Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Hvorfor selger folk boliger som må rives?


Anbefalte innlegg

Det er nok en bedrift av noe slag som har kjøpt det vil jeg tro ja. Planen er neppe å pusse opp pp egen hånd å bo der selv.

 

Ellers er det haugevis av folk i oslo og bærum som har råd til boliger til langt over 5 millioner..

Har du sett boligmarkedet der?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men hvor mange i oslo\bærum har råd til å betale 5 millioner kr for en bolig eller mere?

Samboerpar i Oslo, hvor begge er i jobb med gjennomsnittsinntekt (for Oslo), vil stort sett ha råd til å betale 5 millioner for en bolig, forutsatt at de har nok egenkapital til å få lån.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er jo bare å spare mens du leier :p

Hvor mange år tar det for deg å spare f.eks 2 millioner samtidig som du betaler leie.

Tipper du aldri kommer til å klare å spare til en bolig samtidig som du betaler leie.

 

Den eneste grunnen til at folk går konkurs er at de har mer gjeld enn de klarer å betale, det er det konkurs er.

Lenke til kommentar

Men hvor tullete er det å låne penger? 90% av grunnen folk går konkurs en enten fordi de har Enkeltpersonforetak, tar opp store lån og ikke klarer å betale det eller hvis man gifter seg og ikke har særeie.

 

Du vet at 78,4 % av all statistikk finnes på i farta?

 

Ellers tror jeg de fleste økonomer er ganske samkjørte på at det å låne til forbruk er tullete, men å låne til bolig er smart.

 

 

Leie fra noen man ikke kjenner er den mest idiotiske nødløsning man kan gjøre, lei heller fra familje for å dekke fellesutgiftene i så fall.

 

Denne familien du skal leie hos, hvordan tror du de fikk penger til å kjøpe boligen?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Leie fra noen man ikke kjenner er den mest idiotiske nødløsning man kan gjøre, lei heller fra familje for å dekke fellesutgiftene i så fall.

Fordelen med å leige av framandfolk er at ein kan ha eit profesjonelt forhold mellom leigetakar og utleigar. Der er mykje krangling knytta til leigemarkedet, og får du fyrst ei konflikt, so er det greit at ikkje heile familieforholdet til din mors familie går i vasken berre fordi tante Kari krevde ulovlig husleigeaukning.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg er også smart, men det er ikke poenget, det som irriterer meg er noen har gitt 1.9 million kr bud på den boligen er nesten hårreisende og skuffende på en gang, eneste som kan juble er statens veivesen og boligselgeren.

Tror faktisk det kan bli salgsrekord på den boligen særlig hvis den går 3 ganger over takst. Håper virkelig folk ikke er så idioter. Men slik er jo det.

 

Jeg har tydligvis valgt feil yrke. Men man vet jo aldri fremtiden, hadde den boligen gått for 5 milioner kr i den standarden i 2020 hadde vi fått store øknomoiske problemer. Kunne nesten ønsket ny finanskrise eller det blir solgt flere boliger ellers kan dette bli så ille i fremtiden. Hadde irritert meg velg hvis nav\staten kjøper den boligen til asylmottak det hadde vært katastrofe mener jeg.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Jeg er også smart, men det er ikke poenget, det som irriterer meg er noen har gitt 1.9 million kr bud på den boligen er nesten hårreisende og skuffende på en gang, eneste som kan juble er statens veivesen og boligselgeren.

De som gir et slikt bud på et slikt objekt vet nok nøyaktig hva de gjør. I motsetning til deg, som åpenbart ikke har forstått at det nok er en profesjonell som har kjøpt det objektet.

Tror faktisk det kan bli salgsrekord på den boligen særlig hvis den går 3 ganger over takst. Håper virkelig folk ikke er så idioter. Men slik er jo det.

Hæ? Å anta at andre er idioter fordi du ikke forstår motivasjonen deres er farlig.

Jeg har tydligvis valgt feil yrke. Men man vet jo aldri fremtiden, hadde den boligen gått for 5 milioner kr i den standarden i 2020 hadde vi fått store øknomoiske problemer.

