Gå til innhold

Forskere forbedrer wifi-signalet med hatt av aluminiumsfolie


Anbefalte innlegg

@EremittPåTur:

Hva om det har en mer jordnær forklaring. F.eks. at det er noe som er ødelagt i nervesystemet. Hos spesialistleger så vil det få en spesifikk diagnostisk merkelapp, men siden veien for både å finne ut hva det er pasient sliter med og bare det å få adgang til spesialister er nokså kronglete og lang, så vil pasient i mellomtiden være på let etter passende forklaringsmodeller.

 

Plutselig er det en løk eller to som står fram i avisen og forteller om hvor lite de tåler elektromagnetisk stråling. Dette litt mystiske greiene. Tankevirksomheten begynner å ta fatt på denne nye trusselen for å veie for og i mot om det er en trussel også "jeg" sliter med.

 

Jeg tipper på at enkelte blant de EL-overfølsomme kan ha andre lyter, som gjør at de har ubehag, men at de så kan komme i fare for å diagnostisere seg selv, og finne en helt gal merkelapp for det. I tillegg så har en komponenten psyken, og den kan komme på å forsterke oppfattelsen av noe som farlig, som kanskje egentlig viser seg å være helt ufarlig.

Endret av G
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Vel, den virker mot sin hensikt.

Jeg vet ikke om det blir enklere for eloverfølsomme med "tin foil hats" etter dette.

Tror du skal lete lenge etter noen (som faktisk besitter et fnugg av kunnskap om elektromagnetisme) som bestrider at et Faradaybur faktisk virker (som jo er det en hatt av aluminiumsfolie prøver å være).

 

Det vi bestrider er at det tjener noe som helst fornuftig formål å pakke hodet sitt inn i et Faradaybur.

Det er for å holde strålingen borte fra hjernen. Smart, tenker jeg!!

Lenke til kommentar

Så "tinfoilhat" virker?!?? Hahahaha. Blir vanskeligere å bruke "tinfoilhat" som hersketeknikk overfor eloverfølsomme etter dette.

Hva med å kable internett i stedet? Da har man full kontroll, sikrere nett, høyere båndbredde, bedre stabilitet - og all strålingen inne i kabelen - i stedet for at strålingen er en forurensning i hele luften inne.

Eteren er en begrenset ressurs. Sånn sett er jeg helt enig i at vi bør benytte den bare når det gir en viss nytteverdi. Hvis vi skal overføre informasjon mellom to bokser rett ved siden av hverandre.

 

Når det gjelder forurensning: hva med lobby-grupper med lite faglig bidrag og masse synsing (var det PR som var den faglige bakgrunnen din?)? Noen måte vi kan slippe å høre på sånne og heller få en offentlig debatt med folk som kan noe? Hva gjelder elektromagnetisme: gjerne fysikere, forsker og ingeniører, evt menig-folk som evner å lese en review-artikkel eller gjennomføre eksperiment som kan opplyse.

 

-k

Endret av knutinh
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hm-mm. Sist jeg så noen bruke aluminiums-hatt så var det for å stenge wifi signaler ute.... ikke forsterke dem..!

aluminum-foil-hat.jpg

Dette er faktisk forsket på, og den hatten blokkerer ikke en dritt, den fungerer som en antenneforsterker...

 

 

Den blokkerer ikke alt, men den blokkerer noe. Lag en slik, og heng den over mikrobølgehode (LNB) på en parabolantenne. Hvordan den skal virke som en antenneforsterker vet ikke jeg. Reflektor derimot.

Lenke til kommentar

 

 

Hm-mm. Sist jeg så noen bruke aluminiums-hatt så var det for å stenge wifi signaler ute.... ikke forsterke dem..!

aluminum-foil-hat.jpg

Dette er faktisk forsket på, og den hatten blokkerer ikke en dritt, den fungerer som en antenneforsterker...

 

 

Den blokkerer ikke alt, men den blokkerer noe. Lag en slik, og heng den over mikrobølgehode (LNB) på en parabolantenne. Hvordan den skal virke som en antenneforsterker vet ikke jeg. Reflektor derimot.

 

Det som ble gjort er at han som gjorde forsøket fikk hjelp av miljøet til å lage et par foliohatter - de man finner på ebay er rigget av myndighetene selvsagt.

 

I laben foretok han målinger og bombaderte de med ulike type radiobølger, microbølger, mobiltelefonsignaler osv.

 

Og konklusjonen var at en slik hatt skjermet ikke signaler som ble kastet mot den, derimot så forsterker den signalene og sprer de videre.

 

Så en elendig ide å gå rundt i siden myndighetene får bedre mottak av hjernebølgene...

Lenke til kommentar

 

Vel, den virker mot sin hensikt.

Jeg vet ikke om det blir enklere for eloverfølsomme med "tin foil hats" etter dette.

Tror du skal lete lenge etter noen (som faktisk besitter et fnugg av kunnskap om elektromagnetisme) som bestrider at et Faradaybur faktisk virker (som jo er det en hatt av aluminiumsfolie prøver å være).

 

Det vi bestrider er at det tjener noe som helst fornuftig formål å pakke hodet sitt inn i et Faradaybur.

 

 

Ethvert bur som mangler en vegg fungerer dårlig. Pakker du et hode inn i alufolie skaper du et Faradaybur, men da må du skille hodet fra kroppen, noe svært få er villige til. En "tin foil hat" er bare et halvt Faradaybur.

 

Enkle forsøk viser at en "tin foil hat" kan forsterke signalnivået ved hodet, sammenlignet med å gå barhodet.

http://web.archive.org/web/20100708230258/http://people.csail.mit.edu/rahimi/helmet/

Lenke til kommentar

 

 

Vel, den virker mot sin hensikt.

Jeg vet ikke om det blir enklere for eloverfølsomme med "tin foil hats" etter dette.

Tror du skal lete lenge etter noen (som faktisk besitter et fnugg av kunnskap om elektromagnetisme) som bestrider at et Faradaybur faktisk virker (som jo er det en hatt av aluminiumsfolie prøver å være).

 

Det vi bestrider er at det tjener noe som helst fornuftig formål å pakke hodet sitt inn i et Faradaybur.

Det er for å holde strålingen borte fra hjernen. Smart, tenker jeg!!

 

Spesielt smart er den vel ikke siden den fungerer mot sin hensikt, så hvis du sliter med hjernebølger på avveie, bygg deg et rom av bly istedet.

Lenke til kommentar

...og den enkleste og langt sikrere metoden heter kabel! Skal man opp enda høyere på sikkerhet (security) skalaen bruker man skjermet datakabel. Neste trinn er fiberoptikk! Det er mange fordeler med kabler, som langt høyere overføringskapasitet og naturligvis at man slipper å "bade i" mikrobølgestråling som er klassifisert som et type 2B karsiogen (WHO IARC klassifisering fra 2011). Dersom man på død og liv MÅ vandre rundt med et trådløst leketøy, og ikke sitte et sted, er Li-Fi også langt enklere å skjerme. Metoden kalles da rullegardin eller persienner!!!

Mikrobølgestråling deler forøvrig 2B klassifisering med dieseleksos og bly...

http://www.iarc.fr/en/media-centre/pr/2011/pdfs/pr208_E.pdf

Og nå får jeg samme reaksjoner som da jeg diskuterte røyking på 80 tallet! Masse god forskning der ute skapt for å så tvil, tilstrekkelig til at Statens Strålevern bruker frasen "overvekten av forskning viser ikke... men SS har jo heller ikke noe kompetanse på feltet:-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...