Gå til innhold

Sony Xperia XZ1 Compact


Teodor1979

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har så flaks med telefonene mine, kjenner jeg. Endelig tatt i bruk Xperia XZ1 Compact-en. Ikke leser den SIM-kortet eller SD-kortet (så null musikk, hurra), og skjermen er så hypersensitiv at jeg ikke får gjort noe som helst. >< Den trippel-trykker på alt jeg så vidt har fingeren borti, å bla fungerer kanskje én av ti ganger, og jeg har mest lyst til å kaste hele sulamitten i gulvet istedenfor å finne kvitteringa og levere den inn på Elkjøp.

Endret av Datasmurf
Lenke til kommentar

Jeg har så flaks med telefonene mine, kjenner jeg. Endelig tatt i bruk Xperia XZ1 Compact-en. Ikke leser den SIM-kortet eller SD-kortet (så null musikk, hurra), og skjermen er så hypersensitiv at jeg ikke får gjort noe som helst. >< Den trippel-trykker på alt jeg så vidt har fingeren borti, å bla fungerer kanskje én av ti ganger, og jeg har mest lyst til å kaste hele sulamitten i gulvet istedenfor å finne kvitteringa og levere den inn på Elkjøp.

Forsøk software reset. Jeg hadde problemer med iPhone X fra dag én, men etter en reset så ble den bra :)

Lenke til kommentar

Jeg har så flaks med telefonene mine, kjenner jeg. Endelig tatt i bruk Xperia XZ1 Compact-en. Ikke leser den SIM-kortet eller SD-kortet (så null musikk, hurra), og skjermen er så hypersensitiv at jeg ikke får gjort noe som helst. >< Den trippel-trykker på alt jeg så vidt har fingeren borti, å bla fungerer kanskje én av ti ganger, og jeg har mest lyst til å kaste hele sulamitten i gulvet istedenfor å finne kvitteringa og levere den inn på Elkjøp.

Burde slette noen mapper på SD kortet om du har brukt det i en annen Android telefon tidligere. Android.lost og noe mere jeg ikke husker. Du finner om du googler. Det kan kansje hjelpe deg.

Lenke til kommentar

Kjørte en software repair, det fiksa problemene med SD- og SIM-kort, og midlertidig skjermen, men nå i kveld, etter å ha fungert i et par dager, så ble den overdrevent sensitiv igjen, og det er umulig å scrolle, så jeg vil anta jeg bare prøver å ta en backup av det viktige, og leverer den på Elkjøp etter jobb i morra. :(

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Slo til på ZX1 Compact til 3690,- fra Elkjøp, og det må være det smarteste jeg har gjort på en stund. 

Overgangen fra LG G6 var vel verdt det, helt annen liga i hastighet og det var deilig å gå tilbake en såpass liten formfaktor. 

 

Har noen her forsøkt med Pixel 2 camera port.apk på denne? 

Er det én ting jeg ikke fatter, så er det hvordan Sony ikke klarer å naile kamerabiten på sine telefoner når de leverer sine sensorer til stort sett det som finnes av toppmodeller i markedet. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Slo til på ZX1 Compact til 3690,- fra Elkjøp, og det må være det smarteste jeg har gjort på en stund. 

Overgangen fra LG G6 var vel verdt det, helt annen liga i hastighet og det var deilig å gå tilbake en såpass liten formfaktor. 

 

Har noen her forsøkt med Pixel 2 camera port.apk på denne? 

Er det én ting jeg ikke fatter, så er det hvordan Sony ikke klarer å naile kamerabiten på sine telefoner når de leverer sine sensorer til stort sett det som finnes av toppmodeller i markedet. 

 

Har ikke testet denne selv, men min opplevelse er dessverre også at Sony failer så kraftig på kamerasoftware at det nesten er en gåte hvordan de får det til. Med tanke på at deres kameraer funker så mye bedre i andres telefoner. Hvordan er video opptak på denne? Er det mulig å ta opp video i 60 fps/1080p uten at det blir sånn h.265 format? Jeg vil helst bare forholde meg til h.264.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...

Jeg er stort sett bare fornøyd. Rask og bra batteri, noe som veier mye hos undertegnede. Har hatt litt problemer med ustabilitet, at jeg må kjøre en restart i blant. Så ikke Google Pixel smooth, men regner med det ordner seg i fremtidig SW oppdatering. Kamera er "hit and miss" i typisk Sony stil. Kan gå fra fantastisk til elendig, ikke i samme liga som feks Samsung etter min mening. Kommer til å beholde denne fram til Google Pixel 3 lanseres. Ekstremt godt kjøp til tilbudsprisen som var på 3700 kr.

Endret av fflex
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...