Hvordan kom du til den konklusjonen?

Kunne nesten ønsket ny finanskrise eller det blir solgt flere boliger ellers kan dette bli så ille i fremtiden. Hadde irritert meg velg hvis nav\staten kjøper den boligen til asylmottak det hadde vært katastrofe mener jeg.

For det første: Bruk / når du skriver. Du skal ALDRI bruke \. Fjern knappen fra tastaturet!

 

Videre. Tar man fullstendig aparte slutninger er det mye som er katastrofalt. F.eks. ville det vært katastrofalt om Felleskjøpet hadde solgt anriket uran, og ikke nitrogengjødsel til Breivik i forkant av 22. juli. Men det var aldri en aktuell problemstilling. Det samme gjelder rælet ditt i denne tråden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

IT, boligen blir solgt for 1.9 milion kr, heldigvis ikke over det. Hadde vært skandale.

Men boligselgeren kan ferie uansett for er vel ikke ofte en bolig i så dårlig stand kan selges så dyrt.

Kulturminne og dårlig stand har lite å si på pris ser det ut som.

 

 

De som gir et slikt bud på et slikt objekt vet nok nøyaktig hva de gjør. I motsetning til deg, som åpenbart ikke har forstått at det nok er en profesjonell som har kjøpt det objektet.

Hvordan kan du vite det? Lurer faktisk hva de skal med den eiendommen.

For de kan vel ikke rive den,

Lenke til kommentar
Gjest Sletttet+98134

IT, boligen blir solgt for 1.9 milion kr, heldigvis ikke over det. Hadde vært skandale.

 

Spennende. Hvilket felt innen IT?

 

Hvorfor bryr du deg om hva en bolig du ikke har noe med å gjøre blir solgt for?

Lenke til kommentar

Lurer faktisk hva de skal med den eiendommen.

For de kan vel ikke rive den,

Det kan være mange grunnar til at ein vil kjøpe ein slik eigendom. Det finst blant anna personar som har slike bygg som hobby og lidenskap, og nok pengar til å sette huset tilbake til orginal stand.

Dra gjerne parallellen til bilentusiastar som gjer det same med gamle rustne veteranbilar, berre at dei som gjer dette med hus har langt meir pengar å bruke på hobbyen.

 

Andre grunnar kan vere investering i håp om framtidig avkastning. Eigendom blir aldri verdilaust, og om 100 år kan heile området bli omregulert til eit dyrt boligstrøk eller sentrumsbebyggelse. Sjølv om kjøparen ikkje sjølv er i live om 100 år så treng ikkje investeringa vere idiotisk. Kanskje eigendommen er kjøpt for å sikre arv til barn og barnebarn, eller den kan vere kjøpt av eit firma eller organisasjon som kjem til å eksistere i mange generasjonar.

Grunnen til at slotten i dag har stor tomt mitt i Oslo sentrum er jo at nokon var framtenkte nok til sikre seg tomta før alle andre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Andre grunnar kan vere investering i håp om framtidig avkastning. Eigendom blir aldri verdilaust, og om 100 år kan heile området bli omregulert til eit dyrt boligstrøk eller sentrumsbebyggelse. Sjølv om kjøparen ikkje sjølv er i live om 100 år så treng ikkje investeringa vere idiotisk. Kanskje eigendommen er kjøpt for å sikre arv til barn og barnebarn, eller den kan vere kjøpt av eit firma eller organisasjon som kjem til å eksistere i mange generasjonar.

Grunnen til at slotten i dag har stor tomt mitt i Oslo sentrum er jo at nokon var framtenkte nok til sikre seg tomta før alle andre.

Hvorfor ikke, hvis boligen faller frahverandre er det ikke godt tegn? De må pusse den opp.

 

om 100 år kan heile området bli omregulert til eit dyrt boligstrøk eller sentrumsbebyggelse

Gjelder ikke kulturminne\freding i all fremtid? Eller gjelder det kun hvis boligen er bebolig stand? At det finnes hull i lovverket som gjør hvis boligen er forfallent så kan man ikke straffet hvis man selger den og ny kjøper ikke viste om det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...