Gå til innhold

Win 3.1 problemer

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har en pc stående på loftet, som jeg prøver å få i gang igjen. Den har Windows 3.1. ( :yes: Ja, det er sant...)

En dag for lenge lenge siden ville jeg få i gang et spill på den pcen. Den trengte (var det) 1mb videominne eller sånn. Vet ikke helt om det var det. Før det var den innstilt på noe mindre i hvert fall. Da jeg restartet pcen for at innstillingene skulle slå til, gikk det meste som normalt. Helt til skjermen viste en melding:

1. Reinstall Windows display driver for a valid video mode or

2. Use Vsetup or Vinstall to select the correct monitor type for required video mode.

Jeg trykket på nr 1, og da fikk jeg denne beskjeden:

Error loading w31-72B.DRV

Noen som vet hvordan dette kan fikses sånn at jeg kommer inn i windows???

Endret av fenderstratguitarplayer
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
You better endre topic før denne tråden blir lukket og forlatt. Det var mitt tips.

Bedre... or not.

Edit: Du følger med overalt du PoleCat; Hvorfor er du ikke mod? :p

Endret av fenderstratguitarplayer
Skrevet

har du prøvd alternativ 2? Eg har også ei gammal maskin med W 3.1 og eg hadde berre formatert om igjen HDD'n og lagt inn i gjen operativsystemet viss eg fikk trøbbel. :cool: Men ikkje sikkert du berre vil gjere d. Kan også hende d er fila som står i feilmeldinga som er skadet av en merkverdig grunn. Skal ikkje forundre om det er virus. F.eks Lycee, Parity Boot eller slike gamle virus. :(

Skrevet

Jeg fikk det til! Jeg spurte på et engelsk forum computing.net tror jeg det var, og der fikk jeg hjelp.

I DOS skrev jeg inn "CD Windows" slik at det stod "C:\Windows\>". Så skrev jeg setup, og der kunne jeg stille tilbake endringene som jeg gjorde for noen år siden.

Win 3.1 er i gang igjen. ;)

Skrevet (endret)
Ah, har to maskiner med Win3.0 på, og en med Win3.11forWorkgroups...

Hva skulle man vel gjort uten?

:cry::cry::cry::cry::cry: Er det sant? ;)

Endret av Quietman
Skrevet

start i dos mode og skriv edit c:\windows\system.ini gå til vga og forandre ditt skjermkort til standard vga start på nytt i vga mode og slett skjermkortdriveren start på nytt på vanlig måte og installer ditt skjermkort.

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...