Gå til innhold

Prisantydning på Kontor PC (salg)


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en Stasjonær PC som jeg skal selge til min far, men jeg er veldig usikker på hva pris jeg skal sette på den da jeg ikke finner noe jeg kan sammenligne den til på finn.no

Han skal bruke den til lette kontoroppgave og litt bilderedigering.

Spesifikasjoner på PCen:
GPU: GTX 980

RAM: 8GB/16GB

CPU Intel Xeon W3670 6 core 12 threads

SSD: kingston SV300 240GB

Strømforsyning og Hovedkort er OEM så de er det ingen ting spessielt med. PSU på 650 Watt.

 

GPUen er lett å finne pris på men jeg tenker på resten av PCen, hva tror dere er en fin pakkepris på dette?

 

Dette er da en Lenovo OEM pc som jeg har satt inn en GTX 980 i.

Setter stor pris på prisantydning på denne PCen :) Takker for hjelpen på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det første jeg ville gjort er nok å tatt ut 980 kortet og satt inn noe billig ræl om det skal brukes til kontorbruk, så solgt GPU på FINN.

 

For resten av maskinen med et billig brukt skjermkort til kanskje 1000,- så hadde jeg tatt en symbolsk sum på 1000-2000,-

Problemet er at hvis jeg tar ut 980n så må jeg ha nytt skjermkort uansett til PCen, da den skal brukes på en 4k skjerm.

 

Ikke mer for en pc med 6 kjernes prosessor, 1 240gb SSD 2 stk 500 gb HDD?

 

Hva tror du prisen ville ha vært hvis jeg solgte med 980? Usikker på hva 980 går for på bruktmarkedet nå, men vill tro rundt 2000-2500?

Lenke til kommentar

Ikke mer for en pc med 6 kjernes prosessor,

 

https://ark.intel.com/products/47918/Intel-Xeon-Processor-W3670-12M-Cache-3_20-GHz-4_80-GTs-Intel-QPI

Litt for gammel til å være verdt mer enn noen få hundrelapper. Ligger på ca. 500,- på Ebay'en, men der er gamle CPU'er gjerne litt overpriset etter min mening. Hvis noen "må" ha den CPU'en så kan man jo ta en del mer, men det er jo ikke tilfelle her.

Lenke til kommentar

980 har SLI-støtte, noe 1060 mangler. Det trekker opp verdien endel. Jeg mener ikke at 980 er verdt 2k+ i bruksverdi, egentlig, men forbauser meg ikke om man kan score en slik sum i markedet - til en som er på jakt etter SLI, eller vil ha den muligheten senere. Utover det er jo ikke sekskjernere verdiløse, og DDR3 har god verdi. Jeg hadde prøvd 2500 samlet for alt unntatt GPUen, og prøvd å selge skjermkortet for 2000 flatt i tillegg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...