Gå til innhold

Folk hater sannheten


  

77 stemmer

  1. 1. Folk hater sannheten



Anbefalte innlegg

Jeg hater sannheten, der er derfor jeg har hengt opp et bilde av Brad Pitt på speilet mitt slik at jeg kan føle meg bra når jeg går ut døren.

Men har du mot nok til å se sannheten i ansiktet og vite at den er ubetydelig og irrelevant og at du selv på egen hånd har makt til å umyndiggjøre den "sannheten"? Er det en virkelig eller konstruert sannhet? Hvordan kan den sannheten formes til noe annet?

Endret av zeebra
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er motstander av religion all den tid den påvirker det samfunnet jeg lever i, både lokalt, regionalt og internasjonalt. Det vil ikke automatisk si at jeg mener at folk ikke skal få lov til å ha religiøs tro. Ikke oppsøker jeg bedehus eller menigheter for å skrike at de lyver heller. Jobber til og med blant flere Jehovas Vitner, og religion er aldri et tema, med mindre de hadde tatt det opp. Jeg befinner meg utelukkende i en debattsetting når jeg kritiserer religion. Og i hvert fall i den settingen står alle andre fritt til å kritisere mine tanker og meninger om ting. Det å sutre over å bli motsagt i en debatt blir å undergrave hele konseptet.

Ok, er du motstander av religion og tro generelt? Skiller du mellom f.eks Kristendommen og Islam på noen måte? Forskjell på tro og religion?

 

Eller er det mer at du er motstander av alt som er an anti-these til hva du selv tror?

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

Jeg har ikke funnet på noe het av meg selv. Men jeg kan ikke bevise noe for deg, og dette bekrefter du selv med denne siste setningen "Rikgtignok brukes "konspirasjonsteori" i stor grad som et negativt utrykk for tullepåstander som disse her, men resten av det du skrev er fri fantasi."

For du har allerede betemt deg for at alt jeg sier er tull og tøys, og fri fantasi. Det hjelper ikke uansett hva jeg legger frem av dokumentasjon og beviser.

Hverken du eller jeg vet om det hjelper om du legger fram dokumentasjon og beviser før du har prøvd. Så langt er det eneste du har lagt fram, egne påstander og noen YT-videoer som også mangler dokumentasjon.

 

Men prøv gjerne. Legg f.eks. fram noe dokumentasjon og beviser for påstanden din om at tyngdekraften ikke eksisterer. Jeg har bedt om det mange ganger, men ennå ikke fått en eneste flik av noen dokumentasjon.

 

 

Men med den setningen så bekreftet du også at jeg har rett når jeg sier at " En av oppgavene til den såkalte vitenskapen er nettopp å holde almuen nede i den tro at alle i folket som sier sannheten og som ikke tror blindt på det "vitenskapen" sier, er schizofrene og derfor må folk ikke høre på det de sier"

Du gjenkjenner ikke sirkel-argumentasjon om den så treffer deg midt i panna, gjør du?

 

Det at jeg ikke tror på dine oppsiktsvekkende påstander og konspirasjonsteorier som helt mangler dokumentasjon, er ikke på noen måte bevis på annet enn at jeg ikke tror på påstander som helt mangler dokumentasjon. Velbegrunnede, dokumenterte påstander kan jeg gjerne tro på derimot.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dette er jo et stort spørsmål. Zombier, roboter, og hvem som egentlig lever. Hva er realiteten i verden egentlig? Kan vi med sikkerhet vite det?

 

For meg er det vanskelig å skille mellom "NPC"/"robotmennesker"/"zombier" og "personer" som faktisk ikke eksisterer. Finnes det karakterer som faktisk ikke eksisterer?

 

Samfunnet er så fullt av løgner at det ikke er rart folk tror jorden er flat. Selv tror jeg ikke det, men jeg har jo faktisk aldri sett ubenektelige bevis på at den ikke er det, som ikke kan være konstruert eller korrupt. Jeg har ingen spesiell grunn personlig til å ikke tro at jorden er rundt, men jeg utelukker ikke fullstendig at den ikke er det.

