Gå til innhold

Spørsmål til godt voksne: hvordan er det å bli eldre?


Krig og fred

Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg synes 20 åra er heavy... Ville heller vært 30 enn 20....

 

30 åra er en herlig tid, forhold begynner å falle på plass, man får ofte familie osv...

 

tenåra og 20 åra er et hælvete, og ennå værre idag med alt karriere skole mas osv

 

 

 

Hva er så ille? Ingenting er jo på plass, man har kanskje en ung kropp, men ikke noen eiendeler annet enn en mobil osv.... 

 

Man fester mye, drar på konserter osv... Men privatlvet er uorganisert og rotete. 

 

Savner jeg festing? Nei skjønner ikke hva jeg drev med, orker ikke utesteder med høy musikk lenger... Skjønner det ikke..

 

Kuren kom rundt 30....

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

- jeg må ha mere lys for å fungere på jobb og hjemme, og bilkjøring i mørket blir vanskeligere.

- tenner slites

- mer magesyre

- øynene bruker lengre tid på å fokusere

- selvtilliten øker

- yngre kollegaer ser opp til meg (vel...) og behandler meg med respekt

- alderen gir et slags sosialt fortrinn

- du merker at du blir mer og mer lik dine foreldre

- du leter mye mer etter ting

 

Jeg håper VIRKELIG ikke det skjer med meg

 

Jeg har har hørt at jeg er lik min onkel, som jeg bodde i lag med før. Det er noe jeg ikke vil. :hrm: Sånne ting vil jeg tenke meg at det er ikke bare bare å styre unna, enten man vil eller ikke.

Endret av TheDarkSeeds - SCM
Lenke til kommentar

Hvordan man merker alderdommen er vel veldig individuelt. Avhengig av hvordan man tar vare på seg gjennom livet. Psykologisk også, finnes forskjellige styrker der også.

 

Kan kun snakke for meg selv, og selv om jeg er -84-modell, har jeg ikke merket merkbare forskjeller nå kontra 10 år siden. Må tilbake >15 år for å kunne "skryte" av formen den gang da. Eneste det har gått utover er psykologiske, sannheten om at man blir ett år eldre for hvert år og det uunngåelige nærmer seg sakte men sikkert.

Lenke til kommentar

 

 Nei skjønner ikke hva jeg drev med, orker ikke utesteder med høy musikk lenger... Skjønner det ikke..

"If the music is too loud, you are too old" ;)

 

 

Greit med høy lyd på konsert, men ikke på utesteder der du må gape og skrike for å holde en samtale...

 

Samtaler bør ikke holdes på konsert.. der er musikk i fokus..

 

Men over en øl skal det gå an å prate, ikke SKRIKE SOM DET HER!! HØRTE DU OM CAPSLOCKEN HERR OM DAN?!?!?!

Lenke til kommentar

Haha, ser den. Grunnen til at du ikke likte 20årene er vel mest sannsynlig at man som mann er mest kreativ og dertil aktiv fra man er 16-25. I den tida er man så full av hormoner at det kan oppleves kaotisk om man ikke har grunnlag for det fra før man treffer den alderen.

Vel 30 er en fin tid som sagt, jeg merket ingenting av at jeg mistet noe fysiske egenskaper, bare at jeg hadde mere visdom...

 

Pluss at jeg hadde bedre økonomi.. og mer ordnede forhåld..

Lenke til kommentar

Jeg er så gammel selv (omtrent) men jeg for min del syns ikke det er noen forskjell på da jeg var 25 ish og nå.
Mer ordnede forhold ja, og ryddig økonomi men gjør jo akkurat det samme som før. 
Se bort fra festing, jeg har ikke siden jeg begynte å drikke alkohol som femten år gammel likt å være på fest/ute med volumet på 11.
Det kan godt være høyt støynivå men når man ikke kan kommunisere med annet enn tegnspråk blir det bare kjedelig for min del.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg er så gammel selv (omtrent) men jeg for min del syns ikke det er noen forskjell på da jeg var 25 ish og nå.

