Gå til innhold

ANMELDELSE: Assassin's Creed: Origins


Anbefalte innlegg

Alt det negative, jeg har ikke spilt andre Assian Creed spill noe særlig men jeg syntes spillet er på ternikast 5 av 6 mulige, noe som irriterer meg er at hesten eller dromedaren ikke lystrer når man bruker "Q" det virker bare nå og da ( kanskje lære noe fra Witcher her) og noe også som irriterer at når noen fiender er 1 eller 2 levels over deg så er de omtrent ikke mulig å drepe du gjør no/nada dps på disse , selfølgelig de er mye vankligere men ikke i den grad så alt ser ut som må gå i "lvl" feilen som 99% av spill gjør!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-sDLjFF

Slik jeg leser anmeldelsen, er ACO et ganske dårlig spill. Historien er ikke bra (får smuler, skulle fått kjøttkaker), spillet har en identitetskrise (er det rollespill eller ikke), kampsystemet fungerer ikke, animasjoner, visuelle effekter og stemmeskuespill har ikke forbedret seg siden forrige konsollgenerasjon (så på fire-fem år). Det stilles også spørsmål om hvor kvalitetskontrollen var. Det eneste positive i følge anmelder er settingen og at man kan lete etter skjulte skatter...

 

Til tross for dette er AOC tydeligvis på høyde med BotW.

Lenke til kommentar

Teksten og konklusjonen er som epler og pærer.

 

Hva med å droppe skalaen? Om karakteren er riktig, så er teksten rævva. Teksten var rimelig slakt, men karakteren sier noe helt annet. Jeg har lyst til å tro teksten, men den virker voldsomt tabloid skrevet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Its been a while... Men må si jeg likte å lese gjennom anmeldelsen. Tar etter min mening opp de viktige elementene ved et slikt spill, og setter fingen på ting som funker, og det som ikke funker. Slik en anmeldelse skal være. Er det ikke variasjon i anmelderene og deres karakterer blir det umulig å identifisere seg med en eller flere som har tilsvarende smak som deg. Har selv opplevd det noen her tydligvis opplever som en "drøm", når "alle" anmeldere gir ett spill 9-10/10. Kjøper det med gode forhåpninger, "alle" disse anmelderene kan jo ikke ha feil, så spillet må være dritbra! .. Og hvilken skuffelse det ble..

 

Squize

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva prøver anmelder å si å her?:

 

 

 

Samtidig strekker fortellingen som foregår i vår egen tid seg til et nytt, håpløst lavmål, og jeg tror ikke det var mer enn tjue minutter med fortelling utenfor Animus-maskinen i løpet av mine førti timer i Egypt.

 

Er det for lite tid i nåtiden. Er spillet i vår egen tid for dårlig skrevet? Rett og slett hva er det som er lavmål?

 

Personlig synes jeg at Animus er et minus for serien. i og for seg greit nok med referanser til nåtiden, men vi trenger ikke dvele ved, eller spille nåtiden, eller den merkelige teorien om at man reiser tilbake i tid basert på Animus. Hvorfor ikke bare legge et fiksjonspremiss om at disse karakterene eksisterte i de ulike tidspokene, og that's it. Spillingen i nåtiden tar bort innlevelse, og er ikke spesielt underholdende.

Endret av maanemann
Lenke til kommentar

Han sier det jo ganske greit da:

1) Er du en blodfan av spillet, kjøp det nå.

2) Er du casual spiller eller har et middels forhold til serien, vent til spillet er på salg. 

 

Har sett flere videoer på youtube som sier det samme. Denne anmeldelsen og en del videoer på nettet gjør at jeg avventer til spillet koster rundt 200,-. Har ikke klart å fullføre noen av de siste 2 AC jeg har kjøp, så blir neppe ferdig med dette heller da, selv om det er rundt gode 15-25 timer med moro. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Teksten og konklusjonen er som epler og pærer.

 

Hva med å droppe skalaen? Om karakteren er riktig, så er teksten rævva. Teksten var rimelig slakt, men karakteren sier noe helt annet. Jeg har lyst til å tro teksten, men den virker voldsomt tabloid skrevet.

Kunne ikke vært mer enig. En karakter er greit nok, men når måten spill dømmes i hele redaksjonen ikke er likestilt og noen er mer kritiske enn andre, så skaper det reaksjoner som dette.

 

Dropp karakter, eller gå over til en 5-delt karakter som vi så i spillblad fra 90/00 tallet med egen skala for gameplay, lyd, grafikk, osv osv.

