Gå til innhold

AMDs grafikkort får skikkelig adrenalininnsprøytning


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bra artikkel, takk!

 

"Radeon WattMan lar deg for øvrig endelig spare ulike profiler per spill, være seg for å laste inn igjen senere på egen maskin eller for å dele med andre via nettet" Jeg tar gjerne imot en god undervolt-profil, både med OC og uten OC (for å få ned viftestøy) hvis noen der ute sitter med en til RX Vega 56.

Lenke til kommentar

Dette med responstid på grafikk kortet er jo helt på tryne om de tallene faktisk er tilfelle. Jeg lurer på hvordan det er sammenlignet med nvidia. Over 20ms forsinkelse i forskjell mellom spill er helt uakseptabelt. Input lag er ekstremt kritisk for spillopplevelsen for noen av oss. Altså, å gå fra 16ms input lag på en skjerm til 32ms input lag på en annen skjerm er som natt og dag. Spørsmålet er om ikke høyere fps i spillet faktisk reduserer denne påståtte 50ms input lagen fra spillet betraktelig.

Lenke til kommentar

Dette med responstid på grafikk kortet er jo helt på tryne om de tallene faktisk er tilfelle. Jeg lurer på hvordan det er sammenlignet med nvidia. Over 20ms forsinkelse i forskjell mellom spill er helt uakseptabelt. Input lag er ekstremt kritisk for spillopplevelsen for noen av oss. Altså, å gå fra 16ms input lag på en skjerm til 32ms input lag på en annen skjerm er som natt og dag. Spørsmålet er om ikke høyere fps i spillet faktisk reduserer denne påståtte 50ms input lagen fra spillet betraktelig.

 

Var en video jeg så nylig der en person viste at det var klart mer input lag i Dota 2 enn League of Legends. Så det er nok reelt en ting i spill. Og alt kan nok neppe fikses med bedre driver fra GPU produsent.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Dette med responstid på grafikk kortet er jo helt på tryne om de tallene faktisk er tilfelle. Jeg lurer på hvordan det er sammenlignet med nvidia. Over 20ms forsinkelse i forskjell mellom spill er helt uakseptabelt. Input lag er ekstremt kritisk for spillopplevelsen for noen av oss. Altså, å gå fra 16ms input lag på en skjerm til 32ms input lag på en annen skjerm er som natt og dag. Spørsmålet er om ikke høyere fps i spillet faktisk reduserer denne påståtte 50ms input lagen fra spillet betraktelig.

 

På konsoll har jeg lest det kan være fra 70 til 140 ms, så 20 ms mellom spill er fremdeles betydelig, men altså langt mindre enn +70ms :-)

Jeg vil tro at opplevd forsinkelse vil være avhengig av mer enn skjerm, skjermkort og mus, samt at den vil mest sannsynlig variere hele tiden, slik at det blir inkonsistens, f.eks om du legger inn forsprang på skudd så treffer det ene du slengte etter fienden, mens det neste du skyter fullt innsikta, på "uforklarlig vis" bommer.

Jeg har jo ikke bevis men jeg tror en total på 20 ms er EKSTREMT bra og også noe kun svært få kan håpe på, de fleste ligger nok langt over, 50-150ms.

Da tenker jeg på total forsinkelse, skjerm, nettverk, server.

Se Anfield spille WoT fra USA på EU server, han har 100 ms kun i server lag. Og han er jo ikke akkurat dårlig. Så får han jo skjerm lag i tillegg.

Folk spiller jo på wifi, og så klager de på at andre jukser. :-)

 

GSync/freesync gjør deg til vinner av input lag, så jeg antar "competitive players" bruker det.

 

https://displaylag.com/reduce-input-lag-in-pc-games-the-definitive-guide/

Lenke til kommentar

 

Dette med responstid på grafikk kortet er jo helt på tryne om de tallene faktisk er tilfelle. Jeg lurer på hvordan det er sammenlignet med nvidia. Over 20ms forsinkelse i forskjell mellom spill er helt uakseptabelt. Input lag er ekstremt kritisk for spillopplevelsen for noen av oss. Altså, å gå fra 16ms input lag på en skjerm til 32ms input lag på en annen skjerm er som natt og dag. Spørsmålet er om ikke høyere fps i spillet faktisk reduserer denne påståtte 50ms input lagen fra spillet betraktelig.

På konsoll har jeg lest det kan være fra 70 til 140 ms, så 20 ms mellom spill er fremdeles betydelig, men altså langt mindre enn +70ms :-)

Jeg vil tro at opplevd forsinkelse vil være avhengig av mer enn skjerm, skjermkort og mus, samt at den vil mest sannsynlig variere hele tiden, slik at det blir inkonsistens, f.eks om du legger inn forsprang på skudd så treffer det ene du slengte etter fienden, mens det neste du skyter fullt innsikta, på "uforklarlig vis" bommer.

Jeg har jo ikke bevis men jeg tror en total på 20 ms er EKSTREMT bra og også noe kun svært få kan håpe på, de fleste ligger nok langt over, 50-150ms.

Da tenker jeg på total forsinkelse, skjerm, nettverk, server.

Se Anfield spille WoT fra USA på EU server, han har 100 ms kun i server lag. Og han er jo ikke akkurat dårlig. Så får han jo skjerm lag i tillegg.

Folk spiller jo på wifi, og så klager de på at andre jukser. :-)

 

GSync/freesync gjør deg til vinner av input lag, så jeg antar "competitive players" bruker det.

 

https://displaylag.com/reduce-input-lag-in-pc-games-the-definitive-guide/

 

Neppe. Jeg kan ta av og på vsync og merke forskjellen på det ene bilde med input lag det gir. Hadde merket om det var så stor forskjell mellom spill. Når det er sagt så merker jeg at noen fps-spill har høyere input lag som denne artikkelen viser.

Lenke til kommentar

Med fare for å legge hodet på stabben, vil jeg påstå at lag bestemmes av:

 

1 Spillserver forsinkelse

2 din linje til serveren (ISP)

3 din PC

 

i prioritert rekkefølge. 

 

Altså vil det kanskje være mer å tjene på å bytte nettverksleverandør

(eller strekke ethernet kabel til PC'en)

-enn det er å tjene på å sette triple buffering til OFF

-eller øke mouse polling fra 500 til 1000

 

Min skjerm og innstillinger skal gi meg ca 3ms input lag,

og ping ligger på 30-60

men av og til:   jeg trykker skyt...ingenting skjer.... og jeg dør.  :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...