Gå til innhold

TEST: SNES Classic


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En nintendo WII kan en nå få for bare 2-300kr. Den kan enkelt og gratis modifiseres så den spiller Wii spill, gamecube spill, N64 spill, super nintendo spill, nintendo 8 bit spill, gamboy spill, atari spill m.m Alt direkte fra hardisk med mulighet å få tak i spill online!

Snes mini er et kult konsept men før eller siden havner den også på loftet. En wii er så sett mer fleksibel og lar deg spille omtrent alt du ønsker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En nintendo WII kan en nå få for bare 2-300kr. Den kan enkelt og gratis modifiseres så den spiller Wii spill, gamecube spill, N64 spill, super nintendo spill, nintendo 8 bit spill, gamboy spill, atari spill m.m Alt direkte fra hardisk med mulighet å få tak i spill online!

Snes mini er et kult konsept men før eller siden havner den også på loftet. En wii er så sett mer fleksibel og lar deg spille omtrent alt du ønsker.

 

Ja, eller eventuelt en PC, som lar deg spille enda mer, inkludert wii :)

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vanskelig å få tak i?

Jeg har forståelse for at ikke alle bor i Oslo (eller en by med litt størrelse), men jeg var innom flere butikker i Oslo i går som hadde flere enheter på lager. Den er i alle fall mye enklere å få tak i enn NES classic var.

Endret av Nero Burningwr00m
  • Liker 1
Lenke til kommentar

En nintendo WII kan en nå få for bare 2-300kr. Den kan enkelt og gratis modifiseres så den spiller Wii spill, gamecube spill, N64 spill, super nintendo spill, nintendo 8 bit spill, gamboy spill, atari spill m.m Alt direkte fra hardisk med mulighet å få tak i spill online!

Snes mini er et kult konsept men før eller siden havner den også på loftet. En wii er så sett mer fleksibel og lar deg spille omtrent alt du ønsker.

 

SNES kan spilles på alt - pc, mobil, wii, pi osv.

Men SNES classic blir kjøpt fordi man har lyst på innpakninga, og ingenting kan erstatte den når det er det man har lyst på - så enkelt er det!

 

Nostalgi er en sterk følelse og få ting er så godt som et godt barndomsminne :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

En nintendo WII kan en nå få for bare 2-300kr. Den kan enkelt og gratis modifiseres så den spiller Wii spill, gamecube spill, N64 spill, super nintendo spill, nintendo 8 bit spill, gamboy spill, atari spill m.m Alt direkte fra hardisk med mulighet å få tak i spill online!

Snes mini er et kult konsept men før eller siden havner den også på loftet. En wii er så sett mer fleksibel og lar deg spille omtrent alt du ønsker.

 

Ja, eller eventuelt en PC, som lar deg spille enda mer, inkludert wii :)

 

AtW

emulatorne til snes og spesielt n64 og senere er temmelig ustabile. Snes classic gir en mye bedre opplevelse i lengden. Samtidig er kontrollene bedre enn de man får kjøpt til pc/rasberry pi

Lenke til kommentar

 

 

En nintendo WII kan en nå få for bare 2-300kr. Den kan enkelt og gratis modifiseres så den spiller Wii spill, gamecube spill, N64 spill, super nintendo spill, nintendo 8 bit spill, gamboy spill, atari spill m.m Alt direkte fra hardisk med mulighet å få tak i spill online!

Snes mini er et kult konsept men før eller siden havner den også på loftet. En wii er så sett mer fleksibel og lar deg spille omtrent alt du ønsker.

 

Ja, eller eventuelt en PC, som lar deg spille enda mer, inkludert wii :)

 

AtW

emulatorne til snes og spesielt n64 og senere er temmelig ustabile. Snes classic gir en mye bedre opplevelse i lengden. Samtidig er kontrollene bedre enn de man får kjøpt til pc/rasberry pi

 

 

Hva baserer du det på? Ustabile emulatorer? Mener du denne er mer presis en bsnes? På hvilken måte? Man får kjøpt "snes-kontroller" til PC, trådløse sågar.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjøpte en emulator til 20kr og lastet ned 11300 spill (mange var forskjellige versjoner. Aner ikke hvor mange unike spill det var) til Shield'n min. Trådløs kontroller og funker like bra.

 

Piratkopiering har alltid vært billigere enn å kjøpe spill så den sammenligningen er litt poengløs.

 

Emulering av SNES er enkelt og krever omtrent ingenting av PCen din, du kan også få emulatoren gratis og benytte deg av hvilken som helst kontroller du skulle like best. Om dette skal bli en reell sammenligning må du nesten sammenligne med billigst mulig lovlige løsning. Dette er umulig siden de fleste spillene ikke er i salg, men om du sammenligner med prisene på eShop på Wii/Wii U er ikke SNES Classic så mye dyrere (kanskje til og med billigere) enn hva denne samlingen hadde kostet hver for seg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Og wii-sjappa er overpriset. AtW

 

Jeg er fullstendig enig med deg, men det endrer ikke lovverket så vidt jeg vet. Poenget mitt er at du kan ikke sammenlikne priser på piratkopiering og lovlig kjøp og få en rettferdig sammenlikning. Piratkopiering er (nesten) alltid gratis og (nesten) alltid tilgjengelig.

Skal du ha en gyldig sammenlikning må du gjøre den mellom lovlige alternativer.

Da jeg så på eBay etter Super Mario RPG fant jeg at billigste med PAL var nesten 500 kroner så det er heller ikke ett godt alternativ for denne samlingen.

 

Så piratkopiering er billigere enn lovlige alternativer. Hva så? Dette vet vi fra før av. Selv når du får spill fra Humble Bundle til 1 dollar er piratkopiering billigere. Du har ikke funnet ut noe revolusjonerende, dette er ikke nytt, men argumentet ditt er likevel ugyldig når du sammenlikner med lovlige alternativer.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det synes jeg ikke. For det første kan man sammenlikne med produkter i samme kategori (spill) og mot det er det dyrt. Og jeg mener det er moralsk greit å hente ned et spill du allerede har kjøpt. Og man vil ofte spille det man hadde fra før på emulator tor AtW

 

Hva du synes er irrelevant. Loven endrer seg ikke bare fordi du er uenig med den. Du kan ikke sammenlikne priser på lovlige tjenester med ulovlige tjenester. Jeg ser heller ikke noe moralsk feil i å laste ned spill til SNES, men det betyr ikke at jeg sammenlikner piratkopiering og lovlig kjøp med hverandre på pris.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...