Ja, verden er full av løgner.  Hele denne verdens system er bygd opp av flere lag med løgner. Så vi trenger et "kompass" Bibelen med Guds ord er det kompasset vi trenger.

 

Makthaverne liker å gi oss små hint i filmer ol om hva som virkelig skjer for de stoler på at folk flest ikke forstår noe som helst uansett.

Lenke til kommentar

Ok, er du motstander av religion og tro generelt? Skiller du mellom f.eks Kristendommen og Islam på noen måte? Forskjell på tro og religion?

Eller er det mer at du er motstander av alt som er an anti-these til hva du selv tror?

Kort sagt kan du vel si at jeg er motstander av intitusjonert eller kapitalisert religion/overtro. Inkludert kristendom og islam. Du som har sparret en gang eller to med meg her før burde være klar over det.

 

Dama f.eks. sier hun tror på spøkelser av noe slag. Jeg sier at jeg ikke gjør det, men jeg slenger da ikke det i fleisen hennes hver dag at "ah så teit å tru på spøkelser, ass"

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja, verden er full av løgner.  Hele denne verdens system er bygd opp av flere lag med løgner. Så vi trenger et "kompass" Bibelen med Guds ord er det kompasset vi trenger.

Hvor mange lag av løgner er Bibelen bygd opp av? Ganske mange, spør du meg. Og siden du kommer med påstander helt uten å sannsynliggjøre eller dokumentere dem, er min påstand like rett som din...
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hverken du eller jeg vet om det hjelper om du legger fram dokumentasjon og beviser før du har prøvd. Så langt er det eneste du har lagt fram, egne påstander og noen YT-videoer som også mangler dokumentasjon.

 

Men prøv gjerne. Legg f.eks. fram noe dokumentasjon og beviser for påstanden din om at tyngdekraften ikke eksisterer. Jeg har bedt om det mange ganger, men ennå ikke fått en eneste flik av noen dokumentasjon.

 

 

Du gjenkjenner ikke sirkel-argumentasjon om den så treffer deg midt i panna, gjør du?

 

Det at jeg ikke tror på dine oppsiktsvekkende påstander og konspirasjonsteorier som helt mangler dokumentasjon, er ikke på noen måte bevis på annet enn at jeg ikke tror på påstander som helt mangler dokumentasjon. Velbegrunnede, dokumenterte påstander kan jeg gjerne tro på derimot.

Du kan kalle min argumentasjon for sirkelargumentasjon, men dette betyr jo ikke at jeg tar feil. For du har jo selv vist flere ganger at jeg har rett, både her og i andre tråder.

For du, og de fleste andre her, har et sett fordommer, og dere har allerede avgjort hva dere mener om folk som ikke er politisk korrekt og kommer med andere syn og meninger enn de politisk korrekte.

Lenke til kommentar

Kort sagt kan du vel si at jeg er motstander av intitusjonert eller kapitalisert religion/overtro. Inkludert kristendom og islam. Du som har sparret en gang eller to med meg her før burde være klar over det.

 

Dama f.eks. sier hun tror på spøkelser av noe slag. Jeg sier at jeg ikke gjør det, men jeg slenger da ikke det i fleisen hennes hver dag at "ah så teit å tru på spøkelser, ass"

 

Vel, jeg spør ikke om det jeg allerede vet. Jeg er oppriktig interessert, spesielt siden vi har litt kjennskap fra før og jeg vet en del fra før. Men innenfor temaet, hvordan anser du Kristendommen og hvordan anser du Islam? Er det ubetydelig? Akkurat det samme? Eller er det forskjeller mellom de to som er betydelige for ditt syn på ting?

 

Jeg spør fordi du sa "Jeg er motstander av religion all den tid den påvirker det samfunnet jeg lever i, både lokalt, regionalt og internasjonalt", og bet meg tak i det. Men er det forskjell på hvordan f.eks Kristendommen og Islam gjør det? Hva med andre religioner (evt de som ikke påvirker ditt liv i det hele tatt). Jeg mener, anser du den ene eller andre bedre/viktigere/mindre viktig/dårligere enn den andre av Kristendommen og Islam i forhold til det du sa om påvirkning?

 

Isåfall, er det noe du tar til betraktning når du snakker imot/motarbeider disse tingene? Er en prioritert over den andre osv?

