Gå til innhold

Nexus 6p slår seg ikke på


Sigrs

Anbefalte innlegg

Hei! Som jeg skrev i tittelen vil ikke min nexus 6p slå seg på. Telefonen sluttet å fungere etter at noen ringte den og den slo seg av (https://forum.xda-developers.com/nexus-6p/help/nexus-6p-red-light-death-t3491446). Jeg har prøvd forskjellige måter å få den til å fungere igjen, uten suksess. 

 

Jeg gikk innom en telenor butikk for å prøve å reklamere på den, men der ville de ikke ta den inn fordi de ikke selger Nexus 6p lengre. Noe som jeg ikke tror er lovlig. 

 

Snakket nettopp med de på kundeservice og de sa jeg skulle selv skulle levere den inn til reparasjon ved å bruke dies side. Så spørsmålet mitt er at hvis jeg leverer den inn til reparasjon og de sier at det er min feil at den ikke fungerer (som de vil gjøre på grunn av at den er litt knust nede i venstre hjørne). Hvordan skal jeg da gå videre for å reklamere på produktet?

 

Veldig usikker hvor jeg skulle skrive dette, men håper den kan flyttes hvis dette er feil forum.

 

Beklager hvis noe var uklart og håper noen her kan hjelpe meg

 

Mvh Sigve 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Fikk selv akkurat hevet kjøpet på min Nexus 6P på grunn av batteri- og mikrofontrøbbel, så får hele kjøpesummen tilbake (blir å kjøpe en Pixel 2 XL når den blir tilgjengelig på markedet).

 

Butikken kan ikke nekte å ta i mot telefonen så lenge du kan fremvise gyldig kjøpskvittering. Så lenge de har solgt deg produktet står de til ansvar for all reklamasjonsbehandling. Det er altså selgeren som skal rydde opp, men du kan reklamere direkte til produsenten om du ønsker det. Så lenge en knust skjerm ikke har en direkte innvirkning på feilen du opplever, skal ikke dette ha noe å si for reklamasjonen. I tillegg til 5 års reklamasjon, har du også en garanti fra produsenten på 2 (?) år. Husk også at du har krav på lånetelefon "hvis selgerens avhjelp vil medføre at forbrukeren i mer enn en uke vil bli avskåret fra å bruke tingen", jfr. forbrukerkjøpsloven § 30. Det kan også være verdt å merke seg at "avhjelp skal skje uten kostnad og uten vesentlig ulempe for forbrukeren innen rimelig tid" og således kan du derfor kreve heving av kjøpet dersom reparasjonen tar mer enn 4 uker (definisjonen på "innen rimelig tid" for reklamasjonssaker vedrørende mobiltelefoner), jfr. § 32.

 

Kan forøvrig legge til at jeg leverte min gamle Nexus 4 inn til en Telenorbutikk nylig på grunn av reklamasjon uten at det var noe problem.

Endret av Nystad97
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...