Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Snakke med jenter på nett/på byen


Anbefalte innlegg

Hvordan skal man få ei jente interessert, enten det er på nett eller ute på byen?

På Tinder svarer de færreste jentene, noe som er merkelig ettersom de har likt meg. Uansett om jeg starter med "Hei :)", eller kommenterer bildene/interessene hennes, får man knapt svar. De fleste svarer så utrolig kort og kjedelig at jeg ikke føler at det er noe vits å fortsette samtalen.

 

Jeg føler at hvis man skriver ên liten feil, mister de interessen. Det er visst ikke bra nok å skrive et vennlig "Hei" som man ellers ville ha gjort på gata. Da er det bedre å la være og skrive, selv om de har likt profilen min eller bildene mine.

 

Ser jeg ei jente på byen som virker interessant og på "mitt nivå" utseendemessig, kan jeg spørre om jeg kan slå meg ned. Jeg forsøker å starte en samtale, men jenta ser uinteressert ut og ser rundt seg. Hun går så fort venninna hennes kommer tilbake.

 

Jeg snakker også med menn ute på byen for å være sosial, og de er mye mer imøtekommende enn det jenter på min alder er. Det er så utrolig mye enklere å ha en samtale med menn enn damer.

 

Hva er det egentlig damer krever? Kan de ikke minste prøve å være litt mer høflige og ikke tro at en mann vil nedi trusa hennes så fort han har sagt "heI"? Føles nesten ut som å løse en rubikks kube. :p



Anonymous poster hash: c8a8c...efd
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981234789

jenter flest er veldig kjedelige og uinteressante, klarer ikke å holde en samtale uten at man må dra det ut av dem.

men så har du noen få, (veldig få) som faktisk har noe mellom ørene og kan føre en samtale samt være høfflige/hyggelige.

 

på nettdating er jenter kvalmende uhøffelige og krever at alt skal komme til dem, de skylder på at det er så mange som sender meldinger at de ikke kan svare, det er bullshit, enten så er du med eller ikke.

 

hva de krever, det vet de ikke selv engang.

uansett jenter må skjerpe seg.

 

bare ignorer de jentene, se etter de som er verdt å snakke med, det kan være flere år i mellom de, men de finnes.

Lenke til kommentar

Det finnes mange triks og knep man kan følge for å få mer oppmerksomhet fra jenter, men tror du må se litt på egne ambisjoner før du går ned den veien. Hvis du har lyst på dame, så bør du vel helst bare være deg selv. Kanskje prøve å utsette deg selv for situasjoner hvor du faktisk møter nye jenter, men det høres ut som du allerede har den i boks. 

Lenke til kommentar

Greia er å virke hyggelig uten å virke desperat... Samt gi litt faen i hvordan folk tolker deg. Damer er mennesker de også, noen litt mer utspekulerte en andre, men som regel like flau og blyg som deg selv.

 

På byen er de fulle og utagerende, på nett er det store femenister trolig med en rødvind i hånden...

 

Vi er alle mennesker, kvinner er ikke så vanskelig å tolke som mange tror :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

Det handler ikke om å tolke eller å få dem interessert, det er hva som skjer når man kommer dit å de åpner munnen, eller ikke.

de gir ingenting av seg selv og tror at ting bare kommer av seg selv.

 

flere ganger jeg bare går å himmler med øynene for det er jo helt dødt, bare står å gliser og sier ja....

Lenke til kommentar

En må forstå at det at noen liker et utseende ikke betyr at en er interessert i en på den måten. De fleste kvinner vil ha en god mann for familie og en trygg fremtid :-) Tror kanskje tinder og sånne tjenester får mange til å føle at de fleste er der kun for gøy og en får et skjevt bilde av menneskene som har profil der.

De fleste kvinner vil en som bryr seg om de og vil satse for fremtiden.

Lenke til kommentar

Det handler ikke om å tolke eller å få dem interessert, det er hva som skjer når man kommer dit å de åpner munnen, eller ikke.

de gir ingenting av seg selv og tror at ting bare kommer av seg selv.

 

flere ganger jeg bare går å himmler med øynene for det er jo helt dødt, bare står å gliser og sier ja....

Kanskje du oppsøker feile kvinner da? Så da er det jo ikke noe poeng...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

 

Det handler ikke om å tolke eller å få dem interessert, det er hva som skjer når man kommer dit å de åpner munnen, eller ikke.

de gir ingenting av seg selv og tror at ting bare kommer av seg selv.

