Gå til innhold

45GB av 118GB


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en relativt ny pc som har 45 av 118 GB ledig? Hvordan finner jeg eventuelt hva jeg har brukt halvparten på? Har prøvd å se i apper og programvare i innstillinger, men jeg har omtrent ikke installert noen ting? 

I tillegg står det disk D , data 931 GB ledig, har ikke brukt noe her. Hvordan "bruker" jeg eventuelt dette? Er det det samme å lagre her som å lagre på C, eller er ikke dette lurt?

 

Jeg har virkelig ikke peiling på slikt, så beklager om dette er veldig lett å svare på, men greit å ikke havne på 0GB på C etter å ha installert noen spill, og i tillegg bruke halvparten av plassen på noe jeg ikke vet hva er. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-329093

 

Diskopprydding i innstillinger. Slett gamle Windows oppdateringer, har ofte 30-40 GB der.

 

Hvor kan man finne disse gamle oppdateringen? :D
Trykk på tannhjulikonet, trykk på diskopprydding og trykk på knappen det står noe med "systemfiler" på.
Lenke til kommentar

Super Sofie (koseligt navn det)

 

Det jeg bruker skal ikke si at det er rett, men en tommelfinger regel, har du ikke peiling på C så ikke rør den før du får mer erfaring

Det er faktisk hjertet i computeren du kan slette der ok men spør du først du må vite hva du gjør.

 

D derimot der kan du alle private Ting bilder hva du ønsker og ha der opp til deg, streiker computeren så ser jeg ikke bort ifra at du

også mister det du har på D, derfor Bruker jeg dette lagre i Skyen det er lurt start med Dropbox, og der er flere men bare styr unner SkyDrev noe pussige greier Microsoft har fundet på. Jeg får ikke fjernet den men den er Tom å blir Tom for Eva.

 

Dette er mitt oppsett og trives med det, men du får sikkert flere svar av dem som er flinkere inn meg, det er et flott sted å hente dem råd man trenger.

 

Lykke til.

 

skipperskrekk

Lenke til kommentar

Super Sofie (koseligt navn det)

 

Det jeg bruker skal ikke si at det er rett, men en tommelfinger regel, har du ikke peiling på C så ikke rør den før du får mer erfaring

Det er faktisk hjertet i computeren du kan slette der ok men spør du først du må vite hva du gjør.

 

D derimot der kan du alle private Ting bilder hva du ønsker og ha der opp til deg, streiker computeren så ser jeg ikke bort ifra at du

også mister det du har på D, derfor Bruker jeg dette lagre i Skyen det er lurt start med Dropbox, og der er flere men bare styr unner SkyDrev noe pussige greier Microsoft har fundet på. Jeg får ikke fjernet den men den er Tom å blir Tom for Eva.

 

Dette er mitt oppsett og trives med det, men du får sikkert flere svar av dem som er flinkere inn meg, det er et flott sted å hente dem råd man trenger.

 

Lykke til.

 

skipperskrekk

Ja, problemet er at jeg tydeligvis ikke har lagret noe på D, der jeg har masse plass. 

Lenke til kommentar

 

Super Sofie (koseligt navn det)

 

Det jeg bruker skal ikke si at det er rett, men en tommelfinger regel, har du ikke peiling på C så ikke rør den før du får mer erfaring

Det er faktisk hjertet i computeren du kan slette der ok men spør du først du må vite hva du gjør.

 

D derimot der kan du alle private Ting bilder hva du ønsker og ha der opp til deg, streiker computeren så ser jeg ikke bort ifra at du

også mister det du har på D, derfor Bruker jeg dette lagre i Skyen det er lurt start med Dropbox, og der er flere men bare styr unner SkyDrev noe pussige greier Microsoft har fundet på. Jeg får ikke fjernet den men den er Tom å blir Tom for Eva.

 

Dette er mitt oppsett og trives med det, men du får sikkert flere svar av dem som er flinkere inn meg, det er et flott sted å hente dem råd man trenger.

 

Lykke til.

 

skipperskrekk

Ja, problemet er at jeg tydeligvis ikke har lagret noe på D, der jeg har masse plass. 

 

Nei du har nok ikke det, D betyr at du fremdeles har det på maskinen og bruker plass, jeg har D jeg også, noen få ting 2 til 3 stykker, skulle maskinen bli vrang og jeg mister dette så er det for meg 0 problem det.

 

Men det som er viktig og jeg trenger, bilder ja alt mulig  Dokumenter, skjema,  ting jeg ikke vil miste uansett hva som skjer med dataen.

Så er det skyen og min favoritt er (Dropbox)

 

Lett og bruke, også tilgjengelig hvor som helst seier bare prøv det. Der er andre løsninger også, og om du har få GB på dataen så er denne løsning smart.

 

Seir igjen du har et koselig navn.

 

skipperskrekk

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...