Mer ordnede forhold ja, og ryddig økonomi men gjør jo akkurat det samme som før.

Se bort fra festing, jeg har ikke siden jeg begynte å drikke alkohol som femten år gammel likt å være på fest/ute med volumet på 11.

Det kan godt være høyt støynivå men når man ikke kan kommunisere med annet enn tegnspråk blir det bare kjedelig for min del.

Bra du la til Omtrent...

 

Greia er noe som heter perspektiv tror jeg... Jeg så ikke forskjellen selv som 30, jeg bare levde forskjellen... Men nå ser jeg hvor mye bedre 30 åra var enn 20 åra..

 

Fordi jeg har perspektiv..

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Tidsoppfatningen forandres. Du kan si til noen at det er kort tid siden ferien, mens en 18-åring vil kunne svare at det er veldig lang tid siden ferien. Siden dere har forskjellig tidsoppfatning. 

 

Siden tida føles som den går litt fortere, virker det også som en må gå på do oftere, og vaske seg oftere. Noe som kan føre til at den personlige hygienen svikter hos eldre, en gidder kanskje ikke å pusse tennene eller drikke nok vann. Det meste av vannet må tross alt ut igjen veldig snart. 

 

Merker at det kommer nye begreper som jeg nok bare må gi opp å forstå, som kryptovaluta og selvkjørende busser. 

 

Merkelig å se disse ungdommene reagere på Windows 95, på selve maskinen og på lydene fra oppkoblingen. Føler nesten det er litt trakasserende å se dem komme med disse nedsettende kommentarene :)

 

Lenke til kommentar

Jeg er ikke mer "godt voksen" enn midt i tredveåra, men dog. Det jeg merker mest er at jeg ikke orker/gidder å sette meg inn i alt nytt i teknologiverdenen. Den yngre meg ville kastet seg over alt og prøvd å lære mest mulig. Status i dag er at jeg bare.. "meh". Som bitcoin. Burde sikkert lære litt, det hadde sikkert vært nyttig å kunne, men ... næh. Også alle appene.. Snapchat..Instagram..Jodel? Det kommer nye apper og nye ting absolutt hele tida, jeg gir opp. Ser ikke nytteverdien. Snapchat; hva f er vitsen med å sende et bilde som blir borte etter kort tid? Send bildet på Messenger da vel?! Jeg har sikkert misforstått, men kunne ikke brydd meg mindre.

 

Og ikke få meg til å snakke om musikken som er populær i dag. Fyttihelvete.

 

Spillene i dag skjønner jeg ingenting av. Drar heller frem en emulator og spiller det jeg vokste opp med.

 

Blitt gammal, sur og alt var bedre før.  :wee:

Endret av :utakt
Lenke til kommentar

Jeg er ikke mer "godt voksen" enn midt i tredveåra, men dog. Det jeg merker mest er at jeg ikke orker/gidder å sette meg inn i alt nytt i teknologiverdenen. Den yngre meg ville kastet seg over alt og prøvd å lære mest mulig. Status i dag er at jeg bare.. "meh". Som bitcoin. Burde sikkert lære litt, det hadde sikkert vært nyttig å kunne, men ... næh. Også alle appene.. Snapchat..Instagram..Jodel? Det kommer nye apper og nye ting absolutt hele tida, jeg gir opp. Ser ikke nytteverdien. Snapchat; hva f er vitsen med å sende et bilde som blir borte etter kort tid? Send bildet på Messenger da vel?! Jeg har sikkert misforstått, men kunne ikke brydd meg mindre.

 

Blitt gammal, sur og alt var bedre før.  :wee:

Kjenner meg igjen i EN ting og det er at ny teknologi ikke er like spennende. Det er på grunn av fokus på andre prioriteringer som synes langt viktigere enn noe som uansett bare vil fange "dagens interesse".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...