 

flere ganger jeg bare går å himmler med øynene for det er jo helt dødt, bare står å gliser og sier ja....

Kanskje du oppsøker feile kvinner da? Så da er det jo ikke noe poeng...

 

 

 

Det er klart, men det er mer en regel enn ikke og det er det som er problemet, jenter er kjipe rett og slett.

90% av gangene står man å stiller spørsmål å får svar, det er ikke en samtale.

Lenke til kommentar

Jeg føler at mange av den oppvoksende generasjons jenter sliter med 'entitlement issues'. De får så utrolig mye oppmerksomhet på nettet at de tror de er gudinner. Paradoksalt nok virker det som om mange unge jenter ikke har reell selvtillit. De er totalt avhengige av bekreftelse fra andre (komplimenter, blikk, likes, osv.). 

 

Dagens digresjon.

 

1. Tinder og nettdating er det vanskeligste du prøver på som mann. Det er veldig lett å prøve. Barrieren for inngang er lav og alle er James Bond bak tastaturet. Nettopp derfor er det så vanskelig for deg å skille deg ut.

 

Det betyr ikke at det ikke kan fungere, men du trenger sannsynligvis mer enn "Hei" om du ikke er en mannlig modell. Og selv da kan du slite...

 

2. Jenter vil bli tatt av en sterk mann. Ikke en puslete gutt som prøver å bli akseptert og ikke si noe feil. Det høres ut som om du kan være blant sistnevnte. 

 

Den gode nyheten er at dette er noe du kan endre på. 

 

Ellers finnes jenter i hverdagen også. Det er fint mulig å stoppe en pen jente i hverdagen og prøve seg. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er absolutt ikke slik at alle jeg kjenner og alle på jobben min er rasshøl og derfor har dame/kone/gift i 20 år. Det er bare holdningen til selverklærte "nice guys" som er fullstendig på trynet gal.

 

Nå er ikke markedet det samme som for 20 år siden da, selv om jeg er enig i at man ikke skal være "nice guy", "chill" eller "ta det rolig" er det ikke rart at mange tror at det er slik de må oppføre seg. Vi blir bombardert i hverdagen av usannheter som blir pushet av ideologer, de som ikke selv utforsker de data vi har tilgjengelig tror sannsynligvis på det de blir presentert.

Lenke til kommentar

"Jeg må visst være et stort rasshøl for å få damer fordi ingen legger merke til meg når jeg er snill og støttende og jeg blir bare friendzona". Jeg kan love dere at alle som har dame eller kone er ikke store rasshøl, de er helt normale folk de også. De har bare ikke "nice guy" holdningen om at man fortjener sex eller en mottjeneste for å være snill mot ei jente, for så og sitte og slenge dritt om andre når det ikke skjer noe i deres liv.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

TS her! Takk for svar.

 

Ei jente som bor i nærheten av meg har likt meg på Badoo, så jeg tenkte "why not?"

Skriver først: "Hei, hvordan går det?`:)" - sikkert ikke den beste åpningsreplikken. Deretter prøver jeg å vise at jeg faktisk har lest i gjennom profilen. Skrev derfor følgende: "Ser at du liker grøsser! Jeg elsker selv en god skrekkfilm hvor man skvetter skikkelig, haha! Sett noen bra grøsserfilmer i det siste? :)"

 

Svaret jeg fikk var: "Så på Annabelle og IT, de var jo helt ok". Hun kunne spurt om kanskje jeg har sett noen bra filmer i det siste, men jeg skrev: "Bra filmer de da! Har sett Annabelle, men har ikke fått sett Annabelle 2 ennå. Må nesten se den snart!", fikk bare et smilefjes som svar. "Lett" å holde en samtale i gang når de fleste samtaler blir så monolog.

 

Eller er det rett og slett jeg som er dårlig til å skrive? Jeg vil si at det er helt individuelt. På noen jenter funker det å skrive om interessene hennes, andre ikke. På noen jenter funker et helt fint "Hei", mens andre jenter forventer at du er en stand up-komiker som underholder dem 24/7 uten å kunne by på noe selv.



Anonymous poster hash: c8a8c...efd
Lenke til kommentar

Jeg har en venn som bruker Tinder mye.

 

Nå har han svært god økonomi, noe som også er litt synlig på hans bilder.

 

Men sett bort i fra det, han bryr seg ikke...han skriver absolutt hva han vil og foreslår ting som sushi og sex etter 1 setning..og jentene kommer de.

 

Selv hadde jeg blitt brydd av å skrive sånn.

Lenke til kommentar

 

TS her! Takk for svar.

