Gå til innhold

Ny(e) HD. Hvilket merke?


Anbefalte innlegg

Og da gikk akkurat begge WD 120gb diskene mine føyken, så da trenger jeg nye..

Så lurte jeg på om dere hadde peil på hva jeg bør velge?

Jeg tenker jeg kommer til å kjøpe 2x 160gb, men bør jeg ha med 2 eller 8 mb cache? Og hvilket merke utvikler minst støy/varme?

Har jo en shuttle så varmeutvikling er ganske viktig. Og selvfølgelig stabilitet/kvalitet.

 

-Takker

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Seagate Barracuda 7200.7 160GB koster rundt tusenlappen, og versjonen med 8MB koster 70kr meir, så det er like greit å ta den.

 

Barracudaen lager mindre støy enn WD sine disker og Raptor lager vel litt meir støy.

 

Skal du ha systemdisk er jo raptor eit bra valg, men du får 110-90GB mindre på den disken da :ermm:

 

Så skal du ha 2 160GBer som er stille så vil eg anbefale Barracudaen.

 

S-ATA versjonen koster forresten ca 100 kr meir enn IDE.

Endret av zeph
Lenke til kommentar

WD-diskene mine hadde bare 2mb cache, og var mellom 1,5 og 2 år så da var det takk&farvel (kjøpt brukt). (De gikk når kameraten min skulle sette diskene mine i sin pc, og plugga strømkontakten feil vei... POFF!)

 

S-ATA er nok ikke et alternativ ettersom jeg har en shuttle jeg ikke kommer til å bytte ut. Tenkte jeg skulle kjøpe 8mb cache som sys-disk og en 2mb cache disk til filmer o.l., men er det 3 år garanti på 8mb cache utgaven til alle produsentene?

 

Kikka litt i prisguiden, virka jo bare som MPX hadde seagate 7200.7 160gb 8mb cache, inne til 1 135,- mens 2mb-utgaven var 200spenn billigere hos itbutikken... Er det verdt det?

Lenke til kommentar
Seagate Barracuda 7200.7 160GB koster rundt tusenlappen, og versjonen med 8MB koster 70kr meir, så det er like greit å ta den.

Den med 8mb cache leveres med 3 års garanti i motsetning til 1 år på den med 2mb cache. Det er verdt 70 kr alene :green:

Garantien er ikke så veldig mye verd. Den har jo mye mer begrensede betingelser enn reklamasjonsretten som er lovfestet 2 år. Innen den tid har men vel nye disker?

 

Begge røk på en gang? Hørtes litt usansynlig ut. Sikker på at du ikke mistet de i bakken samtidig eller fikk lynnedslag i PC'n?

 

Lavest støy og minst varmeutvikling. Da er det bare ett valg: Seagate Barracuda

 

Ang diskvalg og cache: Hva med 1 disk på 80GB (8MB) til OS (ca 600kr) og en ekstern på 200GB til film, musikk etc.? (ca 2000kr)

Lenke til kommentar
(De gikk når kameraten min skulle sette diskene mine i sin pc, og plugga strømkontakten feil vei... POFF!)

Gjorde det samme med en kamerat sin disk for mange år siden... :blush:

Synes strømpluggen var litt vanskelig å få trykt inn i disken, men tenkte ikke så mye over det....

 

Så etter det dobbeltsjekker jeg alltid at jeg setter i strømpluggen riktig vei... :xmas:

Lenke til kommentar
(De gikk når kameraten min skulle sette diskene mine i sin pc, og plugga strømkontakten feil vei... POFF!)

Gjorde det samme med en kamerat sin disk for mange år siden... :blush:

Synes strømpluggen var litt vanskelig å få trykt inn i disken, men tenkte ikke så mye over det....

 

Så etter det dobbeltsjekker jeg alltid at jeg setter i strømpluggen riktig vei... :xmas:

Det værste var at han plugga feil før y-kontakten som gikk til harddiskene... :cry:

 

Samsung har jeg bare dårlige erfaringer med, så det kommer jeg nok ikke til å gå for uansett..

Så da blir det vel barracuda (120gb 8mb) og (160 2mb) på meg

Takker for svar :xmas:

Lenke til kommentar
Seagate Barracuda 7200.7 160GB koster rundt tusenlappen, og versjonen med 8MB koster 70kr meir, så det er like greit å ta den.

Den med 8mb cache leveres med 3 års garanti i motsetning til 1 år på den med 2mb cache. Det er verdt 70 kr alene :green:

Ja spesielt etter at min Seagate Barracuda 60gb gikk i dass etter bare ett år. (Svært pent brukt og med god kjøling). Hadde det ikke vært for at jeg fikk en Barracuda i erstatning hadde jeg hatt et Seagate fritt system nå og flere år fremover. :angry:

Lenke til kommentar

@Legoraider:

 

ehemm... Mine disker står i et lukket AOpen hx-08 kabinett uten vifter og med en kokende t-bird prosessor + en overanstrengt 300w psu... diskene er konstant så varme at jeg ikke kan ta på dem mer enn et par sekunder... men allikevel har de gått og gått som bare det i opptil 2,5 år...

 

WD ruler!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...