Gå til innhold

Anbefalte innlegg

 

 

Begynner å ane en rød tråd i at alle tråder IHS kan infisere med sin forkynnelse blir avsporet med nettopp det... Og jeg som trodde JV var de som gjorde det ;) Tråden handler om Guds navn IHS - Guds navn - hva er det?

Faderens og Sønnens og Den hellige ånds navn er i hvert fall ikke Jehova. Er det derfor Jehovas vitner ikke tror på Faderen og Sønnen og Den hellige ånd ?

 

Matt 28:18 "Da trådte Jesus fram og talte til dem: «Jeg har fått all makt i himmelen og på jorden. Gå derfor og gjør alle folkeslag til disipler: Døp dem til Faderens og Sønnens og Den hellige ånds navn"

 

 

Vi tror på alle tre vi - hva får deg til å tro noe annet?

 

Nei, Jehovas vitner degradere først Jesus og så Den hellige ånd, som de sier ikke er en person.

 

Hebr 3,7 Derfor, som Den hellige ånd sier: ....

Hebr 10,15 Også Den hellige ånd vitner for oss om dette. For først sier han: .....

Apg 15,28 Den hellige ånd og vi har besluttet ....

Joh 14:26 Talsmannen, Den hellige ånd, som Far skal sende i mitt navn, skal lære dere alt og minne dere om alt det jeg har sagt dere. 
Endret av IHS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Begynner å ane en rød tråd i at alle tråder IHS kan infisere med sin forkynnelse blir avsporet med nettopp det... Og jeg som trodde JV var de som gjorde det ;) Tråden handler om Guds navn IHS - Guds navn - hva er det?

Faderens og Sønnens og Den hellige ånds navn er i hvert fall ikke Jehova. Er det derfor Jehovas vitner ikke tror på Faderen og Sønnen og Den hellige ånd ?

 

Matt 28:18 "Da trådte Jesus fram og talte til dem: «Jeg har fått all makt i himmelen og på jorden. Gå derfor og gjør alle folkeslag til disipler: Døp dem til Faderens og Sønnens og Den hellige ånds navn"

 

jesus sier vel all makt er gitt han av faderen så da er vel det jehova. sønnen jesus og den helige ånd (viker på ting står det) en kraft/utførende redskap

 

Du kan lese, det står "Faderens og Sønnens og Den hellige ånds navn" og da er det det og ikke noe annet navn.

 

Ja Sønnen har fått all makt av Faderen og er nå den allmektige. Hvorfor er det et problem for Jehovas vitner ? Er det fordi dere tror at djevelen har all makt på jorden ?

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Hvorfor bruker bare jehovas vitner guds navn (jhvh) i bibelen?

Fordi de tror på jødenes krigsgud (yhwh) Som de igjen tror skal starte en stor verdens krig, som de kaller harmagedon krigen. Hvor alle som ikke er Jehovas vitner skal bli drept. Slik at de selv kan bli verdensherskere.

Det har vel ikke noe med det å gjøre ????

Alle bibeler/skrifter hadde guds navn, før jehovas vitner har tatt det i bruk.

Jesus brukte jo guds navn men han tror du kanje ikke på???

Som om ikke det var nok, så tror Jehovas vitner, at dette massedrapet de håper på, egentlig er noe Jesus ville skulle skje. Mao. et gigantisk vrangbilde.

 

Tja, hva med resten av dere kristnes massedrap? Hvorfor klarer du ikke å se hva din religions skriverier inneholder? Jeg begyner å tro at du er en tjener av djevelen, mye som tyder på det. Vil råde folk til å slutte å lese noe av det du skriver så de ikke blir villedet rett ned i helvetet og evig pine.

Lenke til kommentar

 

 

 

Begynner å ane en rød tråd i at alle tråder IHS kan infisere med sin forkynnelse blir avsporet med nettopp det... Og jeg som trodde JV var de som gjorde det ;) Tråden handler om Guds navn IHS - Guds navn - hva er det?

Faderens og Sønnens og Den hellige ånds navn er i hvert fall ikke Jehova. Er det derfor Jehovas vitner ikke tror på Faderen og Sønnen og Den hellige ånd ?

 

Matt 28:18 "Da trådte Jesus fram og talte til dem: «Jeg har fått all makt i himmelen og på jorden. Gå derfor og gjør alle folkeslag til disipler: Døp dem til Faderens og Sønnens og Den hellige ånds navn"

 

jesus sier vel all makt er gitt han av faderen så da er vel det jehova. sønnen jesus og den helige ånd (viker på ting står det) en kraft/utførende redskap

 

Du kan lese, det står "Faderens og Sønnens og Den hellige ånds navn" og da er det det og ikke noe annet navn.

