Gå til innhold

TEST: Olympus OM-D E-M10 III


Anbefalte innlegg

Sensorstørrelse har noe å si på totalstørrelsen, det er derfor folk flest velger, mobil, det er derfor du ikke velger mellomformat. Dette har jeg vist gang på gang.

 

mFT er mindre, på bekostning av noe lavere kvalitet.

 

Jeg orker ikke mer av det misvisende tullet ditt, så får jeg heller håpe folk som leser det heller ikke tror på det.

 

AtW

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sensorstørrelse har noe å si på totalstørrelsen, det er derfor folk flest velger, mobil, det er derfor du ikke velger mellomformat. Dette har jeg vist gang på gang.

 

mFT er mindre, på bekostning av noe lavere kvalitet.

 

Jeg orker ikke mer av det misvisende tullet ditt, så får jeg heller håpe folk som leser det heller ikke tror på det.

 

AtW

Jeg er totalt enig med deg :) Vanskelig å skjønne hva han vil frem til og så unngår han hele tiden å svare for seg når han blir konfrontert med det han har skrevet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Ellers takk, jeg orker ikke sitte i 17 minutter å høre etter om de sier noe om forskjell i oppgitt f-stop. Det vil nok bestandig være små toleranseforskjeller. Men for alle praktiske formål så kan man stole på oppgitt f-stop. Jeg har lest menge tester av objektiver og jeg har aldri lest at dette er noe de henger seg opp i.

Kan hende det var feil video... At det skulle være deres 70-200.

 

Tony northrup klager stadig over at andre systemer ikke gir samme brennvidde med linser.

 

Så har ikke f-stop noe å si da... T-stop er det samme mellom linser.

Brennvidde er også avhengig av nærgrense på fokus..

Så å si at en 24mm er 24mm stemmer ikke.

 

Nå har du bevist at du prater svada, gi deg nå før du dummer deg mer ut.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Nå har du bevist at du prater svada, gi deg nå før du dummer deg mer ut.

 

Svada? En 24mm linse fra en produsent kan vise 26mm hos en annen. Brennvidde måles også ved spesifik fokus instillinger, og da må linsene ha samme fokus.

Blenderåpning er avhengig av brennvidde. Om en er annerledes fra produsent til produsent vil den andre også være det.

T-stop er ikke avhengig av brennvidde eller blender, det varierer fra linse til linse, og sier hvor mye lys en linse slipper gjennom. Altså er t-stop den verdien som er enklest å sammenligne på linser.

 

Jeg har også referert til personer som har testet dette ut, og som viser dette fram selv.

 

Jeg ble bedt om å ta helt sammenlignbare kamera og linser, noe jeg gjorde, og vise at et helt system, ikke en linse, gjorde aps-c mindre eller like stort som et m4/3 system.

 

Og ikke si at det er fordi jeg brukte "profesjonelle" linser fra olympus, da jeg brukte like profesjonelle linser på Sony.

 

Hvordan er det svada?

Lenke til kommentar

 

 

La Olympus være Olympus.

La Sony være Sony.

La MFT være MFT.

La APS-C være APS-C.

 

La folk kjøpe det kamerasystemet de liker best.

Punktum

Amen

 

Tiltredes!

 

Kanskje kamphanene kunne finne et annet sted å duellere på? 

 

 

Enig, så kan vi som skjønner det bruke fullformat...

Lenke til kommentar


I henhold til retningslinjene §1. Innleggets Innhold, påpekes det at innlegget skal holdes i en høflig og saklig tone. Fokuser på sak, ikke person, og diskuter anstendig. Merk spesielt følgende;  flaming og andre former for personangrep og Trolling er forbudt.

 

I henhold til retningslinjene har innlegg blitt slettet fra tråden. Videre brudd på dette kan føre til reaksjoner i form av advarsler og/eller utestengelse fra forumet.

 

Reaksjoner på dette skal som vanlig ikke kommenteres i tråden men kan gjerne tas på Personlig Melding. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...