Lenke til kommentar

Jeg er ganske sær på spill, jeg spiller ikke mange titler, og de få titlene jeg drar igang gjør jeg det ordentlig, 110% pluss litt til.
Spiller som regel bare open world spill, er ikke så opptatt av at det må være ''rollespill'', men det bør være stort og fritt, og ha en historie med riv hele veien, den bør fenge, etter ca første time.

Det bør ha side quest som både er helt utenom storien, som i tillegg er dype lange og MENINGSFULLE, men også side quest som gjør hovedhistorien bedre og mer komplett.

 

I nyere tid har jeg vært igjennom Horizon, Witcher 3, FFXV, Fallout 4, GTA, Skyrim, Yakuza, og ikke mins Dying Lights for å nevne noen.

Alle disse spillene er spill som jeg ser på som meget gode spill, bare for vise litt hvordan min smak er.
Er flere andre titler jeg også har begynt på men avlsuttet etter ca 10 timer, siden jeg synes dem faller litt igjenom tidlig, Far Cry serien er eksmpler på dette.

 

Skal også sies at jeg aldri har spilt Assassin's Creed spillene, ikke prøvd engang.
Har sett på de som uinteressante spill, ja kanskje litt harry til og med.
Når Origins nå kom ut måtte jeg nesten prøve.
Jeg ble sikkert litt skadet av snakket rundt spillet i forkant, der noen av spillene jeg nevnte innledningsvis visstnok skal ha blitt brukt som ''inspirasjon''.
På en annen side er jeg kanskje den rette, da jeg ikke har noen forhold til hvordan Assasin's Creed skal eller bør være!

 

Nå er jeg ca 25 timer ut i spillet og synes spillet er underholdene, det har en historie som ikke drar meg veldig inn, og jeg er nok mer opptatte av å oppdage ting enn å følge storyen.
Det første som slo meg var grafikken, denne er ikke på høyde med noen av de største titlene.
Har ikke noe forhold til Ubisoft og hvordan dem gjør grafikk, men den er helt grei, midt på treet.
Midt på treet fordi den varierer for mye, de har fått til noe settinger bra, og mange av de er dårlige.

Men det estetiske rundt epoken og stedet geografisk er meget bra.

Egypt er bra laget, byene og flere av detaljene, denne spillverdnen er faktisk en av de bedre til tross for at grafikken kommer til kort.

 

 

Animasjonene av løping, riding og endel av slossing ser litt teit ut, det er ikke veldig naturlig, og når man rir ser det nesten litt ut som fyren har brokk.
Samtidig vil jeg si at kampsystemet er høvelig bra, artig når du blir god, ja det er kanskje litt arkadepreg, det viktigste er jo at det skal være gøy å sloss, men det kunne vært mye dypere og omfattende for min del.

Men man skal ikke sjimse av at det faktisk ER gøy å sloss i Origins. 

De kunne dratt den lenger ut når det gjelder å gå opp i level og velge perks, kunne vært litt mer spennende, med flere valg, men jeg går nesten alltid for en warrior build uansett!-

Jeg vil bare og meie ned for fote, er vel også litt grunnet snikingen jeg har holdt meg unna AC tidligere.
  
Mye føles også overfladisk, de har prøvd mye på en gang, og ikke alt er veldig vellykket, men jeg er tilbake igjen til underholdningsverdi, den er stor i dette spillet og jeg kommer til å fortsette å spille!

Men sånn jeg føler det, er det ganske langt opp til opplevelsene jeg hadde med Fallout, Red Dead Redemtion og ikke minst The Witcher 3, som jeg mener er et 11/10 spill slik det foreligger når med alle DLC og patcher i ettertid.

 

De over er spill du tenker på både om natten og dagen, du virkelig gleder deg til å komme videre å gjøre quests.

I ettertid når ser tilbake på spillet, føltes det ut som en bra film jeg hadde sett...

 

Det ble litt krøkkete for meg at utvikler sier det er The Witcher 3 som er liksom er listen, så legger dem seg så langt under på så utrolig mye. The Witcher gjør jo det aller meste bedre også grafikken.
Det var kanskje dumt å begynne å skape forventninger med å sammeligne med spill som The Witcher, både av utviklerne selv og ikke minst media, fallhøyden ble jo desto større!

Men for all del, det er mye bra elementer i Origins, mens også masse som trenger gjennomgang.
Det burde vært dypere, flere valg og enda flere valg, som faktisk har noe å si for fortellingen i spillet.

