Gå til innhold

Trenger hjelp til reklamasjonsak på skjermkort


Tekky

Anbefalte innlegg

Kortet mitt sluttet å virke for noen uker siden. Det er ett EVGA 980 ti hybrid. Sendte det leverandør for reklamasjon. Kortet ble kjøpt brukt, det hadde noen ubetydelige riper på radiatoren og litt av plasten på koblingen mellom vifte og kort var knekt. Det har fungert perfekt i 9 mnd med dette, så at kortet feilet har ingen ting med det å gjøre. Hva skal jeg svare de? Har alltid oppe rivatuner som viser temp på kortet når jeg spiller, er aldri gått over 60 grader...

 

Her er svaret jeg fikk

 

"Hei, Vi har fått et skjermkort i retur og dette er testet defekt. Kontakten på kabelen til vifta som skal settes på radiatoren er for øvrig knekt.

I tillegg er det en del skraper i radiatoren. Fysisk skade dekkes dessverre ikke av garanti/reklamasjon.

 

Vil du ha kortet i retur eller skal det skrotes?"

post-320324-569679_thumb.jpg

Endret av Tekky
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må be dem forklare hvordan disse kosmetiske feilene skulle kunne gjøre kortet defekt. Om du sier at det er du selv som har påført disse kosmetiske endringene for å få plass til viftekontakten (den ser jo ut som den er gnagd på med en liten av biter tang?). Og at det var litt trangt der du monterte radiatoren. Så er det vel som du sier, bare å henvise til at kortet har fungert fint i de 9 månedene du har hatt det. Og så be dem sannsynliggjøre at det er de kosmetiske feilene som er årsaken til at det nå ikke lenger fungerer..

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Sende den i orginal innpakking, så ikke skjedd under frakt. Sier bare at riper på radiatoren og at litt plast som mangler på koblingen til vifta ikke har noe med at kortet har blitt ødelagt. Det er kun kosmetiske feil.

 

Aha skjønner, da må du nesten argumentere for at de skal teste kortet uavhengig av de kosmetiske feilene tenker jeg, ikke sikkert de går med på det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når det er ting som går på reklamasjonsrett er det selger, dvs butikken som må forklare hvorfor det du beskriver som "kosmetiske feil" evt skal føre til at hele kortet blir defekt.

 

Bare be dem gjøre det, og si at du opprettholder reklamasjonen.

 

Det finnes presedens på dette: En del selgere av mobiltelefoner avviste i en periode omtrent alle reklamasjoner fordi telefonenes fuktmålere viste tegn på fukt. En hendig unnskyldning for selgerne, snarere enn at telefonene reelt var fuktskadet.

 

Praksisen tok slutt for en stor del etter at Forbrukerrådet var ganske kraftig på ballen. Lurer på om en slik sak kan ha vært innom en domstol også. Konklusjonen var i hvert fall at selger må sannsynliggjøre at skaden de viser til faktisk er så alvorlig at hele produktet er ødelagt.

 

Får du ikke gehør, snakk med Forbrukerrådet. De kan dette.

Lenke til kommentar

Får MSI gaming GTX 1080 gaming X. Har hatt en 970 av samme merke som jeg var kjempe fornøyd med. Så gleder meg veldig. Sa at lydnivå var viktig, var derfor jeg kjøpte med vannavkjøling. Blir vel ca 15-20 % mer krefter å leke med, kommer godt med når man skal drive 3440x1440 på 100hz.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...