betraktning hvor ivrige JV er etter å få nye tilhengere virker det heller ikke som om de bryr seg så mye om at ingen som er født i forbudt ekteskap eller deres etterkommere i tiende ledd skal ha adgang til herrens forsamling (5 mosebok 23:2). Jeg har i hvert fall aldri opplevd at Jehovas vitner har bedt meg om å fremlegge en slektstavle med datoer for ekteskap og fødsler, før de forsøker prakke på meg frelsen og be meg komme på møter.

 

Faktum er at Jehovas vitner driver med kirsebærplukking like mye som andre kristne, både fordi de ikke kan gå rundt og steine folk hele tiden i et moderne samfunn (de kunne kanskje blitt med i IS dog), og fordi det er litt kjipt å måtte gå ut av leiren når man har tømt sæd og ikke få gå igjen igjen før solnedgang. Slike regler pleier alle kristne å ignorere fordi det er så upraktisk.

Og som du ser er alt dette tatt fra kun en del av Bibelen. Hele Bibelen er så full av lignende latterlige regler og grusomheter at en person som faktisk følger den hadde blitt ansett som tidenes største massemorder.

 

Derfor synes jeg det er merkelig argumentasjon å si at blodoverføring er forbudt, men organtransplantasjon kan være greit basert på at organtransplantasjon ikke er nevnt.

Det er som vist over utrolig mye som står i Bibelen som ikke blir fulgt. Det er også ufattelig mye som ikke står i den boken.

Realistisk sett gir det uansett ingen mening å skille på blodoverføring og organtransplantasjon siden begge deler kommer fra en annen person (og organene har fått tilført blod fra denne personen), og har vært utenfor kroppen.

 

Merker meg at din egen kilde innrømmer at akutt blodtap kan føre til sjokk og død, jeg kom jo med eksempler på blant annet miltruptur av den grunn. Og siden du har innrømmet at både stamcelletransplantasjon og blodoverføring kan være nødvendig ved noen leukemi tilfeller så er vi enige på noe i hvert fall.

Angående andre patogener det ikke screenes for i blod så screenes også blodgivere gjennom spørreskjema. Det er ikke 100% sikkert nei, men som sagt så er ingenting i verden helt sikkert. Operasjoner med eller uten blod er enda mer risikobetont, og en meget lav risiko for å bli smittet med f.eks Dengue feber (som nevnt i artikkelen du linket til) er langt bedre enn å dø. I min mening i hvert fall.

 

Edit: Endret på et ord og la inn noen kommaer.

Endret av Nether
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...