Lenke til kommentar

Du kan kalle min argumentasjon for sirkelargumentasjon, men dette betyr jo ikke at jeg tar feil.

Nei men det faktum at du f.eks. slenger ut påstander som at tyngdekraften ikke finnes, helt uten å være villig til å begrunne det, dokumentere det, eller diskutere alle bevisene på at den finnes, er et godt bevis på at du tar feil.

 

For du har jo selv vist flere ganger at jeg har rett, både her og i andre tråder.

For du, og de fleste andre her, har et sett fordommer, og dere har allerede avgjort hva dere mener om folk som ikke er politisk korrekt og kommer med andere syn og meninger enn de politisk korrekte.

Jeg har ikke noe problem med at du kommer med påstander som ikke er politisk korrekte. Det jeg har problemer med er at du ikke kan eller vil begrunne påstandene dine med beviser eller lignende, eller diskutere motbevisene, men bare hardnakket påstå at det bare er vår forutintatthet som gjør at vi ikke tror.

 

Kom med argumenter mot tyngdekraften som er i nærheten så gode som argumentene og bevisene for, så er jeg med på en diskusjon, men når du kun slenger ut påstanden om at tyngdekraften ikke finnes gang på gang uten noen begrunnelse, har det ikke noe med politisk korrekthet om jeg tar deg seriøst eller ikke.

Endret av theNiceOne
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vel, jeg spør ikke om det jeg allerede vet. Jeg er oppriktig interessert, spesielt siden vi har litt kjennskap fra før og jeg vet en del fra før. Men innenfor temaet, hvordan anser du Kristendommen og hvordan anser du Islam? Er det ubetydelig? Akkurat det samme? Eller er det forskjeller mellom de to som er betydelige for ditt syn på ting?

 

Jeg spør fordi du sa "Jeg er motstander av religion all den tid den påvirker det samfunnet jeg lever i, både lokalt, regionalt og internasjonalt", og bet meg tak i det. Men er det forskjell på hvordan f.eks Kristendommen og Islam gjør det? Hva med andre religioner (evt de som ikke påvirker ditt liv i det hele tatt). Jeg mener, anser du den ene eller andre bedre/viktigere/mindre viktig/dårligere enn den andre av Kristendommen og Islam i forhold til det du sa om påvirkning?

 

Isåfall, er det noe du tar til betraktning når du snakker imot/motarbeider disse tingene? Er en prioritert over den andre osv?

Ja, det er forskjeller mellom ideologier. Og per nå anser jeg islam som mer skadelig enn kristendom, da vi heldigvis har klart å kue den. (Insert no true scotsman reply).

 

Jeg har ingen prioritet eller agenda med religionskritikk, da jeg anser meg som meget lite belest/kunnskapsrik om emnet. Så hva jeg kritiserer fra gang til gang handler mest om hva motparten bringer til bordet. F.eks. er det svært lite tråder jeg har selv oppretta her på forumet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kort sagt kan du vel si at jeg er motstander av intitusjonert eller kapitalisert religion/overtro. Inkludert kristendom og islam. Du som har sparret en gang eller to med meg her før burde være klar over det.

 

Dama f.eks. sier hun tror på spøkelser av noe slag. Jeg sier at jeg ikke gjør det, men jeg slenger da ikke det i fleisen hennes hver dag at "ah så teit å tru på spøkelser, ass"

Du burde så absolutt lese litt i tråden min om kristendom og hva det handler om.

 

Jeg vil ikke "misjonere" for noen, eller presse min tro på noen. Men jeg fant ut at det er behov for en slik tråd fordi kristendom har fått et veldig dårlig rykte pga virvaret av falsk lære i kirker og menigheter, og ikke minst pga det politiske partiet som kaller seg selv for "kristelig folkeparti" men som ikke har noe med kristendom å gjøre

Lenke til kommentar

Nei men det faktum at du f.eks. slenger ut påstander som at tyngdekraften ikke finnes, helt uten å være villig til å begrunne det, dokumentere det, eller diskutere alle bevisene på at den finnes, er et godt bevis på at du tar feil.

