Gå til innhold

Spillere er bekymret for «loot»-kistene i Star Wars Battlefront II


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Håper folk stemmer med lommebøkene sine denne gangen og avstår fra å forhåndsbestille, for om dette er med i release så synes jeg dette er helt forkastelig av EA/Dice.
Slike ting som dette hører hjemme i Free2Play-titler, ikke i en AAA-tittel som BF-serien er!

:grumpy:

Endret av bshagen
  • Liker 9
Lenke til kommentar

Hadde egentlig en liten plan om å kjøpe dette.

 

Denne planen gikk nå i dass.

 

Lootcrates er på vei til å ødelegge hele spillindustrien.

 

Jeg elsker lootcrates. Det tilfører noe ekstra til spillet. Men så spiller jeg spill hvor drops kun gir kosmetiske endringer.

Dersom fokuset flyttes til grinding (som mobilspill) eller pay-to-win er jeg helt enig, da rører jeg ikke spillet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Lootcrates er helt i orden for min del, hvis det gjøres som i Destiny 2. Kun små, kosmetiske endringer i lootcrates som man får i ny og ne eller kan betale for hvis man absolutt vil. Det looten vi ellers får for god innsats i selve spillet er mange ganger så attraktiv, og er det avhengighetsskapende elementet.

 

Dersom det legges oppgraderinger eller forbedringer til figuren din i lootcrates får det full boikott herfra. Trist.

Lenke til kommentar

"Ifølge mange som deltok i helgens åpne betatest må man spille mye for å tjene opp credits nok for en kiste."

 

Jeg vet ikke hvor jeg har det fra, men mente jeg hørte det ett eller annet sted (en video i spillet?) når jeg testet betaen. Det jeg hørte var at dropraten og belønninger på credits osv var satt opp i betaen, for at spillere skulle få teste systemet og prøve forskjellige kort.

Dersom det stemmer, så vil grinden og forskjellen mellom f2p og p2p være enda større enn det man fikk inntrykk av i betaen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så lenge Loot kistene har ikke singen player inhold så bryr jeg meg ikke noe om dem. Hvis folk er så redde for at de ikke klarer å håntere folk med bedre våpen. Skal vi også klagge på folk som springer rundt med spesial lagga fotball sko eller sykler som normale folk ikke kan få takk i?

Lenke til kommentar

Så lenge Loot kistene har ikke singen player inhold så bryr jeg meg ikke noe om dem. Hvis folk er så redde for at de ikke klarer å håntere folk med bedre våpen. Skal vi også klagge på folk som springer rundt med spesial lagga fotball sko eller sykler som normale folk ikke kan få takk i?

 

stråman 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Hadde egentlig en liten plan om å kjøpe dette.

 

Denne planen gikk nå i dass.

 

Lootcrates er på vei til å ødelegge hele spillindustrien.

Jeg elsker lootcrates. Det tilfører noe ekstra til spillet. Men så spiller jeg spill hvor drops kun gir kosmetiske endringer.

Dersom fokuset flyttes til grinding (som mobilspill) eller pay-to-win er jeg helt enig, da rører jeg ikke spillet.

 

 

Hva "tilfører de ekstra"?

 

AtW

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ikke sjokkert i det hele tatt. Hele loot box systemet er en kreft i spillindustrien, og at enkelte av forbrukerene finner det akseptabelt er helt uforståelig. Litt samme tankeprosess som hos de som forsvarer selskaper som tømmer giftig avfall i elva. Du har allerede betalt minst 600 kroner for spillet. Hvorfor skal du måtte betale enda mer for å få utstyr?

 

"Du kan jo låse det opp med å spille."

 

Ja, ved å grinde-grinde-grinde opp jalla-valuta, slik at du etter en uke har råd til ny pistol. Når de innfører slike ting i spill balanserer de også progressjonen slik at du skal ha et insentiv til å kjøpe det med penger i stedet for å spille dem frem. Om man tror noe annet er man ganske naiv.

 

Loot box-gambling er aldri akseptabelt. I hvertfall ikke i et spill som man allerede betaler en liten formue for. Det hører hjemme i bedritne F2P-spill. Faktisk, ikke der engang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

1. Det tok 2 runder å unlocke 1 crate i betaen.

2. Det stod at innholdet var spesifikt for beta.

3. Man kunne unlocke kort uten crates i beta.

4. Ingen kort gir deg en fordel mot en like god spiller.

5. Det blir ingen betalt dlc til spillet pga dette.

6. Selv om det gav en fordel for den ene spilleren som kjøpte 1000 crates, så ville ikke det forandre noe når hver kamp består av 40 spillere.

7. Dice har tidligere solgt alle upgrades til soldatene slik at folk kunne få det beste våpenet uten å spille.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke sjokkert i det hele tatt. Hele loot box systemet er en kreft i spillindustrien, og at enkelte av forbrukerene finner det akseptabelt er helt uforståelig. Litt samme tankeprosess som hos de som forsvarer selskaper som tømmer giftig avfall i elva. Du har allerede betalt minst 600 kroner for spillet. Hvorfor skal du måtte betale enda mer for å få utstyr?

 

"Du kan jo låse det opp med å spille."

