Gå til innhold

Athlon 64 3000+ dukker opp


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nyhet å nyhet, som det går frem på side 10 i dette dokumentet fra AMD gitt ut i september:

http://www.amd.com/us-en/assets/content_ty...esentationa.pdf så skulle både Athlon 64 3200+ OG 3000+ vært tilgjengelig fra start av...

På side 14 ser dere en ytelses-samenligning...

Det er bare mobile Athlon 64 3200+ og 3000+ de henviser til. Den er en gemmel nyhet. Vi prater om stasjonær-utgaven, som er helt nytt for oss.

 

Forresten så er vet ganske interresant å se prisingen på side 10:

Athlon 64 FX51: 733 $

Athlon 64 3200+: 417 $

Athlon 64 3200+ mobile: 417 $

Athlon 64 3000+ mobile: 278 $

 

Altså at mobil og stasjonær utgaven (3200+) koster det samme. Det kan bety to ting:

1. At stasjonær 3000+ vil koste det samme som mobile 3000+. (=ganske rimelig)

2. At både stasjonær og mobil utgavene er ca like enkle å lage (=begge utvikler veldig lite varme)

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Spennende! :thumbup:

 

Jeg regner med at denne prosessoren kommer til å selge bra, spesielt ettersom den trolig vil koste under 2000 kroner her til lands (den selges for $215 hos Newegg, omtrent samme pris som Athlon MP 2800+).

Med en bedre måte å finne den på(de har et system med fleksibel prising alt etter hvilke side man kom fra) får du den til $205

 

Det tilsvarer ca 1375 kr før norske avgifter.

 

Men det spiller ingen rolle ettersom de ikkje lenger sender til Norge. Før fikk eg bestilt selv om de egentlig ikkje sender internasjonalt i følge de offisielle sidene, men no e det full stopp. :-(

Lenke til kommentar
512 KB  :thumbdown:

Ikke noe å rynke på nesen over det! Det er jo ytelsemessig bedre enn 1MB og 1,8GHz. Og så har det fordeler ved overklokking siden multiplieren er høyere på 2,0 GHz'en. Og ennå en fordel: Bedre HT/RAM/CPU-ratio.

 

512kB 2,0GHz 2098 kr @ komplett :thumbup:

Det tyske nettstedet Hardtecs4u har allerede testet denne prosessoren, dere kan lese testen her .

 

Ytelsen er omtrent som Athlon 64 3200+, og for dem som er opptatt av overklokking så gjør den det bra der også. Endelig en billig AMD64 prosessor, det er det vel mange som har ventet på? :thumbs:

Lenke til kommentar
512 KB  :thumbdown:

Ikke noe å rynke på nesen over det! Det er jo ytelsemessig bedre enn 1MB og 1,8GHz. Og så har det fordeler ved overklokking siden multiplieren er høyere på 2,0 GHz'en. Og ennå en fordel: Bedre HT/RAM/CPU-ratio.

 

512kB 2,0GHz 2098 kr @ komplett :thumbup:

Det tyske nettstedet Hardtecs4u har allerede testet denne prosessoren, dere kan lese testen her .

 

Ytelsen er omtrent som Athlon 64 3200+, og for dem som er opptatt av overklokking så gjør den det bra der også. Endelig en billig AMD64 prosessor, det er det vel mange som har ventet på? :thumbs:

Yess! Jeg er nesten imponert selv over hvor rett jeg hadde her! :cool:

Lenke til kommentar
Athlon64 3000+ 512kB L2 2,0GHz 2098 kr @ komplett  :thumbup:

Nå: 1975 kr

 

NB. Prisguiden oppgir denne feilaktig til å være 1,8GHz.

Ja, der kom OEM versjonen (på 2GHz m/512KB L2 cache) - ble nesten imponert hvor bra jeg gjettet :thumbs:

 

Ser også at Komplett har fått dem inn på lager allerede, BOXED altså, så de som ønsker seg en rimelig 64-bits PC til jul har nå muligheten :w00t:

Endret av snorreh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...