Gå til innhold

EA kutter prisene på Star Wars: Battlefront II-innhold i kjølvannet av sterk kritikk


Anbefalte innlegg

 

uansett, man har alltid et valg. spill uten å kjøpe loot boxes eller lar vær å kjøpe spillet. Verre er det ikke.

Jeg gjør det siste. Og hvis bare mange nok gjorde det samme, så ville vi slippe hele problemet.

 

Nå har EA fått jævlig mye pepper, det er reell medieoppmerksomhet om det. Dette er akkurat rett tidspunkt til å faktisk la dem få den smellen det er å tape penger på spillet.

 

Navnet DICE, grafikken, og markedsføringen bak spillet er for sterk til at dette er realistisk. Det må være alvorlige problemer for at de ikke skal tjene inn kostnadene ved å utvikle spillet, av typen som faktisk gjør spillet uspillbart.

Så lenge det er skytevåpen som oppfører seg OK, bra grafikk, og muligheten til å kjøre med "klassiske Star Wars-kjøretøy" kommer spillet til å selge i hopetall uansett hvor grindete og kjedelig spillet faktisk er.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kopierer fra den andre tråden:

There is a grand total of 324 cards. Upgrading these will require a total of 155,520 crafting parts. This requires opening a grand total of 3,111 loot crates which will require 4,528 hours of gameplay.

The 600 credits received from a hero crate is worth 27% the cost of a hero crate. This is equivalent to 30 crystals. To account for this, I reduced the cost of a hero crate from 110 crystals to 80 crystals. 12,000 crystals can be bought for $100.

Opening the required 3,111 loot crates requires 248,880 crystals. If you only purchase $100 crystal packs, this will cost $2,100.

Lenke til kommentar

Dette her er ikke et problem for meg, og jeg kommer ikke til å bruke penger i spillet, men gameplay ellers er veldig bra og det blir et kjøp.

 

Hvis dette ikke er et problem for deg så tror jeg ikke du har så mye erfaring med spill der man kan kjøpe effekter som påvirker utfallet av en spillrunde:

 

Du kommer til å rage-quite mange ganger fordi du tapte mot en motstander som åpenbart har brukt penger på utstyr.

 

Og på sikt kommer det garantert momenter i spillet som _kun_ kan kjøpes med penger. Ta Hearthstone, f.eks. Jeg har brukt veldig lite penger på Hearthstone, og har mange ganger tapt mot spillere som åpenbart har brukt masse penger, og som identifiseres med at de har cardbacks som kun kan fåes med ekte penger. Det er kjempefrustrerende, og det uthuler kjernen av det som har vært gleden med mange sånne spill:

 

Man stiller med det samme utgangspunktet, uavhengig av hvor gammel man er, hvor man kommer fra eller hvor mye penger man har.

Lenke til kommentar

- I Paid To Win! Ayyy kjempegøy!

(...)

Har sett et par andre videoer han har hatt om temaet, og jeg er fundamentalt rimelig enig med ham.

 

Star Cardene som bare gir streite bonuser burde aldri vært i spillet i det hele tatt. De var også ett av de frustrerende elementene med forgjengeren.

 

Men det er bare enda ett i en lang liste med problemer som gjør at dette spillet er uaktuelt for min del. DICE har mistet evnen til å lage bra systemer for progresjon etter Battlefield 2142/Bad Company 2-eraen, og nå er systemene som skal motivere folk til å spille blitt et frustrasjonselement som, for min del i hvert fall, bare er demotiverende.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8OkEXm

Tingen er den.. Uten lootboksen, så hadde ingen kommentert på den høye prisen, for da hadde det vært et direkte mål å sikte på.. Ikoniske karakterer fra den orginale trilogien. Er lov å lukke øynene litt.. For meg finnes ikke de boksene.. Jeg er innstilt på å spille, ikke gamble med penger.

 

Dette tror jeg er sakens kjerne for mange. Spill har et sportslig element ved seg i det at man jobber hardt og med mye innsats kan man nå toppen av poengtavla. Derfor føles det nesten usportslig når noen kan kjøpe seg til topps. Det blir vel en prinsippsak tror jeg. Så er det disse andre greiene som gjelder ekte penger i spill.  

 

Vi vet at det er folk som sliter med spillavhengighet, gambling. Det finnes faktisk de som ruinerer seg på det. Det kan være kortspill, rulett, dataspill. Microtransactions o.l. er en form for gambling, til tross for at man ikke kan tjene noe på det. "Utbyttet" om man kan kalle det blir å nå toppen av poengtavla og for noen gjør hva som helst for å nå toppen som for eksempel ekte penger. Det er umoralsk av EA å tilby et slikt alternativ når de vet at gamblingproblemer ikke er noe tull. 