 

Ja, ved å grinde-grinde-grinde opp jalla-valuta, slik at du etter en uke har råd til ny pistol. Når de innfører slike ting i spill balanserer de også progressjonen slik at du skal ha et insentiv til å kjøpe det med penger i stedet for å spille dem frem. Om man tror noe annet er man ganske naiv.

 

Loot box-gambling er aldri akseptabelt. I hvertfall ikke i et spill som man allerede betaler en liten formue for. Det hører hjemme i bedritne F2P-spill. Faktisk, ikke der engang.

 

600 er nå en liten formue?

Og du vil heller ha season pass som koster 400 kr ekstra?

Lenke til kommentar

600 er nå en liten formue?

Og du vil heller ha season pass som koster 400 kr ekstra?

 

Ja, for mange kan det være det.

"Heller ha season pass"? Det høres ut som at du mener loot-bokser kommer i stedet for season pass? Hvordan tror du de skal selge deg de 10 neste brettene som slippes? Tror du at disse blir gratis?

 

600 kr spill + loot-boks, fordi progresjonen tydeligvis ikke er verdt å investere tid i å spille, og gambling er gøy + 400 kr season pass

Endret av Lutra
Lenke til kommentar

 

600 er nå en liten formue?Og du vil heller ha season pass som koster 400 kr ekstra?

 

Ja, for mange kan det være det.

"Heller ha season pass"? Det høres ut som at du mener loot-bokser kommer i stedet for season pass? Hvordan tror du de skal selge deg de 10 neste brettene som slippes? Tror du at disse blir gratis?

 

600 kr spill + loot-boks, fordi progresjonen tydeligvis ikke er verdt å investere tid i å spille, og gambling er gøy + 400 kr season pass

Det er ikke betalt dlc i battlefront 2.

Det er derfor de innførte Loot crates.

Det blir ikke noe season pass, ingen maps eller gamemodes som kun de betalende får spille.

 

Alle får all dlc gratis.

Lenke til kommentar

 

Ikke sjokkert i det hele tatt. Hele loot box systemet er en kreft i spillindustrien, og at enkelte av forbrukerene finner det akseptabelt er helt uforståelig. Litt samme tankeprosess som hos de som forsvarer selskaper som tømmer giftig avfall i elva. Du har allerede betalt minst 600 kroner for spillet. Hvorfor skal du måtte betale enda mer for å få utstyr?

 

"Du kan jo låse det opp med å spille."

 

Ja, ved å grinde-grinde-grinde opp jalla-valuta, slik at du etter en uke har råd til ny pistol. Når de innfører slike ting i spill balanserer de også progressjonen slik at du skal ha et insentiv til å kjøpe det med penger i stedet for å spille dem frem. Om man tror noe annet er man ganske naiv.

 

Loot box-gambling er aldri akseptabelt. I hvertfall ikke i et spill som man allerede betaler en liten formue for. Det hører hjemme i bedritne F2P-spill. Faktisk, ikke der engang.

 

600 er nå en liten formue?

Og du vil heller ha season pass som koster 400 kr ekstra?

600kr en liten formue er det vell ikke akkurat, bare noen få timer på jobb det... Nei lootcrates er bare bra, må jo tjene litt ekstra dem som lager spillet også så dem kan utvikle nytt innhold/patche etc... Tilegg er det alltid spennende og åpne lootcrates ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Ikke sjokkert i det hele tatt. Hele loot box systemet er en kreft i spillindustrien, og at enkelte av forbrukerene finner det akseptabelt er helt uforståelig. Litt samme tankeprosess som hos de som forsvarer selskaper som tømmer giftig avfall i elva. Du har allerede betalt minst 600 kroner for spillet. Hvorfor skal du måtte betale enda mer for å få utstyr?

 

"Du kan jo låse det opp med å spille."

 

Ja, ved å grinde-grinde-grinde opp jalla-valuta, slik at du etter en uke har råd til ny pistol. Når de innfører slike ting i spill balanserer de også progressjonen slik at du skal ha et insentiv til å kjøpe det med penger i stedet for å spille dem frem. Om man tror noe annet er man ganske naiv.

 

Loot box-gambling er aldri akseptabelt. I hvertfall ikke i et spill som man allerede betaler en liten formue for. Det hører hjemme i bedritne F2P-spill. Faktisk, ikke der engang.

 

600 er nå en liten formue?

Og du vil heller ha season pass som koster 400 kr ekstra?

600kr en liten formue er det vell ikke akkurat, bare noen få timer på jobb det... Nei lootcrates er bare bra, må jo tjene litt ekstra dem som lager spillet også så dem kan utvikle nytt innhold/patche etc... Tilegg er det alltid spennende og åpne lootcrates ?

Har aldri under noen omstendigheter åpnet en lootcrate og tenkt at "dette er spennende! ", og kommer heller aldri til å gjøre det.

 

Problemet her er at dette er lagt til i et spill til fullpris.

 

600 kr er ikke mye, men de kronene kan brukes på utrolig mange andre spill som har en mer oppegående forretningsmodell og et bedre syn på de som velger å kjøpe spillene sine og hva et spill skal være og ikke være.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...