Gå til innhold

Video: Se veien bygges inne inne i fjellet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes fremdeles at det gjenstår et stykke forbedringsarbeide med artiklene. Nok en gang så nevnes et veiprosjekt som ikke alle vet hvor ligger. Hva med å ha et lite kart, samtidig som dere med ord forklarer i hvilken landsdel alle disse prosjektene som dere liker å skrive om befinner seg. Det er litt tyngre for leserne å orientere seg, når man selv må google slike ting.

Endret av G
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Jeg synes fremdeles at det gjenstår et stykke forbedringsarbeide med artiklene. Nok en gang så nevnes et veiprosjekt som ikke alle vet hvor ligger. Hva med å ha et lite kart, samtidig som dere med ord forklarer i hvilken landsdel alle disse prosjektene som dere liker å skrive om befinner seg. Det er litt tyngre for leserne å orientere seg, når man selv må google slike ting.

 

Hei, og takk for innspill! Jeg er enig i at et kart ville beriket saken. Skal se hva vi får til.

 

Mvh

Svein-Erik Hole

Redaktør i Teknisk Ukeblad Media

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg synes fremdeles at det gjenstår et stykke forbedringsarbeide med artiklene. Nok en gang så nevnes et veiprosjekt som ikke alle vet hvor ligger. Hva med å ha et lite kart, samtidig som dere med ord forklarer i hvilken landsdel alle disse prosjektene som dere liker å skrive om befinner seg. Det er litt tyngre for leserne å orientere seg, når man selv må google slike ting.

Hei, og takk for innspill! Jeg er enig i at et kart ville beriket saken. Skal se hva vi får til.

 

Mvh

Svein-Erik Hole

Redaktør i Teknisk Ukeblad Media

 

 

Kunne med fordel også skrevet et lite avsnitt (faktaboks) om selve prosjektet, f.eks. hvilken veistrekning det er en del av.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bra kommentarer så langt. Jeg skjønner ingenting av hva de skal drive på med i 2 år til... Asfaltering og infrastruktur? Hvordan kan det ta 2 år på en veistrekning som er ca. 10 km? Noen som kan hjelpe meg med å forstå?

Ikke bare det att de skal bruke 1 år på elektro, men 2 år etter åpning så skal den sikkert stenges for å oppgradere til nye lysarmatur og slikt. Det tar rundt 8 mnd å gjøre, så skal den stenges igjen fordi den må vaskes, det tar 3 mnd, så skal den stenges for å sette opp fotobokser, tar 2 mnd, så skal den stenges for å bytte lysarmatur igjen, nye 8 mnd.. sånn fortsetter det ut i evigheten.. Bare sjekk historikken på tunellene på E39.

 

Satt litt på spissen selvfølgelig. Men det er mye vedlikehold gitt! Tunellene på E39 har sikkert hatt 3 år med vedlikehold/stenging siste 5 årene..

 

Edit: Leif

Endret av sirtommen
Lenke til kommentar

9.4 kilometer lang tunnel også har de 1 mann som går å skyver på hoppetussa ;)

@jarleN det er nok mannen som skyver på hoppetussa som er proppen i røret, derfor det tar tid. De hadde skalert opp og skalert opp, fått på plass kontrakter, gjort avtaler med personell og når alle kontraktene var klare og selve jobben skulle starte, så oppdaget de at de hadde glemt å fjerne gamle Karlsen fra turnusen. Så da møter jo karlsen som vanlig på jobb, og alle vet det er karlsens jobb å skyve hoppetussa.   :D

Endret av bojangles
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...