Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Engelsk Skriftlig VG1 H17 Forberedelse

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Possible tasks:

-Write a text where you advice a business on how to attract millennials

-A friend of yours is going study abroad, which advice would you give him on living in an English-speaking country

Skrevet

Har engelsk VG1 eksamen jeg også så fikk det samme temaet. 

Kan være lurt å gå på forskjellige nyhetsartikler og finne frem til hvordan utvekslingsstudenter blir behandlet og hva som kan skje. 

Eksempel på artikkel: http://www.tv2.no/a/8887779/

Har vært veldig mye i media om ungdommer som har kommet hjem med traumer og dårlige opplevelser.

Takk for dine tanker angående mulige spørsmål!

Tar gjerne i mot tips jeg også :-) 

• Liker 1
Skrevet

Skal også ha denne. Jeg tipper at de fleste oppgavene (om ikke alle) vil komme i form av "Create a text [...]" på oppgave 2. Så man står ganske fritt til å velge om man skriver artikkel, formelt/uformelt brev, feature osv. Dermed kan det være greit å allerede nå tenke litt på hva slags type tekst man kunne tenke seg å skrive, finne relevante kilder (dette er viktig!) og muligens en liten disposisjon i grove trekk som man kan tilpasse til det oppgaven spør om. 

Skrevet

Noen tips om hvor man kan finne kilder? tenker da fagstoff som man kan ta med på eksamen. noe spesielt i læreboken det står noe om?

Skrevet

Jeg har også denne eksamenen i morgen. Noen som kan hjelpe litt mer? Tror dere at en oppgave som "Describe the positive and negative aspects of studying abroad" kan komme?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...