 

Jeg har ikke noe problem med at du kommer med påstander som ikke er politisk korrekte. Det jeg har problemer med er at du ikke kan eller vil begrunne påstandene dine med beviser eller lignende, eller diskutere motbevisene, men bare hardnakket påstå at det bare er vår forutintatthet som gjør at vi ikke tror.

 

Kom med argumenter mot tyngdekraften som er i nærheten så gode som argumentene og bevisene for, så er jeg med på en diskusjon, men når du kun slenger ut påstanden om at tyngdekraften ikke finnes gang på gang uten noen begrunnelse, har det ikke noe med politisk korrekthet om jeg tar deg seriøst eller ikke.

 

Tror det er litt å gi opp. Han gir inntrykk a at selv om vi leser og skriver norsk alle her, så går det ikke i samme språk. 

Jeg har hvertfall ikke sett et sted hvor han har argumentert bra og vist at han har rett. Eller at andre har vist at han har rett. (hvertfall ut i fra FE-tråden).

 

 

semi-relatert:

YT-videor er ikke et argument, det kan være kilde, men aldri en enkeltståendes argument (med mindre YT-videon er problemstillingen)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei men det faktum at du f.eks. slenger ut påstander som at tyngdekraften ikke finnes, helt uten å være villig til å begrunne det, dokumentere det, eller diskutere alle bevisene på at den finnes, er et godt bevis på at du tar feil.

 

Jeg har ikke noe problem med at du kommer med påstander som ikke er politisk korrekte. Det jeg har problemer med er at du ikke kan eller vil begrunne påstandene dine med beviser eller lignende, eller diskutere motbevisene, men bare hardnakket påstå at det bare er vår forutintatthet som gjør at vi ikke tror.

 

Kom med argumenter mot tyngdekraften som er i nærheten så gode som argumentene og bevisene for, så er jeg med på en diskusjon, men når du kun slenger ut påstanden om at tyngdekraften ikke finnes gang på gang uten noen begrunnelse, har det ikke noe med politisk korrekthet om jeg tar deg seriøst eller ikke.

Det er ikke noen vits i å prøve å argumentere eller bevise at feks tygdekraften ikke eksisterer, fordi dere har jo allerede bestemt dere.

Jeg prøvde forøvrig å argumentere for akkurat dette i den tråden det gjelder, men dere hopper bare bukk over det som ikke stemmer, og så fortsetter dere videre som om ingenting har skjedd.

Derfor forlot jeg den tråden slik at dere kan fortsette å tro det dere helst vil tro..

Lenke til kommentar

Ja, det er forskjeller mellom ideologier. Og per nå anser jeg islam som mer skadelig enn kristendom, da vi heldigvis har klart å kue den. (Insert no true scotsman reply).

 

Jeg har ingen prioritet eller agenda med religionskritikk, da jeg anser meg som meget lite belest/kunnskapsrik om emnet. Så hva jeg kritiserer fra gang til gang handler mest om hva motparten bringer til bordet. F.eks. er det svært lite tråder jeg har selv oppretta her på forumet.

Dere har ikke klart å "kue" noe som helst.

 

Det eneste dere ateister har klart er å støtter makthavernes agenda, som er bla å fjerne kristenommen og å islamisere Norge,

 

Dere har mao vært med på å hjelpe makthaverne og politikerne til å skape et "tomrom" etter den statskirken som var og er grunnlovsfestet, et tomrom som nå sakte men sikkert fylles av islam.

Lenke til kommentar

Det er ikke noen vits i å prøve å argumentere eller bevise at feks tygdekraften ikke eksisterer, fordi dere har jo allerede bestemt dere.

Tja, jeg skal lett innrømme at det skal veldig mye til for å få meg til å tro at tyngdekraften ikke eksisterer, siden det finnes svært mange bevis og forsøk du kan gjøre selv, som er konsistent med tyngdekraften.

 

Men du og andre flatjordere har jo også allerede bestemt dere, og allikevel har jeg brukt tid på å forklare en del forsøk som indikerer tyngdekraft, og mange argumenter for.

 

Så inntil du viser noe annet, tror jeg at det er både evnen og viljen det står på for din del. Du har simplethen ingen argumenter å komme med, utover en sterk tro.