 

Ja Sønnen har fått all makt av Faderen og er nå den allmektige. Hvorfor er det et problem for Jehovas vitner ? Er det fordi dere tror at djevelen har all makt på jorden ?

 

Han har vel ikke gitt all makt til seg selv det blir menings løst??? men om jesus har fåt makt fra sin far blir det mer forstålig.

Endret av kingpig
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg trodde at doktrinene om treenigheten gikk ut på at Faderen, Sønnen og Den hellige ånd hadde den samme makten.

 

Faderen er ikke Sønnen eller DHÅ.

Sønnen er ikke DHÅ eller Faderen.

DHÅ er ikke Faderen eller Sønnen.

 

Men Faderen, Sønnen og DHÅ er alle tre Gud, Gud er et av navnene som går igjen i de abrahamske doktrinene.

Gud er et av egennavnet til gudedeiteten i de monoteistiske abrahamske religionene som blir påstått at er den allmektige, allvitende, uskapte skaperen av alt.

Denne deiteten er blitt gitt flere navn opp gjennom tiden blant annet Jahve, Jehova, JHWH, El, Jesus, Eloah, Faderen, Allah, Adonai, Den hellige ånd m.m

Lenke til kommentar

 

Du kan lese, det står "Faderens og Sønnens og Den hellige ånds navn" og da er det det og ikke noe annet navn.

 

Ja Sønnen har fått all makt av Faderen og er nå den allmektige. Hvorfor er det et problem for Jehovas vitner ? Er det fordi dere tror at djevelen har all makt på jorden ?

 

Han har vel ikke gitt all makt til seg selv det blir menings løst???

Er det noe som helst i den setningen som tyder på det ? Eller er det bare du som et Jehovas vitne, som prøver å underkjenne Jesu makt, siden dere tror djevelen har all makt på jorden ?

Endret av IHS
Lenke til kommentar

 

 

Du kan lese, det står "Faderens og Sønnens og Den hellige ånds navn" og da er det det og ikke noe annet navn.

 

Ja Sønnen har fått all makt av Faderen og er nå den allmektige. Hvorfor er det et problem for Jehovas vitner ? Er det fordi dere tror at djevelen har all makt på jorden ?

 

Han har vel ikke gitt all makt til seg selv det blir menings løst???

Er det noe som helst i den setningen som tyder på det ? Eller er det bare du som et Jehovas vitne, som prøver å underkjenne Jesu makt, siden dere tror djevelen har all makt på jorden ?

 

 

Du IHS - når Satan tilbød Jesus makten over alle verdens riker hvis han gjorde en tilbedelseshandling, var det vare tull da? Spesielt siden dette står i flere steder i NT? Eller når Paulus skriver "4 For denne verdens gud har blindet de vantros sinn" - hvem er det han snakker om? Det er vel ikke "din" Gud?

Lenke til kommentar

 

Du IHS - når Satan tilbød Jesus makten over alle verdens riker hvis han gjorde en tilbedelseshandling, var det vare tull da? ...

Du sofiemyr, djevelen løy, ingen ting av det han sier er sant.

 

Joh 8:44 "djevelen....det finnes ikke sannhet i ham. Når han lyver, taler han ut fra sitt eget, for han er en løgner og løgnens far"

 

Hvorfor tror Jehovas vitner på det djevelen sier og ikke på det Jesus sier ?

 

Matt 28:18 "Da trådte Jesus fram og talte til dem: «Jeg har fått all makt i himmelen og på jorden"

Endret av IHS
Lenke til kommentar

 

 

Du IHS - når Satan tilbød Jesus makten over alle verdens riker hvis han gjorde en tilbedelseshandling, var det vare tull da? ...

Du sofiemyr, djevelen løy, ingen ting av det han sier er sant.

 

Joh 8:44 "djevelen....det finnes ikke sannhet i ham. Når han lyver, taler han ut fra sitt eget, for han er en løgner og løgnens far"

 

 

...og det visste ikke Jesus som fullkommen? Du maler deg en smule inn i et hjørne her...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Du IHS - når Satan tilbød Jesus makten over alle verdens riker hvis han gjorde en tilbedelseshandling, var det vare tull da? ...

Du sofiemyr, djevelen løy, ingen ting av det han sier er sant.

 

Joh 8:44 "djevelen....det finnes ikke sannhet i ham. Når han lyver, taler han ut fra sitt eget, for han er en løgner og løgnens far"

 

Hvorfor tror Jehovas vitner på det djevelen sier og ikke på det Jesus sier ?

 

Matt 28:18 "Da trådte Jesus fram og talte til dem: «Jeg har fått all makt i himmelen og på jorden"

 

 

...og det visste ikke Jesus som fullkommen? Du maler deg en smule inn i et hjørne her...