Jeg gikk inn med open mind, hadde aldri testet Assasins Creed før, det mangler mye, men gir alt i alt en veldig god spillopplevelse og er underholdende.
Jeg kommer til å spille dette spillet 110% ferdig, og neste gang vil jeg ha bedre musikk og mere musikk!

Ville sagt 7.5 eller kanskje 8 av 10, men er nok ikke høyere enn det selv etter 20 timer til.

Jeg spiller på Playstation 4 PRO med Smasung 850 Pro SSD, har korte loadetider og når jeg går fra en lang tur med ørnen til meg selv tar det ca 2 -3 sekunder, ser ikke på dette som loadetid som mange har klaget på. Spiller også på en 65 tommers Samsung OLED toppmodell.
Riktig utstyr er det som gjelder for maksimal opplevelse uansett.

Gleder meg til neste gang det kommer et spill i Witcher 3 standarden, det er der listen for de kommende open world/rollespillene bør ligge.

 

Jeg kommer ikke til å huske AC slik som Fallout, Witcher eller Horizon.

Endret av LyLu
Lenke til kommentar

Jeg er ganske sær på spill, jeg spiller ikke mange titler, og de få titlene jeg drar igang gjør jeg det ordentlig, 110% pluss litt til.

Spiller som regel bare open world spill, er ikke så opptatt av at det må være ''rollespill'', men det bør være stort og fritt, og ha en historie med riv hele veien, den bør fenge, etter ca første time.

Det bør ha side quest som både er helt utenom storien, som i tillegg er dype lange og MENINGSFULLE, men også side quest som gjør hovedhistorien bedre og mer komplett.

 

I nyere tid har jeg vært igjennom Horizon, Witcher 3, FFXV, Fallout 4, GTA, Skyrim, Yakuza, og ikke mins Dying Lights for å nevne noen.

Alle disse spillene er spill som jeg ser på som meget gode spill, bare for vise litt hvordan min smak er.

Er flere andre titler jeg også har begynt på men avlsuttet etter ca 10 timer, siden jeg synes dem faller litt igjenom tidlig, Far Cry serien er eksmpler på dette.

 

Skal også sies at jeg aldri har spilt Assassin's Creed spillene, ikke prøvd engang.

Har sett på de som uinteressante spill, ja kanskje litt harry til og med.

Når Origins nå kom ut måtte jeg nesten prøve.

Jeg ble sikkert litt skadet av snakket rundt spillet i forkant, der noen av spillene jeg nevnte innledningsvis visstnok skal ha blitt brukt som ''inspirasjon''.

På en annen side er jeg kanskje den rette, da jeg ikke har noen forhold til hvordan Assasin's Creed skal eller bør være!

 

Nå er jeg ca 25 timer ut i spillet og synes spillet er underholdene, det har en historie som ikke drar meg veldig inn, og jeg er nok mer opptatte av å oppdage ting enn å følge storyen.

Det første som slo meg var grafikken, denne er ikke på høyde med noen av de største titlene.

Har ikke noe forhold til Ubisoft og hvordan dem gjør grafikk, men den er helt grei, midt på treet.

Midt på treet fordi den varierer for mye, de har fått til noe settinger bra, og mange av de er dårlige.

Men det estetiske rundt epoken og stedet geografisk er meget bra.

Egypt er bra laget, byene og flere av detaljene, denne spillverdnen er faktisk en av de bedre til tross for at grafikken kommer til kort.

 

 

Animasjonene av løping, riding og endel av slossing ser litt teit ut, det er ikke veldig naturlig, og når man rir ser det nesten litt ut som fyren har brokk.

Samtidig vil jeg si at kampsystemet er høvelig bra, artig når du blir god, ja det er kanskje litt arkadepreg, det viktigste er jo at det skal være gøy å sloss, men det kunne vært mye dypere og omfattende for min del.

Men man skal ikke sjimse av at det faktisk ER gøy å sloss i Origins. 

De kunne dratt den lenger ut når det gjelder å gå opp i level og velge perks, kunne vært litt mer spennende, med flere valg, men jeg går nesten alltid for en warrior build uansett!-

Jeg vil bare og meie ned for fote, er vel også litt grunnet snikingen jeg har holdt meg unna AC tidligere.

  

Mye føles også overfladisk, de har prøvd mye på en gang, og ikke alt er veldig vellykket, men jeg er tilbake igjen til underholdningsverdi, den er stor i dette spillet og jeg kommer til å fortsette å spille!

