Gå til innhold

Kombi vaskemaskin og tørketrommel m høy kvalitet på vask & tørk?


Anbefalte innlegg

Trenger ny vaskemaskin. Pga plassmangel så har jeg forsøkt å se etter kombimaskin som både vasker og tørker. Men ser ofte i kommentarfeltene at mange mener de ikke duger.

 

Budsjett; 10-12 000 max.

 

Kapasitet er ikke en avgjørende faktor, det går for både vask og tørk. Men jeg vil jo selvsagt både at tøyet blir rent og de gangene jeg også bruker tørkefunksjon feks ved vask å sengetøy og håndklær så skal vasken bli ren og skaptørr.

 

Tidsbruk er heller ikke vesentlig. Det samme vannforbruk. Helst skulle den perfekte maskin brukt mest mulig vann i mine øyne mtp vaskeresultat og skylleresultat.

 

Sentrifuge min 1400 omdr.

 

Kapasitet 6 kilo vask og 4 tørk holder for meg. Om maskinen har høyere kapasitet så er jo det greit nok.

 

Utsatt start er kjekt, og evt. skåneprogram er også pluss.

 

Maskiner meg spesielle funksjoner ifht. vask og tørk vil bli vektlagt.

 

Orker ikke dille med helt ukjente merker, det får være nogenlunde kjente merker og selvsagt børsteløs motor.

 

For tørk er det viktig at tøyet faktisk blir helt tørt. Slik at om jeg starter maskinen når jeg drar ut på morningen så kan jeg brette tøyet og legge i skapet når jeg kommer hjem på eftan.

 

Noen som kan komme med anbefalinger? Helst egne erfaringer. Hører gjerne fra de som har hatt mer enn 1 kombimaskin.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kom på en ting, har hørt at de typiske hvitevare-kjedene kjøper inn utgåtte modeller fra leverandørene og at man dermed får produkter som kan være både ett og to år gamle når en kjøper hvitevarer. Usikker på om det stemmer. Om det er hold i det så hvordan man man evt. sjekke produksjonsår feks ved netthandel?

 

Nå er vel ikke hvitevarer som ferskvare å regne, men spesielt mtp maskiner som ikke er helt typiske så kan det ha skjedd mye med utviklingen i løpet av 2-3 år.

 

Siden jeg legger ned såpass med kroner i kombimaskin for vask og tørk så håper jeg å finne en maskin som duger på begge jobbene. Så kjapt noen youtubes uten at jeg ble noe klokere, men så blant annet at LG USA hadde en kjempeflott løsning med en beholder som en kunne fylle med vaskemiddel og tøymykner. Den satt i bunn av maskinen og så ut som disse oppsamlerne på endel tørketromler. Men var altså for skyllemiddel og vaskemiddel. Noe slik ville vært kjekt.

Lenke til kommentar

Hos oss her nord hvor vi har plenty med vann er det nesten litt krise at vi også skal bli en del av vannsparingskulturen på alle felt. 

Ja det kan være greit i tørre sommermåneder de årene vi har sommer. Men ellers har vi plenty av vann. Og dermed skulle vi også hatt tilgang på vaskemaskiner som bruker nok vann til få ren vask. 

 

Lg med medic rinse er det spesialmaskin/industrimaskin eller er det også for privatmarkedet? Har du noe modell navn/nummer på den?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

LG ser veldig bra ut. Veldig bra å ha stor trommel og 8 kg på tørk. Jeg regner 7 kg som minimum på hva en bør ha. Oppgitt vannforbruk er mer villedende enn veiledende da de er målt på øko-programmer som få bruker. Det viktige er forbruk under de program en faktisk bruker. 

Endret av Svein M
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Lefdal klarte ikke levere. Typisk det at annonserte varer ikke eksisterer eller i et så lite antall at "ingen får handlet". Så handlet heller hos en konkurrent.

 

Ble en LG, med damp, og større vannforbruk. 12 kg vask og 8 tørk. Så får vi se når den kommer til uka og den duger.

Hvordan har konbimaskinen fungert?

Lenke til kommentar

Svenke Råd og Rön har testa mange kombimaskiner: https://www.radron.se

 

Kostar 11 kr for resultatene.

 

Me har ei dyr Miele-maskin og veldig nøgd så langt. Det er ikkje nødvendig med så dyr, men me kan kanskje ha maskina i 10-20 år, og då har eg ikkje noko mot å investere litt.

 

Eit tips når du har funnet maskina du vil ha er å gå inn på prisjakt og sjekke prishistorikken. Dersom den med jamne mellomrom har gått ned 20-30% på tilbud og du har tid til å vente, så kan du opprette varsel og få epost når prisen går ned. Det gjeld riktig nok kun for nettpris, så spesialtilbud i enkelte butikkar vil du ikkje få varsel om. Kvitevarer hos td. Elkjøp er det ofte tilbud på, så du kan berre vente til neste tilbud. Med Black Friday ikkje langt unna er det gode moglegheiter for å gjere eit godt kjøp.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Hvordan har konbimaskinen fungert?

 

Ble masse surr med det kjøpet. De klarte ikke levere, så ble det venting fra produsent og masse fram og tilbake så jeg endte opp med å ta til takke med en AEG. Og den viste seg å være helt fiasko. Etter ca 6 måneders drift så knelte maskina. Jeg tømte filtere ihht manualen og det skulle ikke være noen grunn til at den sviktet. Rep.mannen fant ikke feilen og de tok den tilbake. Ventet 14 dager og fikk en ny. Den nye varte i ca 4 måneder. Og når de ikke fant feilen på den heller så ga jeg bængen. Betalte mellomlegg for en Miele vaskemaskin og + miele trommel. Svært dyr løsning ifht planlagt kjøp men nå er det aldri noe tull. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...