Gå til innhold

Oppkjøring i morgen


Per2019

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke kjør for sakte er faktisk et godt tips. Det er ikke helt uvanlig å stryke pga. det da man ikke skal hindre annen trafikk.

Takk! Har ikke som vane å kjøre for sakt, men på en vei med høyreregel så pleier jeg å bremse en del ned før uoversiktlige veier i tilfelle det komme en bil som jeg må vike for. Jeg føler at dette kan irritere de bak når jeg etterhvert ser at det ikke kommer en bil, men er det feil å gjøre det? 

Lenke til kommentar

Hva som irriterer de bak trenger du ikke bry deg om. Å kjøre for fort inn i uoversiktlige kryss er mye verre enn å kjøre for sakte, det er da det smeller. Så kan man alltid begrunne valgene sine til sensor, føler du at krysset kan være farlig fordi folk fra høyre ofte kjører fort på sted X så er det en god grunn for å kjøre så sakte at du er 100% sikker. Pass også på å gasse på nok til at du kommer deg over krysset passe raskt.

 

Edit; Det er litt vanskelig å forklare kjøring med tekst, bedre å vise i praksis, men jeg håper det er passe forståelig :)

Endret av Soseks
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva som irriterer de bak trenger du ikke bry deg om. Å kjøre for fort inn i uoversiktlige kryss er mye verre enn å kjøre for sakte, det er da det smeller. Så kan man alltid begrunne valgene sine til sensor, føler du at krysset kan være farlig fordi folk fra høyre ofte kjører fort på sted X så er det en god grunn for å kjøre så sakte at du er 100% sikker. Pass også på å gasse på nok til at du kommer deg over krysset passe raskt.

 

Edit; Det er litt vanskelig å forklare kjøring med tekst, bedre å vise i praksis, men jeg håper det er passe forståelig :)

Tusen takk, skal tenkte på dette i morgen :) 

Lenke til kommentar

Vær solid som stein. Du kontrollérer trafikken, du lar ikke andre kontrollére dine valg. Ta deg tid til å fikse sete og speil før du kjører, gjør deg komfortabel med ratt, pedaler og giring. Kan du både manuell og automat? Dobbelsjekk at du vet hvor olje, kjølevæske og lignende ting er foran i bilen, lokalisér alle sånne ting. Sjekk at dekkene ikke er flate. Dobbelsjekk alt!

Endret av Taurean
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Du kontrollérer trafikken, du lar ikke andre kontrollére dine valg.

 

Eeehh, nei. Man må ta valg basert på hva andre gjør hele tiden når man kjører hvis ikke så er det god sjanse for at det smeller.

 

Jojo, men hvis du kommer i et 4-delt kryss og det kommer én bil som skal rett frem i hver retning, så er det fint å vise mentoren at man har evne til å ta kontroll og ikke blir nervøs som et rådyr. Kjøre defensivt, men samtidig ha full kontroll.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...