Flanger Skrevet 8. desember 2003 Skrevet 8. desember 2003 (endret) Jeg har en pc stående på loftet, som jeg prøver å få i gang igjen. Den har Windows 3.1. ( Ja, det er sant...) En dag for lenge lenge siden ville jeg få i gang et spill på den pcen. Den trengte (var det) 1mb videominne eller sånn. Vet ikke helt om det var det. Før det var den innstilt på noe mindre i hvert fall. Da jeg restartet pcen for at innstillingene skulle slå til, gikk det meste som normalt. Helt til skjermen viste en melding: 1. Reinstall Windows display driver for a valid video mode or 2. Use Vsetup or Vinstall to select the correct monitor type for required video mode. Jeg trykket på nr 1, og da fikk jeg denne beskjeden: Error loading w31-72B.DRV Noen som vet hvordan dette kan fikses sånn at jeg kommer inn i windows??? Endret 8. desember 2003 av fenderstratguitarplayer
PoleCat Skrevet 8. desember 2003 Skrevet 8. desember 2003 You better endre topic før denne tråden blir lukket og forlatt. Det var mitt tips.
Flanger Skrevet 8. desember 2003 Forfatter Skrevet 8. desember 2003 (endret) You better endre topic før denne tråden blir lukket og forlatt. Det var mitt tips. Bedre... or not. Edit: Du følger med overalt du PoleCat; Hvorfor er du ikke mod? Endret 8. desember 2003 av fenderstratguitarplayer
^foxtrot Skrevet 8. desember 2003 Skrevet 8. desember 2003 Får du noken feilmelding før du går inn i windows? I so fall kva slags?
^foxtrot Skrevet 8. desember 2003 Skrevet 8. desember 2003 har du prøvd alternativ 2? Eg har også ei gammal maskin med W 3.1 og eg hadde berre formatert om igjen HDD'n og lagt inn i gjen operativsystemet viss eg fikk trøbbel. Men ikkje sikkert du berre vil gjere d. Kan også hende d er fila som står i feilmeldinga som er skadet av en merkverdig grunn. Skal ikkje forundre om det er virus. F.eks Lycee, Parity Boot eller slike gamle virus.
godsairforce Skrevet 8. desember 2003 Skrevet 8. desember 2003 hah, finnes det maskiner med win 3.11 enda... Jeg sitter akkurat nå på ei 486 og sriver så jeg sjønner at du har problemer..
Spragleknas Skrevet 8. desember 2003 Skrevet 8. desember 2003 TOF (totally off topic): Windows 3.1? Fikk nesten tåre i øyet .
Flanger Skrevet 9. desember 2003 Forfatter Skrevet 9. desember 2003 Jeg fikk det til! Jeg spurte på et engelsk forum computing.net tror jeg det var, og der fikk jeg hjelp. I DOS skrev jeg inn "CD Windows" slik at det stod "C:\Windows\>". Så skrev jeg setup, og der kunne jeg stille tilbake endringene som jeg gjorde for noen år siden. Win 3.1 er i gang igjen.
Quietman Skrevet 9. desember 2003 Skrevet 9. desember 2003 TOF (totally off topic):Windows 3.1? Fikk nesten tåre i øyet . Du er ikke aleine om det
huf Skrevet 9. desember 2003 Skrevet 9. desember 2003 TOF (totally off topic):Windows 3.1? Fikk nesten tåre i øyet . Jeg gråt en skvett jeg..
the_ruthless Skrevet 9. desember 2003 Skrevet 9. desember 2003 Ah, har to maskiner med Win3.0 på, og en med Win3.11forWorkgroups... Hva skulle man vel gjort uten?
Quietman Skrevet 9. desember 2003 Skrevet 9. desember 2003 (endret) Ah, har to maskiner med Win3.0 på, og en med Win3.11forWorkgroups...Hva skulle man vel gjort uten? Er det sant? Endret 9. desember 2003 av Quietman
the_ruthless Skrevet 9. desember 2003 Skrevet 9. desember 2003 Ah, har to maskiner med Win3.0 på, og en med Win3.11forWorkgroups...Hva skulle man vel gjort uten? Er det sant? Jupp. (Bruker bare den sistnevnte, dog. Med nye TCP/IP-protokoller, funker den sånn nogenlunde på hjemmenettverket også. Ellers er jo PC'ene mine lista opp her... http://www.twodeadducks.net/minipuz/pink_g...ous/pc-pile.php )
bjalle Skrevet 9. desember 2003 Skrevet 9. desember 2003 start i dos mode og skriv edit c:\windows\system.ini gå til vga og forandre ditt skjermkort til standard vga start på nytt i vga mode og slett skjermkortdriveren start på nytt på vanlig måte og installer ditt skjermkort.
razh0r Skrevet 17. desember 2003 Skrevet 17. desember 2003 Jeg har Windows 3.0 på en bærbar Toshiba T3100E med oransje skjerm!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå