Gå til innhold

Om/rundt Norske bønder i dag!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9

Takk for et godt initiativ! Jeg savner en debatt om sauehold med vekt på hvor mange sauer som dør på beite, hvor mange % av stammen dette utgjør (det er ikke lite) og hva dødsårsakene er. Og om dette er dyreplageri, vanskjøtsel eller tradisjon. Bruk gjerne #sauersomdauer

Lenke til kommentar

Takk for et godt initiativ! Jeg savner en debatt om sauehold med vekt på hvor mange sauer som dør på beite, hvor mange % av stammen dette utgjør (det er ikke lite) og hva dødsårsakene er. Og om dette er dyreplageri, vanskjøtsel eller tradisjon. Bruk gjerne #sauersomdauer

Hva mener du med "Bruk gjerne #sauersomdauer"!! :confused: Mener du at det er bedre å ha sauehold som start tema?

Endret av TheDarkSeeds - SCM
Lenke til kommentar

Føler det er urettferdig når enkelte hevder bøndene hiver seg på krenket/klage-farsotten som farer over verden når de nå klager på en ulvesilhuett på melkekartongen.

 

Her må vi ikke glemme at bøndenes tradisjon med fullstendig patetiske og meningsløs syting og klaging har dype røtter og begynte uendelig lenge før ekstremkrenking kom på moten.

 

Her har bøndene vært forut sin tid og fortjener honnør for det.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

At det er masse krenkelser ute og går, er jeg enig.
Men føler man ødelegger for noen særlig mer diskusjon om man bare slår fast at det er en krenkelsekultur på gang, det blir alt for avvisende, også er man like langt, for jeg tror ikke det er slik, at, til tross for populært forslag, de bare trenger juling/krig/voldtekt eller noe slik.
Det finnes grunner til at folk krenkes av ditt og datt.
Noe er tåpelig, noe er viktig.

Effekten av å avvise de krenkede som ett hylekor, er at diskusjonen må tas senere, men da er den tilfredse status quo gruppen enda mer indignert over at temaet dukker opp IGJEN, også blir debatten enda mer grumset og vanskelig.

 

Når det er sagt virker det tåpelig å bli så opphisset over en gjengivelse av ett dyr på melk.

Det får meg til å tro at det egentlig dreier seg om noe annet.
Eller at media spiller opp en dustete sak, så folk kan peke og le og føle seg bedre enn bønder.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå når vi først utrydder ulven så kan vi også utrydde alle typer fuglearter som stjeler, eller bryter seg inn i oppdrettsanlegg. Det skjer oftere enn ulv som dreper sau. Mens vi enda leker gud så kan vi utrydde all hoggorm som dreper hunder hvert år i Norge og, samtidig som vi sender bistandspenger verden over for å ta vare på dyr rundt omkring. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Jeg foreslår at vi beholder Ulven. Bøndene kan sette ut høyttalere på strategiske punkter/Øyer på beitemarkene. Som spiller random bråk når ulven dukker opp ved hjelp av IR Sensorer.. For eksempel Justin Bieber eller Heavy Metall/ High Pitch Lyd med solceller som strømkilde(Lader). Skrem de bare bort fra sauene. For å separere sauer fra ulver i Ir høytalersystemet er alle sauene smart tagga.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Føler det er urettferdig når enkelte hevder bøndene hiver seg på krenket/klage-farsotten som farer over verden når de nå klager på en ulvesilhuett på melkekartongen.

 

Her må vi ikke glemme at bøndenes tradisjon med fullstendig patetiske og meningsløs syting og klaging har dype røtter og begynte uendelig lenge før ekstremkrenking kom på moten.

 

Her har bøndene vært forut sin tid og fortjener honnør for det.

 

Hva, det har jeg gått glipp. Har sluttet omtrent med å bruke melk. Ikke har jeg beinskjørhet, og man kan få nok kalsium fra grønnsaker.

 

Ellers tar jeg så D-vitamintilskudd, som også motarbeider å kunne få beinskjørhet fordi det hjelper på kalsiumopptaket eller beinbyggingen elns. Good shit!!

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg foreslår at vi beholder Ulven. Bøndene kan sette ut høyttalere på strategiske punkter/Øyer på beitemarkene. Som spiller random bråk når ulven dukker opp ved hjelp av IR Sensorer.. For eksempel Justin Bieber eller Heavy Metall/ High Pitch Lyd med solceller som strømkilde(Lader). Skrem de bare bort fra sauene. For å separere sauer fra ulver i Ir høytalersystemet er alle sauene smart tagga.

 

Og nøyaktig hvor lenge tror du "fugleskremselet" / ulveskremselet ditt vil fungere egentlig, før ulven er tilpasset det og likevel går og eter det den egentlig har lyst på? Saftig bondeoppfôret sau, med ingen tilsyn, gjeterhundvakthold eller noen tingen..

Endret av G
Lenke til kommentar

At det er masse krenkelser ute og går, er jeg enig.

Men føler man ødelegger for noen særlig mer diskusjon om man bare slår fast at det er en krenkelsekultur på gang, det blir alt for avvisende, også er man like langt, for jeg tror ikke det er slik, at, til tross for populært forslag, de bare trenger juling/krig/voldtekt eller noe slik.

Det finnes grunner til at folk krenkes av ditt og datt.

