Gå til innhold

Spillere er bekymret for «loot»-kistene i Star Wars Battlefront II


Anbefalte innlegg

1. Det tok 2 runder å unlocke 1 crate i betaen.

2. Det stod at innholdet var spesifikt for beta.

3. Man kunne unlocke kort uten crates i beta.

4. Ingen kort gir deg en fordel mot en like god spiller.

5. Det blir ingen betalt dlc til spillet pga dette.

6. Selv om det gav en fordel for den ene spilleren som kjøpte 1000 crates, så ville ikke det forandre noe når hver kamp består av 40 spillere.

7. Dice har tidligere solgt alle upgrades til soldatene slik at folk kunne få det beste våpenet uten å spille.

https://youtu.be/ne4CnyNW9O4

4) Hvordan er 100% damage reduction når du bruker jet pack med Bobbafett IKKE en stor fordel?

Det er den beste versjonen av et loot-kort som starter på 50%... Du må ha flaks og ende opp med gullkortet i en pakke, eller oppgradere. Slike fordeler er motbydelig.

6) Du har tydeligvis ikke sett gode spillere som utnytter fordelene. Det er helt grusomt å se på. Jeg forstår hva du prøver å si, men det stemmer ikke.

7) Så løsningen på ubalanse som legges bak en pengemur er å kaste mer penger på muren?

Endret av StigtriX
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

1. Det tok 2 runder å unlocke 1 crate i betaen.

2. Det stod at innholdet var spesifikt for beta.

3. Man kunne unlocke kort uten crates i beta.

4. Ingen kort gir deg en fordel mot en like god spiller.

5. Det blir ingen betalt dlc til spillet pga dette.

6. Selv om det gav en fordel for den ene spilleren som kjøpte 1000 crates, så ville ikke det forandre noe når hver kamp består av 40 spillere.

7. Dice har tidligere solgt alle upgrades til soldatene slik at folk kunne få det beste våpenet uten å spille.

https://youtu.be/ne4CnyNW9O4

4) Hvordan er 100% damage reduction når du bruker jet pack med Bobbafett IKKE en stor fordel?

Det er den beste versjonen av et loot-kort som starter på 50%... Du må ha flaks og ende opp med gullkortet i en pakke, eller oppgradere. Slike fordeler er motbydelig.

6) Du har tydeligvis ikke sett gode spillere som utnytter fordelene. Det er helt grusomt å se på. Jeg forstår hva du prøver å si, men det stemmer ikke.

7) Så løsningen på ubalanse som legges bak en pengemur er å kaste mer penger på muren?

100% damage reduction mens du avfyrer en rakett som tar under et halvt sekund, og som bruker opp to andre kort du kunne brukt, og mens du flyr en jetpack som har begrenset bensin... Altså en gang per runde, i 0.3 sek, mens du er i luften og umulig å treffe... Ikke noen fordel i det heletatt.

 

Løsningen er å prøve spillet, forstå spillet, og slutte å tulle med feil fakta. Ser en haug folk mene at kortene er progression systemet til spillet, men betaen hadde et separat system hvor en for eksempel får et nytt våpen etter 50 kills, får et spesifikt kort etter 10 minutter med en bestemt klasse.

Når det tok ~6 timer å få alle kortene i betaen så forstår jeg virkelig ikke problemet med at en person skulle kunne kjøpe dem for 20.000kr.

Lenke til kommentar

Har tenkt en god del over dette med loot crates, og vet en del vil klikke over teorien min. Men for å være ærlig tror jeg det beste vil være å endre hele måten spilles gis ut på. I stedet for å betale 600 spenn og ferdig med det, burde det være gratis (eller svært billig, i alle fall). og heller tilby et abonnent. Og ja, jeg er seriøst.

 

Grunnen er ganske enkelt at de fleste spiller Battlefront 2 over tid pga multiplayer, og gjerne online. Dette koster veldig mye, med konstant oppdatering av spillet, balansering, leie servere og så videre. Det er derfor MMOer hadde et abonnent i første omgang. Utviklerne må tjene penger over tid, for å kunne gi oss den beste opplevelsen som mulig. Så hva hvis Battlefront 2 hadde et frivillig abonnent? Det må selvsagt være helt frivillig. Betaler du ikke, "taper" du strengt tatt ingenting. Du kan fortsatt spille som før, og tjene in-game credits som før og åpne loot boxes som før. Men hvis du har et abonnent vil du få noen bonusting, som noen kosmetiske ting, gratis loot boxer hver måned, gratis DLC, spille nye kart tidligere og så videre. Folk uten abonnent kan fortsatt spille som før uten noen som helst begrensning, men må betale for enkelte ting som DLC osv.

