Gå til innhold

Sosialismen i Venezuela: nå dreper folk kyr med stein for ikke å sulte ihjel


Anbefalte innlegg

Beklager, men jeg orker rett og slett ikke, husker sist vi diskuterte selvfølgeligheter som hva timekosten for ingeniører er, og når selv så konkrete ting der tallene taler sitt tydelig språk er noe du krangler på, så tror jeg ikke et øyeblikk på noen rasjonell diskusjon rundt dette. Hadde du googlet det bare en eneste gang ser du at det er masse ressurser, orker du ikke det, greit nok, jeg orker ikke mere runddans med folk som ikke er interessert å lære noe nytt, men bare holder på sitt uansett hva slags data de får presentert. Min eneste oppfordring er å forsøke å lære litt om ting før du ser på det som "virkeligheten", det er ikke alltid ting er som du tror.

 

Den gangen spurte jeg deg også om en kilde, og som denne gangen så "orket" du ikke.

 

Jeg prøvde å google litt på tema, men fant ingen direkte relevante kilder. Jeg spør derfor deg, og du nekter som normalt å underbygge din såkalte forskning. Det er trolig fordi din såkalte forskning er egentlig bare dine meninger.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Beklager, men jeg orker rett og slett ikke, husker sist vi diskuterte selvfølgeligheter som hva timekosten for ingeniører er, og når selv så konkrete ting der tallene taler sitt tydelig språk er noe du krangler på, så tror jeg ikke et øyeblikk på noen rasjonell diskusjon rundt dette. Hadde du googlet det bare en eneste gang ser du at det er masse ressurser, orker du ikke det, greit nok, jeg orker ikke mere runddans med folk som ikke er interessert å lære noe nytt, men bare holder på sitt uansett hva slags data de får presentert. Min eneste oppfordring er å forsøke å lære litt om ting før du ser på det som "virkeligheten", det er ikke alltid ting er som du tror.

 

Den gangen spurte jeg deg også om en kilde, og som denne gangen så "orket" du ikke.

 

Jeg prøvde å google litt på tema, men fant ingen direkte relevante kilder. Jeg spør derfor deg, og du nekter som normalt å underbygge din såkalte forskning. Det er trolig fordi din såkalte forskning er egentlig bare dine meninger.

 

 

Det er feil, jeg viste til kilder, rett fra kilden, hva som faktisk er inntjeningen til selskaper som driver med ren ingeniørvirksomhet, selger sine timer, hva slags timerater de har, og hva slags overskudd det generer. Dette er åpent publiserte tall, og jeg henviste deg til et eksempelfirma.

 

AtW

Lenke til kommentar

hva som faktisk er inntjeningen til selskaper som driver med ren ingeniørvirksomhet, selger sine timer, hva slags timerater de har, og hva slags overskudd det generer. Dette er åpent publiserte tall, og jeg henviste deg til et eksempelfirma.

 

Ja, du viste til et privat ingeniørfirma, når vi skulle finne ut timeskostnaden til et offentlig saksbehandling. Jeg ba deg om å komme med en direkte kilde, det ga du meg ikke. Jeg ba deg også om å komme med et regnestykke, det klarte du heller ikke. 

 

Det som er så morsomt med deg er at du kommer inn i masse tråder og hevder forskningen er bak deg. Men spør noen deg om en kilde, så kollapser hele argumentet ditt.

Endret av Camlon
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Her er en artikkel som lenker videre til endel av forskningen på området lønn/bonus og ytelse/motivasjon.

 

https://hbr.org/2013/04/does-money-really-affect-motiv

 

AtW

 

:rofl:

 

Det der er ikke en relevant kilde. Jeg forstår nå hvorfor du nektet å komme med en kilde.

 

Har du noe forskning som viser at folk er villig til å gjøre jobbene de gjør idag uten lønn. Et eksempel på en slik studie er at man sammenligner to bedrifter. I en bedrift får man mat og andre ting man trenger gratis fra staten men ingen lønn, og i den andre får man lønn etter presentasjon. Så kan du sjekke senere hvilken bedrift som gjør det bedre.

Endret av Camlon
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Det er feil, jeg viste til kilder, rett fra kilden,

Og så begynner du å lyve. Jeg spurte deg om kilde, du svarte aldri

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1797096&p=24219329

 

 

hva som faktisk er inntjeningen til selskaper som driver med ren ingeniørvirksomhet, selger sine timer, hva slags timerater de har, og hva slags overskudd det generer. Dette er åpent publiserte tall, og jeg henviste deg til et eksempelfirma.