Endret av Slettet-8OkEXm
Lenke til kommentar

Ser folk sier at man skal bite sammen tenna og tåle å grinde litt. Hele poenget bak en slik businessmodell er at det skal gå så tregt at du skal bli fristet til å kjøpe kasser. Og for å sikre flere kjøp gir man heller ikke så mye i en kasse at man klarer seg med noen få. Med andre ord er progresjonen i spillet unaturlig treg som følge av denne modellen. Det hadde vært helt greit, om det man fikk i kassene ikke hadde noen konsekvens for gameplay. Hadde det vært skins osv, så kunne man fått en kasse hver skuddårsdag med fullmåne for min del, det har ingenting å si. Skal du gjøre det på denne måten EA har gjort, så må du heller ta mye mindre betalt for spillet.... Jeg startet å game på Commodore 16, de som tror de vet noe som helst om vanskelige spill nå til dags, kan ta seg en bolle. Der var grinden selve spillet, det var ekstra vanskelig for å hindre at du skulle klare det (spillene var jo ikke særlig lange)... Og selv med den bakgrunnen har jeg ikke tålmodighet til disse langdryge grindfestene som de moderne spillene har blitt til. Jeg synes overwatch har truffet bra med levelprogresjon, etter å ha nådd et visst nivå, går man opp jevnt over hver 3. -4. -5. runde man spiller... Battlefield, battlefront, cod osv blir bare lengre og lengre for hvert level... Klarer ikke folk å spille uten å ha et unlocksystem?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

SidAlpha har en bra video etter den heller katastrofale reddit ama-en som viser at utviklerne ikke er så uskyldige i det her som mange liker å tro.

 

 

Dette svaret fra en av utviklerne sier vel egentlig det meste:

 

With Arcade we set out to let players earn Credits offline via a more relaxed game mode, but as a result we needed to make sure it wouldn't be exploited in a way that would impact Multiplayer.

So to stop this potential for abuse, we decided to place a limit on Credits earned offline. We'll look to find ways to expand on the options to earn Credits offline as we want to make the experience rewarding, but we don't have any new news right now.

De frykter at et system der folk kan tjene credits uten å spille mot folk kan "utnyttes på en måte som påvirker flerspiller", men har samtidig ingen problemer med et system der folk kan betale seg frem, på en måte som påvirker flerspiller.

 

Oppsummeringen til Sid er helt spot on: EA og DICE viser gang på gang at de ikke fortjener kundene sine, og det er så mange andre bra spill der ute som er verdt tiden din.

 

At myndighetene i Belgia velger å se på gambling-aspektene ved loot crates er dog en god nyhet. Selv om Belgia alene nok ikke har så stor påvirkningskraft, så er det et første steg som åpner for at EU som helhet kan finne på å regulere gamblingmekanikker i spill etter hvert.

Endret av Sutekh
Lenke til kommentar

De frykter at et system der folk kan tjene credits uten å spille mot folk kan "utnyttes på en måte som påvirker flerspiller", men har samtidig ingen problemer med et system der folk kan betale seg frem, på en måte som påvirker flerspiller.

Utrolig avslørende det utsagnet der ja. Får ikke sagt det mer klart at de driter egentlig i hele spilleopplevelsen til kundene. Det er kun pengene som teller :(
Lenke til kommentar

Mulig at jeg er helt på bærtur her nå, men da må noen forklare meg hva som er så himla forskjell i fra Star Wars BattleFront 2015.

 

Det var da vel mye av den samme stjernekortsalaten der også, hvor man enten måtte spille for å få bedre kort eller kjøpe kortpakker for penger?

 

Og hvis det nå er slik at de har kuttet ut "season pass" og at fremtidige tilleggspakker er gratis, så ser jeg ikke helt det store problemet. Men det har kanskje noe å gjøre med at jeg sannsyligvis hater "season pass" mer enn mikrotransaksjoner i spill.

Lenke til kommentar

Det var da vel mye av den samme stjernekortsalaten der også, hvor man enten måtte spille for å få bedre kort eller kjøpe kortpakker for penger?

I forgjengeren så gikk det ikke an å kjøpe star cards for penger (direkte eller indirekte). I hvert fall ikke ved release, hvis de la det til i etterkant så var det etter at jeg hadde gått lei

 

Og forskjellen er jo ganske stor. I forgjengeren var progresjonen forutsigbar, du kunne velge hva du låste opp. I toeren har du en gamblingmekanikk som gjør at det er tilfeldig hva du får, i tillegg til at den er designet for å manipulere belønningsmekanismen i hjernen din til å ønske å åpne flest mulig loot crates. Det er et system designet etter akkurat samme psykologiske prinsipper som enarmede banditter.

 

I tillegg er fremgangen ellers gjort tregere for å få deg til å ønske at det skal gå raskere ved å bruke mer penger.

 

Det var helt klart svakheter med star card-systemet i forgjengeren også. Unlocks som gir direkte bonuser (e.g. ekstra helse eller skade) uten noen ulemper til å balansere dem burde aldri eksistert. Men alt tyder på at dette er enda værre i toeren, i tillegg til at det er langt flere kort å låse opp som reduserer sannsynligheten for å få noe du har lyst på.