 

Dette vil kunne gi utviklerne mer penger over tid, og ikke minst en fast inntekt hver måned. Dette vil kunne gi dem mer penger å bruke på spillet for å holde ting gående. Og ja, jeg vet mange hater tanken på et abonnent, men det er fortsatt en del MMOer som gjør det. For eksempel spiller jeg Final Fantasy XIV mye fortsatt, og de har både abonnent, cash shop og betalte expansions, og det gjør det rimelig bra. Spørsmålet med Battlefront er mer hvor grensen går mellom "vanlig spill" og MMO, når et spill spilles i hovedsak på nettet med andre spillere?

Lenke til kommentar

Så, personer skal kunne spille spillet gratis?

Og noen få betale for å få en lootbox av og til?

Men alle må kjøpe dlc?

 

Battlefront 1 (det gamle) hadde noen få maps, noen få gamemodes, og noen få karakterer. Det kostet rundt 600 når det kom ut.

Ea battlefront 1 hadde like mye i spillet, men man kunne i ettertid kjøpe dlc for noen hundre kroner.

Ea battlefront 2 har mere i spillet fra begynnelsen, koster 600, og all dlc er gratis.

 

Så hvorfor ikke ha det nye systemet?

Lenke til kommentar

 

 

 

- Har ingenting imot Loot-Crates/-Boxes/-Chests.

Om det bygger på "Første man til mølla"-konseptet.

 

Men jeg er helt og fullt imot å kunne kjøpe seg fordeler i spill ved bruk av ekte penger.

 

Som en venn av meg sa...

"Det er lett å se om det er en proff-spiller med en Basic-Character, eller om det er en amatør med en "Blinged Out"-character."

 

Det betyr ikke nødvendigvis at man blir noe særlig bedre i spillet, men snarere at man bare har mer penger å sløse bort.

Lenke til kommentar

Har tenkt en god del over dette med loot crates, og vet en del vil klikke over teorien min. Men for å være ærlig tror jeg det beste vil være å endre hele måten spilles gis ut på. I stedet for å betale 600 spenn og ferdig med det, burde det være gratis (eller svært billig, i alle fall). og heller tilby et abonnent. Og ja, jeg er seriøst.

 

Grunnen er ganske enkelt at de fleste spiller Battlefront 2 over tid pga multiplayer, og gjerne online. Dette koster veldig mye, med konstant oppdatering av spillet, balansering, leie servere og så videre. Det er derfor MMOer hadde et abonnent i første omgang. Utviklerne må tjene penger over tid, for å kunne gi oss den beste opplevelsen som mulig. Så hva hvis Battlefront 2 hadde et frivillig abonnent? Det må selvsagt være helt frivillig. Betaler du ikke, "taper" du strengt tatt ingenting. Du kan fortsatt spille som før, og tjene in-game credits som før og åpne loot boxes som før. Men hvis du har et abonnent vil du få noen bonusting, som noen kosmetiske ting, gratis loot boxer hver måned, gratis DLC, spille nye kart tidligere og så videre. Folk uten abonnent kan fortsatt spille som før uten noen som helst begrensning, men må betale for enkelte ting som DLC osv.

 

Dette vil kunne gi utviklerne mer penger over tid, og ikke minst en fast inntekt hver måned. Dette vil kunne gi dem mer penger å bruke på spillet for å holde ting gående. Og ja, jeg vet mange hater tanken på et abonnent, men det er fortsatt en del MMOer som gjør det. For eksempel spiller jeg Final Fantasy XIV mye fortsatt, og de har både abonnent, cash shop og betalte expansions, og det gjør det rimelig bra. Spørsmålet med Battlefront er mer hvor grensen går mellom "vanlig spill" og MMO, når et spill spilles i hovedsak på nettet med andre spillere?

 

Hva med å bare la folk selv sette opp dedicated servers, om MP er så viktig, og de vil holde kostnadene nede? Men det vil de ikke. Det er fordi det ikke er dette som hindrer de å "holde spillet gående".

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er jo ganske likt Ultimate Team på FIFA. Det er en slags pay to win, selv om skills enda betyr mest. Derimot så er ultimate team bare en av flere modus man kan spille mot andre og slikt sett fritt valg.

 

Høres ut som en kjip løsning på Battlefront 2. Blir ikke kjøpt av meg med et slikt system. Kosmetiske ting betyr ingenting for meg og kan fint selges for diamanter ved siden av et spill.

Lenke til kommentar

 

Det er helt fair å si at dette "kun er Beta" og at forandringer vil bli gjort ved release.

 

Det jeg syns folk bør tenke på dog er om de ønsker å forhåndsbestille noe, når det er usikkert på hvordan spillmekanikken blir ved launch. Derfor er det litt sketchty med loot-crates og måten dette blir implementert nå, da det gir signaler til spillerene at det går an å betale seg forbi andre ved en "snarvei" og hvordan de har tenkt at dette skal bli fremover.