 

Ja, du viste til et privat ingeniørfirma, når vi skulle finne ut timeskostnaden til et offentlig saksbehandling. Jeg ba deg om å komme med en direkte kilde, det ga du meg ikke. Jeg ba deg også om å komme med et regnestykke, det klarte du heller ikke. 

 

Det som er så morsomt med deg er at du kommer inn i masse tråder og hevder forskningen er bak deg. Men spør noen deg om en kilde, så kollapser hele argumentet ditt.

 

 

Se innlegg #53.

 

Timekosten er liknende, og ihvertfall ikke i nærheten av ditt latterlig estimat. Og jeg orker ikke å drive med barnehagematte for deg. Det kommer direkte fram av tallene.

 

Men dette illustrerer poenget mitt, selv på helt konkrete ting, der man kan lett se fra informasjonen at du tar feil, og du åpenbart vet lite om det (når du kommer med slike latterlige estimater i utgangspunktet). Så holder du på ditt, uansett hva dataene viser, kilder er aldri gode nok, uansett, så da skal man liksom høre på det trekker ut av ræva istedet. 

Det er derfor jeg er lite interessert å gå inn i slike diskusjoner med deg, du ønsker ikke å ha noen saklig diskusjon.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Her er en artikkel som lenker videre til endel av forskningen på området lønn/bonus og ytelse/motivasjon.

 

https://hbr.org/2013/04/does-money-really-affect-motiv

 

AtW

 

:rofl:

 

Det der er ikke en relevant kilde. Jeg forstår nå hvorfor du nektet å komme med en kilde.

 

Har du noe forskning som viser at folk er villig til å gjøre jobbene de gjør idag for ingenting.

 

 

Bombe, din vanlige modus, du mener ting ikke er 100% akkurat presis på det du lurer på med en million forsøkspersoner, da er det ikke godt nok, selv om alternativet er ting du bare finner på. Interessant nok så forutsigbart at jeg allerede poengterte det i posten over før jeg så denne.

 

Så takk forsåvidt, jeg har allerede kastet bort for mye tid med å gi deg kilder, så har du svaret på hvorfor jeg motvillig ga deg kilden denne gangen, og hvorfor jeg neppe kommer til å gjøre det neste gang.

 

Du sprinklet det i det minste med en ekstra stråmann denne gangen, plutselig er det "å jobbe for ingenting" som er diskusjonen. 

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

Timekosten er liknende, og ihvertfall ikke i nærheten av ditt latterlig estimat. Og jeg orker ikke å drive med barnehagematte for deg. Det kommer direkte fram av tallene.

 

Nei, du gjorde en useriøs sammenligning og bestemte at private ingeniørbedrifter tar like mye i faktura som timeskostnaden for en offentlig bedrift. 

 

Og ja du orket ikke å komme med barnehagematte, fordi du hadde ingen barnehagematte. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bombe, din vanlige modus, du mener ting ikke er 100% akkurat presis på det du lurer på med en million forsøkspersoner, da er det ikke godt nok, selv om alternativet er ting du bare finner på. Interessant nok så forutsigbart at jeg allerede poengterte det i posten over før jeg så denne.

 

En elendig kilde er verre enn ingen kilde. Det du driver på med er som å si,

"metan og CO2 fører begge to til global oppvarming, så da kan vi like så godt late som at CO2 og metan har samme klimaeffekt. Her er en studie for klimaeffekten til metan. Nå har jeg bevist klimaeffekten til CO2.".

 

Bare en idiot driver på slik.

 

Så takk forsåvidt, jeg har allerede kastet bort for mye tid med å gi deg kilder, så har du svaret på hvorfor jeg motvillig ga deg kilden denne gangen, og hvorfor jeg neppe kommer til å gjøre det neste gang.

 

 

Jeg forstår hvorfor du er motvillig. Det ville jeg også vært om jeg likte å påstå at forskningen er bak meg, men jeg har ingen kilder til underbygge påstandene mine.

 

 

Du sprinklet det i det minste med en ekstra stråmann denne gangen, plutselig er det "å jobbe for ingenting" som er diskusjonen. 

 

 

 

I sosialisme jobber du for ingenting. Du får betalt uansett om du jobber eller ikke. Jeg skrev også i første innlegget du siterte "Hvorfor skal noen gidde å jobbe hardt om de ikke får belønning for det?"

 

Dette er påstanden du prøver å argumentere imot. Jeg skrev ikke "mer penger gjør jobbene våres mer hyggelige".