 

Jeg prøvde forøvrig å argumentere for akkurat dette i den tråden det gjelder, men dere hopper bare bukk over det som ikke stemmer, og så fortsetter dere videre som om ingenting har skjedd.

Kanskje fordi ingenting har skjedd... Du har da aldri kommet med et eneste argument for hvordan vi kan verifisere at tyngdekraften ikke stemmer, eller argument for hvorfor alle bevisene for den er feil. Du liker å si at du har postet bevis, men klarer aldri å referere til en eneste av disse postene hvor du skal ha gjort det.

 

 

Derfor forlot jeg den tråden slik at dere kan fortsette å tro det dere helst vil tro..

...og det hadde ingenting å gjøre med det faktum at du ble bedt om å poste argumenter og bevis, men aldri gjorde det?

Endret av theNiceOne
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dere har ikke klart å "kue" noe som helst.

 

Det eneste dere ateister har klart er å støtter makthavernes agenda, som er bla å fjerne kristenommen og å islamisere Norge,

 

Dere har mao vært med på å hjelpe makthaverne og politikerne til å skape et "tomrom" etter den statskirken som var og er grunnlovsfestet, et tomrom som nå sakte men sikkert fylles av islam.

Det verste og merkeligste er jo at "liberalistene" er i samband med islamistene, noe som er svært merkelig, fordi Islamistene er i bunn og grunn anti-liberalister. Det er ingen som er farligere for alle liberalistene sine smågrupper (feministene, lbg tyrannene osv) og deres rettigheter som det islam er. Eneste av liberalistene sine partnergrupper Islam ikke er en fare for er Muslimene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

KRF er totalt utvannet, men forsvarer og gjør noen få ting som har med kristne verdigrunnlag å gjøre.

Jeg kan ikke se at noe av det krf gjør har noe med kristendom å gjøre, annet enn at de sier de har noe med kristendom å gjøre for å lure folket.

Men de støtter og forsvarer det samme politiske systemet som de andre partiene, og de støtter og forsvare plyndringen av folket samt salg av folk og land til fremmede makter, på samme måte som de andre partiene.

 

KRF står også i første rekke når det gjelder å omfavne islam

 

Så jeg kan som sagt ikke se at de har noe med kristendom å gjøre utenom dette at de seiler under falskt flagg for å lure folket, slik piratene gjorde før i tiden.

Lenke til kommentar

Det verste og merkeligste er jo at "liberalistene" er i samband med islamistene, noe som er svært merkelig, fordi Islamistene er i bunn og grunn anti-liberalister. Det er ingen som er farligere for alle liberalistene sine smågrupper (feministene, lbg tyrannene osv) og deres rettigheter som det islam er. Eneste av liberalistene sine partnergrupper Islam ikke er en fare for er Muslimene.

Dette er riktig, og jeg har alltid lurt på hvorfor de ikke forstår at når de får fjernet statskirken så oppstår det et tomrom som islam står klar til å fylle.

Det er akkurat dette som har skjedd, men ennå forstår de ikke at de selv  er med på å støtte islamiseringen av Norge gjennom sin fiendtlige innstilling til kristendom.

Lenke til kommentar

Dere har ikke klart å "kue" noe som helst.

 

Det eneste dere ateister har klart er å støtter makthavernes agenda, som er bla å fjerne kristenommen og å islamisere Norge,

 

Dere har mao vært med på å hjelpe makthaverne og politikerne til å skape et "tomrom" etter den statskirken som var og er grunnlovsfestet, et tomrom som nå sakte men sikkert fylles av islam.

Kristendommen har så si 0 makt her i Norge, like mye makt som Islam får i fremtiden.

 

Er en god grunn til at man ikke blander stat og religion.

 

Kristendommen er kuet nå jo, det var engang måten og kristne et land var og hogge hode av alle som nektet og si de var kristne. 

 

Korstog for og slakte alle som ikke var kristne osv.

 

Måten kvinnen var mannens eiendom så si.

 

Man kan da se noe av dette i Islam i dag. Så "kuet" er en perfekt beskrivelse.

Endret av DirekteDemokrati
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...