Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Ønsker endring av paragraf på tilstått sak, mulig?


AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

 

Hei, jeg er en av disse som har blitt tatt med buksene nede for spredning av bildene til Mørk, har vært i avhør og tilstått alt som er. Det eneste jeg ikke er enig i er paragrafen som blir brukt i saken, nemlig §266 i straffeloven "For ved skremmende eller plagsom opptreden eller annen hensynsløs atferd å ha forfulgt en person eller på annen måte krenket en annens fred" 

 

Jeg er ikke enig i bruken av paragrafen, ja, om jeg hadde vært den som stjal og spredte bildene i første omgang så hadde det vært dekning for det, men jeg gjorde ikke det. Så vidt jeg vet så var jeg den andre personen som spredte bildene på det aktuelle nettstedet ettersom de ble tatt første gang. Jeg mener derimot at jeg burde bli straffet for brudd på åndsverksloven ettersom jeg ikke fikk tillatelse fra ovennevnte person (naturlig nok) til å publisere bildene. Bildene er forsåvidt tatt av personen selv, slik at det var meningen at et eller flere enkelt mennesker faktisk skulle få se de (hvorfor tar man ellers nakenbilder av seg selv?). 

 

Har jeg noe hold i min logikk? Ettersom jeg aldri har tatt kontakt med personen, hverken digitalt, analogt eller i person, ei heller lagene hennes, mener jeg at paragrafen blir feil brukt mot meg.  

 

Anonymous poster hash: 2473e...a3a

 

Boten du eventuelt får, blir vel ditt minste problem. Hvis Mørk og Elden når frem med sitt krav på 150.000 fra hver og en av dere som har delt dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Boten du eventuelt får, blir vel ditt minste problem. Hvis Mørk og Elden når frem med sitt krav på 150.000 fra hver og en av dere som har delt dette.

Mulig jeg misforstår, men er det slik at Staten skal tjene penger på dette også?

 

Nei men Nora Mørk har gjennom sin advokat Elden sendt ut et sivilrettslig erstatningskrav på 150.000 kr til hver og en av de som er involvert i saken. Altså de som har som TS spredd linken med bildet av henne.

Lenke til kommentar

 

Nei men Nora Mørk har gjennom sin advokat Elden sendt ut et sivilrettslig erstatningskrav på 150.000 kr til hver og en av de som er involvert i saken. Altså de som har som TS spredd linken med bildet av henne.

Har de saksøkt Google også?

 

Ikke så vidt meg bekjent, er vel lettere å gå etter mannen i gata i Norge enn et stort og mektig amerikansk IT konern.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...