Endret av Camlon
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Timekosten er liknende, og ihvertfall ikke i nærheten av ditt latterlig estimat. Og jeg orker ikke å drive med barnehagematte for deg. Det kommer direkte fram av tallene.

 

Nei, du gjorde en useriøs sammenligning og bestemte at private ingeniørbedrifter tar like mye i faktura som timeskostnaden for en offentlig bedrift. 

 

Og ja du orket ikke å komme med barnehagematte, fordi du hadde ingen barnehagematte. 

 

 

Det gjorde jeg ikke, jeg pekte spesifikt på driftsmarginen i tillegg, så man kan se på den reele timekosten, ikke hva man faktorer for.

 

Matten "gjennomsnittlig timerate *debgrad* (100 / 100+ margin) kan du gjøre selv.

 

AtW

Endret av ATWindsor
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det gjorde jeg ikke, jeg pekte spesifikt på driftsmarginen i tillegg, så man kan se på den reele timekosten, ikke hva man faktorer for.

 

Du kom med ingen tall for offentlige sektor, bare en useriøs sammenligning. 

 

Sammenligninger kan selvfølgelig brukes hvis de er støttet av nok logikk, men det er ingen kilde og sammenligningen din ga ingen logisk mening.

 
Matten "gjennomsnittlig timerate *debgrad* (100 / 100+ margin) kan du gjøre selv.

 

Hvorfor kan ikke du regne det ut. Du er villig til å skrive innlegg etter innlegg om hvorfor du ikke skal gi meg en kilde og hvorfor du ikke skal regne ut barnehagematte. 

 

Hvorfor ikke bruke litt av den tiden på å gjøre det selv?

 

Endret av Camlon
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja, godt du kom med det langt mer seriøse "tall jeg har trukket ut av ræva" da. 

 

Non sequitur, det forsvarer ikke påstanden din at du kom med direkte kilder når du egentlig kom med en useriøs sammenligning. Fakturakostnad*0.8 til en stor ingeniørbedrift er ikke det samme som timeskostnadene til offentlige saksbehandlere.

 

Over til det nye tema. Tallene var er en beregning av kostnaden av å ha ansatte i en offentlig bedrift, og var basert på lønn, arbeidsgiveravgift, leie og andre kostnader. Du klagde og jeg ga deg derfor muligheten til å lage ditt eget regnestykke. Jeg spurte deg fordi jeg visste at du måtte enten komme med et idiotisk regnestykke, eller innrømme at du tok feil.

 

Du forsto dette, og bestemte deg for å nekte å gi meg et regnestykke.

 

Fordi jeg ikke tror det har et fnugg å si, du er uinteressert i fakta om det ikke passer det du allerede har bestemt deg for.

 

 

Jeg kan ikke tvinge deg til å gi kilder til dine påstander til meg og andre forumbrukere. Men jeg kommer til å påpeke det hver gang, fordi uten kilder er dine påstander verdt null!

Endret av Camlon
  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Landet har nå blitt så skakkjørt at innbyggerne ikke vet hva de skal gjøre for å få mat på bordet. Plyndring og angrep på dyr med stein og stokk har nå blitt dagligdags syn. http://www.dailymail.co.uk/news/article-5262257/amp/Starving-mob-beat-cattle-death-rocks-Venezuela.html

 

Etter at sosialistene kastet selskapene ut av landet og nasjonaliserte det lille som var igjen har det gått fra mangel på toalettpapir til mat. Det ligner mer og mer på Nord Korea der mennesker tyr til desperate løsninger for ikke å gå sulten. Men bensinen er i det minste fortsatt billig...

Det verste er at Venezuela er det 3. landet med mest penger i sveitsiske banker(se HSBC-saken). Kun USA og Sveits selv på 1. og 2. plass.  Snakk om enveis pengestrøm. Hvor mange taster trengs for å reversere noen transaksjoner?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sosialdemokrati fungerer veldig bra, ihvertfall så lenge det er økonomisk bærekraftig. Men når det gjelder sosialisme... Om man har prøvd noe 79 ganger (dette tallet har jeg bare funnet på) og det har fungert veldig dårlig, hver eneste gang! Er det da noen god idé, å prøve det igjen enda en gang? Jeg sier ikke at det er helt umulig at det kan fungere, veldig mye er faktisk mulig når det gjelder mennesker, men er det en god idé?

 

Ideologier kan være positive og kan skape samfunnet om til en bedre plass, men veldig ofte gjør de folk både døve og blinde. Men aldri stumme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...