 

Det er jo et kjent fenomen fra f.eks. overwatch, hvor mesteparten av det du kan låse opp er meningsløs dritt.

 

Og hvis det nå er slik at de har kuttet ut "season pass" og at fremtidige tilleggspakker er gratis, så ser jeg ikke helt det store problemet. Men det har kanskje noe å gjøre med at jeg sannsyligvis hater "season pass" mer enn mikrotransaksjoner i spill.

Sesongpass er en streit transaksjon. Du betaler en gitt sum for et kjent produkt. Det har svakheter i form av at det deler opp spillerbasen, men det er en mye mer ærlig forretningsform enn å inkludere gamblingmekanikk.

 

Det beste hadde selvsagt bare vært å øke basisprisen for å reflektere utviklingskostnad pluss et fornuftig overskudd. Men aksjonærene til EA er ikke ute etter et fornuftig overskudd, de er ute etter alle pengene de kan klare å vri ut av folk uavhengig av hvor etisk det er.

Endret av Sutekh
  • Liker 1
Lenke til kommentar

I forgjengeren så gikk det ikke an å kjøpe star cards for penger (direkte eller indirekte). I hvert fall ikke ved release, hvis de la det til i etterkant så var det etter at jeg hadde gått lei

Jo, det var (og er fortsatt) mulig å kjøpe star cards for penger i Battlefront fra 2015. Men man betalte for et gitt sett med våpen og forbedringer, så man visste hva man fikk.

 

Så jeg går ut i fra at det er gamblingsmekanikken og tilfeldighetene som irriterer folk så grenseløst? Selv er jeg rimelig overbevist på at jeg aldri kommer til å bruke like mye penger på loot crates som jeg brukte på nedlastbart innhold til det første spillet. Men det utnyttter kanskje folk som er lett avhengige av å gamble, så jeg ser det etiske problemet her.

 

Etter hva jeg har sett, og spilt, så blir du imidlertid ingen superhelt selv om du har de beste kortene. Når det er sagt så føles det jo ekstra godt når man gruser en spiller som har bedre kort enn deg. Og går det dårlig, så tenker jeg at "bare vent til jeg får bedre kort på handa", selv om det ikke har så mye å si :D

 

Men nå skal jeg fortsette på kampanjen, for bak stabelen med stinkende loot crates så er det jo et knakende godt spill :)

Lenke til kommentar

 

I forgjengeren så gikk det ikke an å kjøpe star cards for penger (direkte eller indirekte). I hvert fall ikke ved release, hvis de la det til i etterkant så var det etter at jeg hadde gått lei

Men nå skal jeg fortsette på kampanjen, for bak stabelen med stinkende loot crates så er det jo et knakende godt spill :)

 

 

Ja er akkurat det der....spillet er faktisk knallbra. Singleplayeren er et MUST for enhver som ser på Star Wars. Du lærer mye mer om The Empire og heltene, masse ting som foregår etter episode VI. Og multiplayeren er også fantastisk underholdende.

Lenke til kommentar

Boksene er aldeles ikke noe problem.

 

Man tjener dem fram utrolig hurtig i spillet, 3-4 runder og du har en.

Av potensielt innhold er det ikke noe som gir en fordel over en annen spiller 1 mot 1.

Du kan kun bruke 3 kort om gangen, så du trenger bare unlocke de 3 beste. (de koster lite nok til at du har dem i løpet av en time)

Du trenger ikke røre multiplayer før du har Unlocket de tre kortene.

Du kan ikke kjøpe gode kort uten å spille spillet.

Du må spille spillet til du når XP rank 20 før du kan få de bedre kortene. (noe som gjør at du allerede har råd til de 3)

 

Hva gjelder unlocke heroes, så trenger du spille gjennom campaign en gang for å få en hero. Eller så kan du spille noen få runder mp. Tar ikke noe tid i det hele tatt.

 

Kortsystemet har vært i battlefield serien lenge. Iallefall siden bf3. Ble ikke klaget på da.

 

Drifting av servere og utvikling av dlc koster en god del penger, de fikk dem før av å selge dlc.

Nå er all dlc gratis.

Dette fører til en bedre samling av spillere og lengre levetid for spillene.

 

Kassene skal fylles med enda mer kosmetikk, som de holder på å designe.

Man skal tjene mer credits enn det man gjør nå.

Balansen blir som alltid forandret.

Dette er et Dice spill.

 

Så hvorfor klage? Føler du at du må kjøpe kasser? Hvorfor? Tror du alle 1 mot 1 dueller varer i 40+ sekunder? (kortene gir bare fordeler om en kamp varer lengre enn det)

 

Eller er du redd for at dlc skal være gratis?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kortsystem har vært i BF siden BF3? Den der må du få utdype litt syns jeg? 

 

I battlefield 3-4-1 har de et system hvor du kan legge til noen "perks" på karakteren din.

For eksempel kan man velge en som gjør at man tar mindre skade fra granater (man kan da overleve en granat)

Eller velge raskere cool down på ting.

 

Du må unlocke forskjellige perks for å kunne bruke dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...