Jeg så du nevnte at dette kunne gjøres i BF3/4/1, men dette var ikke ved launch, men en måte å få nye spillere opp i "rank" fort slik at de slapp å grinde seg opp vel etter at spillet var launchet og spillerbasen ble mindre og mindre. Pistol-pakken f.eks ble også gratis for de fleste. Alle disse våpnene har dessuten en klar balanse

 

En annen ting er også at Dice er notorisk treige med å fikse slike ting, det tar lang tid før f.eks et ubalansert item til å bli oppdaget til at det blir patchet inn i spillet. Eksempel i jeg tenker på er Model A10 shotgun i BF1 og 870 i BF4. Om de roter til dette ved å gi et altfor fordelaktig kort ved release, så er spillet allerede i ubalanse, og det kan ta lang tid før dette er fikset. Hvis vi ser litt historisk på det, så er ikke Dice kjente for å ha en smooth launch. BF1 var passe bra ved launch, men enda dette hadde en del problemer. Oppi det her er EA, som er omtrent oppfinneren til å få folk til å betale mer etter at de har kjøpt et spill (Sims anyone?). Det er ikke rart folk blir litt opphengt i dette?

 

Mitt syn på saken er som jeg skrev i første post. Vent å se hvordan dette fungerer, og ikke gi EA/Dice pengene dine nå før vi ser hvordan dette faktisk blir. Om loot-crates blir som det er i dag i Beta, så er dette forferdelig. De skulle kun gjort dette til en kosmetisk ting, slik som i de mer seriøse Competetive-spillene (Overwatch/CS:GO, som kan sies og være store suksesser). 

Å blande inn kjøpe-kort (driter i om det er noe som er i et halvt sekund eller ikke) er uansett noe som gir én spiller én fordel når han/hun trenger det som mest. 

 

TL:DR

Ikke forhåndsbestill, vent å se hvordan mekanikken rundt dette blir før man bestemmer seg for å kjøpe

 

 

EDIT: rettet noen leifs

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Jeg tenker som så at dette spillet har sikkert blitt mye dyrere enn forventet å utvikle. Eller så var dette planen fra starten av, å la spillerene måtte betale en stor del av kaka i etterkant.

 

Men hvilke andre selskap er det som lager et flott Star Wars multiplayer m/singelplayer for tiden? Jeg håper virkelig mange vil boikotte hele spillet, selv om jeg SKAL ha det pga singelplayer delen, så dropper jeg nok multiplayer delen 100%. Trist!

Lenke til kommentar

Jeg tenker som så at dette spillet har sikkert blitt mye dyrere enn forventet å utvikle. Eller så var dette planen fra starten av, å la spillerene måtte betale en stor del av kaka i etterkant.

 

Men hvilke andre selskap er det som lager et flott Star Wars multiplayer m/singelplayer for tiden? Jeg håper virkelig mange vil boikotte hele spillet, selv om jeg SKAL ha det pga singelplayer delen, så dropper jeg nok multiplayer delen 100%. Trist!

g3zizWQ.jpg

Lenke til kommentar

Beskymret? Er jo ikke lengre pay to win mer gamble to win...

Jeg har personling for lengst boikottet EA og igjen så er dette et perfekt eksempel på hvorfor. Fatter ikke hvordan folk kan støtte et slikt firma...

 

Og til dere som sier at dette er jo kun Beta, tror dere virkelig at det vil bli store forandringer ved release? Dette spillet vil selge millioner selv om det er "gamble to win"

 

Jeg tenker som så at dette spillet har sikkert blitt mye dyrere enn forventet å utvikle. Eller så var dette planen fra starten av, å la spillerene måtte betale en stor del av kaka i etterkant.

Men hvilke andre selskap er det som lager et flott Star Wars multiplayer m/singelplayer for tiden? Jeg håper virkelig mange vil boikotte hele spillet, selv om jeg SKAL ha det pga singelplayer delen, så dropper jeg nok multiplayer delen 100%. Trist!

 

 

Så du oppfordrer andre til å boikotte spillet men du kjøper det selv.. vel... :nei:

 

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar

Lootcrates er helt i orden for min del, hvis det gjøres som i Destiny 2. Kun små, kosmetiske endringer i lootcrates som man får i ny og ne eller kan betale for hvis man absolutt vil. Det looten vi ellers får for god innsats i selve spillet er mange ganger så attraktiv, og er det avhengighetsskapende elementet.

 

Dersom det legges oppgraderinger eller forbedringer til figuren din i lootcrates får det full boikott herfra. Trist.

 

Men i Destiny får du markante fordeler i lootcrates (+5 mods).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...