 

Ei jente som bor i nærheten av meg har likt meg på Badoo, så jeg tenkte "why not?"

Skriver først: "Hei, hvordan går det?`:)" - sikkert ikke den beste åpningsreplikken. Deretter prøver jeg å vise at jeg faktisk har lest i gjennom profilen. Skrev derfor følgende: "Ser at du liker grøsser! Jeg elsker selv en god skrekkfilm hvor man skvetter skikkelig, haha! Sett noen bra grøsserfilmer i det siste? :)"

 

Svaret jeg fikk var: "Så på Annabelle og IT, de var jo helt ok". Hun kunne spurt om kanskje jeg har sett noen bra filmer i det siste, men jeg skrev: "Bra filmer de da! Har sett Annabelle, men har ikke fått sett Annabelle 2 ennå. Må nesten se den snart!", fikk bare et smilefjes som svar. "Lett" å holde en samtale i gang når de fleste samtaler blir så monolog.

 

Eller er det rett og slett jeg som er dårlig til å skrive? Jeg vil si at det er helt individuelt. På noen jenter funker det å skrive om interessene hennes, andre ikke. På noen jenter funker et helt fint "Hei", mens andre jenter forventer at du er en stand up-komiker som underholder dem 24/7 uten å kunne by på noe selv.

 

Anonymous poster hash: c8a8c...efd

 

 

Prøver du å få en dame eller venn? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er ikke lett å starte en samtale, med mindre du har god trening i det, er veldig oppfinnsom... Men etter den første hei-meldingen synes jeg at det med skrekkfilmer virker helt ok.

 

Dette er egentlig veldig typisk. Man får veldig korte svar, og svar som generelt er litt halvveis. De spør ikke så mye tilbake, det er du som hannkjønn som må holder "samtalen" i gang osv.

 

Jeg matchet med en dame på Tinder, som jeg kjente litt fra Facebook. Hun svarte så kort i de tre første mld at jeg bare slettet henne. Da ble hun ganske furt og hintet til at jeg hadde slettet henne på Tinder åpent på Facebook. Flott.

Lenke til kommentar

Ja det er du som er dårlig. Hvis det går galt gang etter gang så må det være deg. Det blir som å spørre hvorfor maten alltid svir seg, uansett hvilken panne du bruker, det er åpenbart at du gjør noe feil.

 

Men frykt ikke! Nå som problemet er identifisert er det enklere å løse det. I mine øyne er det du skriver rett og slett for kjedelig. På tinder er det lett å få napp, men litt vanskeligere å få fisken i båten. Det er fordi det er så mange der. Hvis du bare er enda en fyr som kommenterer noe kjedelig om profilen hennes eller sier "hei" så blir det vanskelig. Jeg anbefaler deg å google. Det er masse videoer og guider som kan lære deg mye om "the game" og "the tinder game". 

Mine personlige råd: Ikke vær det som alle andre er og ta vær frempå. Ikke chat for mye, spør de ut og ha en plan.

Lenke til kommentar

 

TS her! Takk for svar.

 

Ei jente som bor i nærheten av meg har likt meg på Badoo, så jeg tenkte "why not?"

Skriver først: "Hei, hvordan går det?`:)" - sikkert ikke den beste åpningsreplikken. Deretter prøver jeg å vise at jeg faktisk har lest i gjennom profilen. Skrev derfor følgende: "Ser at du liker grøsser! Jeg elsker selv en god skrekkfilm hvor man skvetter skikkelig, haha! Sett noen bra grøsserfilmer i det siste? :)"

 

Svaret jeg fikk var: "Så på Annabelle og IT, de var jo helt ok". Hun kunne spurt om kanskje jeg har sett noen bra filmer i det siste, men jeg skrev: "Bra filmer de da! Har sett Annabelle, men har ikke fått sett Annabelle 2 ennå. Må nesten se den snart!", fikk bare et smilefjes som svar. "Lett" å holde en samtale i gang når de fleste samtaler blir så monolog.

 

Eller er det rett og slett jeg som er dårlig til å skrive? Jeg vil si at det er helt individuelt. På noen jenter funker det å skrive om interessene hennes, andre ikke. På noen jenter funker et helt fint "Hei", mens andre jenter forventer at du er en stand up-komiker som underholder dem 24/7 uten å kunne by på noe selv.

Anonymous poster hash: c8a8c...efd

 

 

Prøver du å få en dame eller venn?

Du bør jo si noe om hva han gjør feil, og komme med noen konkrete råd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...