Noe er tåpelig, noe er viktig.

Effekten av å avvise de krenkede som ett hylekor, er at diskusjonen må tas senere, men da er den tilfredse status quo gruppen enda mer indignert over at temaet dukker opp IGJEN, også blir debatten enda mer grumset og vanskelig.

 

Når det er sagt virker det tåpelig å bli så opphisset over en gjengivelse av ett dyr på melk.

Det får meg til å tro at det egentlig dreier seg om noe annet.

Eller at media spiller opp en dustete sak, så folk kan peke og le og føle seg bedre enn bønder.

 

Krenkelseskulturen betyr at folk skriker "ååå du fornærmer meg" uten noe mer fornuftig. Det er stor forskjell på tildligere klaging som var om viktige temaer som også inneholdt forslag til løsninger. Greia er at krenkelseskulturen man snakker om i dag rett og slett mangler fornuft. Det er derfor man avviser dem og det er ikke ufortjent avvisning.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

 

Jeg foreslår at vi beholder Ulven. Bøndene kan sette ut høyttalere på strategiske punkter/Øyer på beitemarkene. Som spiller random bråk når ulven dukker opp ved hjelp av IR Sensorer.. For eksempel Justin Bieber eller Heavy Metall/ High Pitch Lyd med solceller som strømkilde(Lader). Skrem de bare bort fra sauene. For å separere sauer fra ulver i Ir høytalersystemet er alle sauene smart tagga.

 

Og nøyaktig hvor lenge tror du "fugleskremselet" / ulveskremselet ditt vil fungere egentlig, før ulven er tilpasset det og likevel går og eter det den egentlig har lyst på? Saftig bondeoppfôret sau, med ingen tilsyn, gjeterhundvakthold eller noen tingen..

 

 

Det finns jo høyfrekvente lyder Hunder hater intenst. og Ulver er i slekt med dem.

Lenke til kommentar

Ja, jo, men tilvenning er også en faktor man må ta høyde for. Noen tiltak vil av og til mislykkes. Selvsagt kan det virke, og det kan hende det virker en stund før det feiler. Noen ganger er skapninger tilpassingsdyktige, andre ganger så vil det sikkert ta noen millioner av år å tilpasse seg. Alt etter som hva det går i..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Krenkelseskulturen betyr at folk skriker "ååå du fornærmer meg" uten noe mer fornuftig. Det er stor forskjell på tildligere klaging som var om viktige temaer som også inneholdt forslag til løsninger. Greia er at krenkelseskulturen man snakker om i dag rett og slett mangler fornuft. Det er derfor man avviser dem og det er ikke ufortjent avvisning.

 

 

Det er fordi vi har definert at krenkelsekulturen er slik, de som klager gjør ikke ett bevisst valg å delta i paraplybetegnelsen, ei heller om å bare bli krenket for sport, det er klart de selv føler det er en legitim klage.

At tidligere klaging var viktig og konstruktivt, kontra nå, har jeg ingen tro på, det eneste som har endret seg er at man har funnet opp en generell term som skal putte alle som klager i samme bås.

 

Dette er akkurat hva jeg mente, man ser seg helt blind, og rekker ikke engang reflektere over poengene deres, da man er alt for opptatt av å hegne dem inn i krenkelsegruppen, og da de først er der, blir det jo selvoppfyllende at de ikke har noe de skulle sagt, de er jo merket som krenkede.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Krenkelseskulturen betyr at folk skriker "ååå du fornærmer meg" uten noe mer fornuftig. Det er stor forskjell på tildligere klaging som var om viktige temaer som også inneholdt forslag til løsninger. Greia er at krenkelseskulturen man snakker om i dag rett og slett mangler fornuft. Det er derfor man avviser dem og det er ikke ufortjent avvisning.

 

Det er fordi vi har definert at krenkelsekulturen er slik, de som klager gjør ikke ett bevisst valg å delta i paraplybetegnelsen, ei heller om å bare bli krenket for sport, det er klart de selv føler det er en legitim klage.

At tidligere klaging var viktig og konstruktivt, kontra nå, har jeg ingen tro på, det eneste som har endret seg er at man har funnet opp en generell term som skal putte alle som klager i samme bås.

 

Dette er akkurat hva jeg mente, man ser seg helt blind, og rekker ikke engang reflektere over poengene deres, da man er alt for opptatt av å hegne dem inn i krenkelsegruppen, og da de først er der, blir det jo selvoppfyllende at de ikke har noe de skulle sagt, de er jo merket som krenkede. 

 

Det er forskjell på en fornuftig klage og skrike at man blir krenket. Jeg snakket om de som syter uten fornuft, ikke de som har skikkelige klager med argumenter og løsninger. Klagerne blir veldig sjelden dyttet i samme boks som syterne, men det er lettest å høre de som skriker høyest, nemlig syterne og de som syter om syterne.

Lenke til kommentar

Tja, jeg mener jo ikke noe om din person, men opplever at det er en del legitimt som blir båset sammen med alt annet rør.
Ja, det er vel en hersketeknikk jeg skisserer opp, Takk!
For å snu litt på det, om virkelig alle som befinner seg innen betegnelsen sytere, eller krenkede, ikke har noe som helst belegg for sitt synspunkt, er det vel overflødig å aktivt diskutere dem?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...