Gå til innhold

Radeon 9800 Pro til 2295,-


swanky

Anbefalte innlegg

HVOR FOR JEG PC TIL 2200?????????????+

Dagen begynte bra helt til du trykket på tastene er du helt på tur eller?

 

Les tråden og før folk gjør som deg oppsumerer jeg.

 

FIC Radeon 9800 Pro

og

PowerColor 9800 Pro

 

Fåes pr stk til den nette sum av 2295,- fra HardwareButikken

 

FiC blir av hwb sett på som et bedre kort enn PowerColor sitt, hvorfor sa dem ikke noe om.

 

Ytelse messig er dem så og si identiske.

 

_

Thorsan

Endret av thorsan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
åh herre, for aldri bestemt meg om jeg skal kjøpe selv! Hadde egentlig planer om å kjøpe ny cpu og ram (har "bare" p4 2.0a og pc2700), men så kommer dette sinnsyke tilbudet og ødelegger alt...

 

...noen forslag? :p

 

skjermkort <---> cpu+ram?

Har du et skjermkort med dårligere ytelse enn R9500 så hadde jeg kjøpt nytt skjermkort.

 

Huff, ser på mitt eget kort som kostet meg 3,5 høvding. Snufs.. :cry:

jeg har nå et ti4200...det er nå 1.5 år gammelt, kanskje på tide å bytte, men jeg har på en måte blitt så gla' i det :p har lixom vært så stabilt og pålitelig. Men sliter på de nye spilla da. feks. Call of Duty så jo bare så mye bedre ut på et 9800 pro kort....

Lenke til kommentar
åh herre, for aldri bestemt meg om jeg skal kjøpe selv! Hadde egentlig planer om å kjøpe ny cpu og ram (har "bare" p4 2.0a og pc2700), men så kommer dette sinnsyke tilbudet og ødelegger alt...

 

...noen forslag? :p

 

skjermkort <---> cpu+ram?

Har du et skjermkort med dårligere ytelse enn R9500 så hadde jeg kjøpt nytt skjermkort.

 

Huff, ser på mitt eget kort som kostet meg 3,5 høvding. Snufs.. :cry:

jeg har nå et ti4200...det er nå 1.5 år gammelt, kanskje på tide å bytte, men jeg har på en måte blitt så gla' i det :p har lixom vært så stabilt og pålitelig. Men sliter på de nye spilla da. feks. Call of Duty så jo bare så mye bedre ut på et 9800 pro kort....

Jau har også et Ti4200

 

har i allefall noen timer igjen av dagen før jeg bruker mine nydelige kroner på et Radeon kort

 

_

Thorsan

Lenke til kommentar
Hva menes med FIC?

 

Søker på nettet etter samme kortet, da får jeg SAPPHIRE, er dette det samme.

 

Hvor kan jeg finne akkurat dette spesifike kortet og hvodan kan jeg se forskjell?

 

Hilsen N00B

 

på forhånd takk for mange positive svar:)

Hvis du leser denne tråden fra begynnelsen, så har noen lagt ut linker til tester av dette kortet.

 

EDIT: og hvis det er tilbudet du vurderer så er alle FIC kort utsolgt frem til neste år, men du kan få et powercolor istedet. (igjen, dette står også i denne tråden om du gidder lese den)

Endret av Nimzowitsch
Lenke til kommentar
Jeg bestilte akkurat et PC kort.. men så fikk jeg plutselig en litt uggen følelse av at siden hardwarebutikken klarte å få til et så godt tilbud, hva kan Komplett få til da? jeg ser for meg at når vi nermer oss mer jul, så koster det under 2k på et supertilbud på Komplett eller no sånt :p

Ikke dumt, men jeg tviler. Vil vell heller tro at hwb.no gjør dette for pr og flere kunder. Er jo ganske greit gjort å kjøpe inn PC kort fra komplett da. :thumbs:

 

Julestemmningen har komt :xmas:

Lenke til kommentar
Jeg bestilte akkurat et PC kort.. men så fikk jeg plutselig en litt uggen følelse av at siden hardwarebutikken klarte å få til et så godt tilbud, hva kan Komplett få til da? jeg ser for meg at når vi nermer oss mer jul, så koster det under 2k på et supertilbud på Komplett eller no sånt :p

Tviler på det egentlig.. har du fulgt med så har du fått med deg at aksjen i komplett har stupt i det siste pga dårligere resultater enn ventet.. men man vet aldri. En julegave til sine trofaste kunder hadde kanskje vært noe.. alle som har handlet der i det siste året får et supertilbud på valgfri vare :thumbs:

Lenke til kommentar

Må bare si det "alle" tenker.

 

Dette er jo genialt av hwb! Noe så smart markedsføring.

Det er en meget stor sjangse for at jeg handler der nå siden de:

 

1) Faktisk har det beste tilbudet i julekalendere overalt så langt (min mening ofc.)

2) Gir et alternativ til de som ikke får kortet før på nyåret, og alle som bestiller nå.

3) Gir tilbakemeldinger og holder seg oppdatert.

4) Har en god, litt "personlig" tone når de tar seg av kunder.

 

Hwb, You got me at hello! :love:

 

Edit: Kom en nr 5 nå: Utrolig rask responstid! Under fem minutter etter at jeg sendte de mail fikk jeg svar. Jeg er så solgt...

Endret av t3p0s3
Lenke til kommentar
Tviler på det egentlig.. har du fulgt med så har du fått med deg at aksjen i komplett har stupt i det siste pga dårligere resultater enn ventet.. men man vet aldri. En julegave til sine trofaste kunder hadde kanskje vært noe.. alle som har handlet der i det siste året får et supertilbud på valgfri vare :thumbs:

Vel, ikke at jeg har så veldig peiling på hardwarebutikken's økonomiske situasjon, men har ikke komplett et bedre utgangs punkt? (veletablert og stor). Og spesielt etter at dem fikk PC fra norek/komplett, da burde vel komplett klare å matche PC prisen vertfall ?

Lenke til kommentar

For dere som lurer, så er FIC og PC stortsett like. En av forskjellene er minnet som PC bruker.

 

Sitat fra vr-zone: "the key difference lies in the speed of the memories as the PowerColor Radeon 9800 Pro is using special 2ns DDR-I memory chips from Hynix while the ATi reference is using 2.8ns DDR-I memory and this is definitely very interesting."

 

Og- "PowerColor Radeon 9800 Pro uses the special Hynix HY5DU283222AF memory chips in 144ball FBGA form factor with 2ns access time that corresponds to 500Mhz effective! This is the highest clocked DDR-I SDRAM and probably the most expensive of all."

Lenke til kommentar
For dere som lurer, så er FIC og PC stortsett like. En av forskjellene er minnet som PC bruker.

 

Sitat fra vr-zone: "the key difference lies in the speed of the memories as the PowerColor Radeon 9800 Pro is using special 2ns DDR-I memory chips from Hynix while the ATi reference is using 2.8ns DDR-I memory and this is definitely very interesting."

 

Og- "PowerColor Radeon 9800 Pro uses the special Hynix HY5DU283222AF memory chips in 144ball FBGA form factor with 2ns access time that corresponds to 500Mhz effective! This is the highest clocked DDR-I SDRAM and probably the most expensive of all."

Dvs PC har bedre minne? Dvs. PC er bedre? Eller sier det oss egentlig lite, og at boundle/m vifteløsning har mer å si?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...