Men sånn jeg føler det, er det ganske langt opp til opplevelsene jeg hadde med Fallout, Red Dead Redemtion og ikke minst The Witcher 3, som jeg mener er et 11/10 spill slik det foreligger når med alle DLC og patcher i ettertid.

 

De over er spill du tenker på både om natten og dagen, du virkelig gleder deg til å komme videre å gjøre quests.

I ettertid når ser tilbake på spillet, føltes det ut som en bra film jeg hadde sett...

 

Det ble litt krøkkete for meg at utvikler sier det er The Witcher 3 som er liksom er listen, så legger dem seg så langt under på så utrolig mye. The Witcher gjør jo det aller meste bedre også grafikken.

Det var kanskje dumt å begynne å skape forventninger med å sammeligne med spill som The Witcher, både av utviklerne selv og ikke minst media, fallhøyden ble jo desto større!

 

Men for all del, det er mye bra elementer i Origins, mens også masse som trenger gjennomgang.

Det burde vært dypere, flere valg og enda flere valg, som faktisk har noe å si for fortellingen i spillet.

 

Jeg gikk inn med open mind, hadde aldri testet Assasins Creed før, det mangler mye, men gir alt i alt en veldig god spillopplevelse og er underholdende.

Jeg kommer til å spille dette spillet 110% ferdig, og neste gang vil jeg ha bedre musikk og mere musikk!

 

Ville sagt 7.5 eller kanskje 8 av 10, men er nok ikke høyere enn det selv etter 20 timer til.

 

Jeg spiller på Playstation 4 PRO med Smasung 850 Pro SSD, har korte loadetider og når jeg går fra en lang tur med ørnen til meg selv tar det ca 2 -3 sekunder, ser ikke på dette som loadetid som mange har klaget på. Spiller også på en 65 tommers Samsung OLED toppmodell.

Riktig utstyr er det som gjelder for maksimal opplevelse uansett.

 

Gleder meg til neste gang det kommer et spill i Witcher 3 standarden, det er der listen for de kommende open world/rollespillene bør ligge.

 

Jeg kommer ikke til å huske AC slik som Fallout, Witcher eller Horizon.

 

Kan ikke si meg mer enig med deg. Er av den gamle typen gamer selv og liker open world spill. Red dead retempion og witcher 3 er noe av det beste jeg har spilt siden old good day og c-64 tiden.

Lenke til kommentar

Jeg har spilt alle Assassins Creed tidligere og hadde egentlig bestemt meg for aldri å røre et AC spill igjen. Var gørrlei og syns gameplayet var monotont. AC: Origins derimot har gjort ALT bedre føler jeg og er en av mine toppspill i 2017 uten tvil.

Innholdet er knall og jeg storkoser meg med selv sidequests og combaten er langt bedre. Det er ikke on-rails lenger, du møter fiender som rett og slett kan slå deg rett i bakken og det er langt mer taktikk enn før. Egypt har heller aldri blitt fremstilt så detaljert og fantastisk før nå. Dette er en visuell perle. Anbefales sterkt! Min score er mer mot 9/10.

Endret av Avean
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har spilt alle Assassins Creed tidligere og hadde egentlig bestemt meg for aldri å røre et AC spill igjen. Var gørrlei og syns gameplayet var monotont. AC: Origins derimot har gjort ALT bedre føler jeg og er en av mine toppspill i 2017 uten tvil.

 

Innholdet er knall og jeg storkoser meg med selv sidequests og combaten er langt bedre. Det er ikke on-rails lenger, du møter fiender som rett og slett kan slå deg rett i bakken og det er langt mer taktikk enn før. Egypt har heller aldri blitt fremstilt så detaljert og fantastisk før nå. Dette er en visuell perle. Anbefales sterkt! Min score er mer mot 9/10.

Enig som bare det :) dette her og black flag er mine favoritter innen AC

Lenke til kommentar

Om du ikke hadde spilt noen AC spill tidligere og du ser bort fra ytelsesproblemer, hvilken karakter tror du at hadde du gitt spillet?

 

Du skriver en lang anmeldelse, så jeg rekker ikke lese alt nå, men det virker som spillet gjør det meste "helt greit" men ikke mer?

Hva vekter du tyngst når du satt karakteren, i begge retninger? Er det noe som er såpass bra at det veier opp for noe annet og omvendt (sett bort fra frame rates og likt tidligere spill)?

 

Hadde satt pris på et svar, trenger ikke være langt :)

Lenke til kommentar
  • 6 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...