Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Skal skifte dempere på 180k km. hva bør tas i tillegg?


Anbefalte innlegg

Har en 2012 Mondeo som har gått 180.000km. Tenker å bytte alle støtdemperne. De har ikke streika helt enda, men har den siste tiden bitt meg merke i at bilen rett og slett ikke har den fine flyten over f.eks fartsdumper som den en gang hadde.

 

Så et par spørsmål rundt dette. Gjør jeg rett i å legge noen kroner på å bytte dempere som fortsatt går gjennom PKK, når jeg selv er av den oppfatning at 180k km er nok?

 

Har tenkt å bytte tårnlagerne fremme i tillegg, + alle mansjetter. Noe mer jeg bør ta med? Tårnlager bak er vel ikke vanlig å bytte så tidlig slik jeg har forstått det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du tårnlager bak i det hele tatt da? Ingenting som skal snues på der :-)

Jeg ville ha sjekket foringer, og byttet det som måtte være slitent.

Ellers så er jo bremser noe å se på også, men det var vel ikke helt det du mente å ta i denne runden..

Nei det er nok ikke sving på bakhjulet på denne ;) men tenkte på det festet som sitter i toppen bak.
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Slitedelene i hjulopphenget er nylig gått over, og byttet noen større foringer bak. Det var litt arbeid.

Fjærer er det vits å skifte dem når de ser bra ut og er fri for rust?

Om jeg ikke går inn til Ford og kjøper alt originalt, er Monroe Reflex dempere originalt slik jeg har forstått det, så ser jeg på enkelte nettsider at om jeg skal kjøpe alle 4 demperne der, så blir det et merke fremme og et annet bak. Er det så lurt da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...