 

Hva i all verden får deg til å tro at Jesus ikke visste at djevelen løy ? Fordi Jehovas vitner sier at djevelen ikke løy, men snakket sant ?

Endret av IHS
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Du IHS - når Satan tilbød Jesus makten over alle verdens riker hvis han gjorde en tilbedelseshandling, var det vare tull da? ...

Du sofiemyr, djevelen løy, ingen ting av det han sier er sant.

 

Joh 8:44 "djevelen....det finnes ikke sannhet i ham. Når han lyver, taler han ut fra sitt eget, for han er en løgner og løgnens far"

 

Hvorfor tror Jehovas vitner på det djevelen sier og ikke på det Jesus sier ?

 

Matt 28:18 "Da trådte Jesus fram og talte til dem: «Jeg har fått all makt i himmelen og på jorden"

 

 

...og det visste ikke Jesus som fullkommen? Du maler deg en smule inn i et hjørne her...

 

Hva i all verden får deg til å tro at Jesus ikke viste at djevelen løy ? Fordi Jehovas vitner sier at han ikke lyver ?

 

 

Hvorfor skulle han i det hele tatt la seg bli tatt ut i ørkenen for å bli fristet da? Bare for moro?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Hvorfor skulle han i det hele tatt la seg bli tatt ut i ørkenen for å bli fristet da? Bare for moro?

 

Djevelen prøvde seg med en rekke ting den dagen, sofiemyr

 

Jehovas vitners glansbilde fremstilling av djevelen er helt feil.

 

 

Jeg forholder meg til hva Bibelen sier om Djevelen jeg IHS... Du vet - Djevelens største bragd er at han har overbevist mange om at han ikke eksisterer i det hele tatt ;)

Lenke til kommentar

 

Jeg forholder meg til hva Bibelen sier om Djevelen jeg IHS... Du vet - Djevelens største bragd er at han har overbevist mange om at han ikke eksisterer i det hele tatt ;)

 

Du gjør ikke det, du har fått hundrevis av bibel sitater, men tror ikke på noen av dem. Dette er hva Jesus sier om djevelen.

 

Joh 8:44 "djevelen....det finnes ikke sannhet i ham. Når han lyver, taler han ut fra sitt eget, for han er en løgner og løgnens far"

 

creeds-jw-watchtower.gif

Endret av IHS
Lenke til kommentar

 

 

Jeg forholder meg til hva Bibelen sier om Djevelen jeg IHS... Du vet - Djevelens største bragd er at han har overbevist mange om at han ikke eksisterer i det hele tatt ;)

 

Du gjør ikke det, du har fått hundrevis av bibel sitater, men tror ikke på noen av dem. Dette er hva Jesus sier om djevelen.

 

Joh 8:44 "djevelen....det finnes ikke sannhet i ham. Når han lyver, taler han ut fra sitt eget, for han er en løgner og løgnens far"

 

creeds-jw-watchtower.gif

 

 

Du får ta helg med følgende råd IHS - du kan ikke bare plukke de sitatene som passer med det du har lyst til å tro på - du må nesten ta med deg også det du ikke liker. Hele NT er gjennomlutet med det faktum at denne verdens hersker er Satan, at du velger å ikke tro på det selv om det også står i din egen Bibel får bli din utfordring :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Du får ta helg med følgende råd IHS - du kan ikke bare plukke de sitatene som passer med det du har lyst til å tro på - du må nesten ta med deg også det du ikke liker. Hele NT er gjennomlutet med det faktum at denne verdens hersker er Satan, at du velger å ikke tro på det selv om det også står i din egen Bibel får bli din utfordring :)

 

Nei, han har mistet makten, sofiemyr

 

Matt 28:18 "Da trådte Jesus fram og talte til dem: «Jeg har fått all makt i himmelen og på jorden."

 

Gud elsker verden

 

Joh 3:16 "For så høyt har Gud elsket verden at han ga sin Sønn, den enbårne, for at hver den som tror på ham, ikke skal gå fortapt, men ha evig liv. Gud sendte ikke sin Sønn til verden for å dømme verden, men for at verden skulle bli frelst ved ham"

 

Joh 6,33 "Guds brød er det brødet som kommer ned fra himmelen og gir verden liv"

Endret av IHS
Lenke til kommentar

 

Nei, han har mistet makten, sofiemyr

 

En kan vise til at Gud har rakt ut en mektig hånd mot verden. Men verden er fortsatt full av løgn og bedrag, og alt annet. 

 

Gud prøver ingen

jak 1:13 La ingen si når han blir prøvd: «Jeg blir prøvd av Gud.» For Gud kan ikke prøves med onde ting, og han prøver heller ikke selv noen med onde ting.

 

Så hvem som fører mennesker i fristelser, siden djevelen ikke har noen makt????

Endret av kingpig
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...