Gå til innhold

Te tråden


Gouldfan

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte å starte igang en tråd om te.

 

Te er ikke så dyrt, selv for eksklusive sorter. Det er noe vi i familien drikker mye av på høst og vinter.. Om morgenen smaker det best med et par kaffe.

 

Men på en kald høst eller vinterdag er det godt med noen store kopper te..

 

Det jeg drikker mest av er Grønn Sencha te og honning, og til kvelds drikker jeg en beroligende kopp Sage/Salvia te også med litt honning.

 

Jeg liker vanlig gul te eller earl grey også men gul te drikker jeg mer mot juletider med julekrydder. Har nok litt mer honning i gul te enn i grønn og Salvia te.

 

Ulike Te-sorter har ofte noen helsefordeler også, dersom man ikke dreper teen med mye sukker fløte/melk eller for mye honning.

Endret av Gouldfan
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg drikker ikke så mye posete lenger, da spesialte med sil ikke koster så mye...

 

Jeg liker Lipton gul pose og First price pose, men skal jeg ha noe bedre så bruker jeg kule tesil, da kan jeg også lage teen mer sterk, og kjøper en hel pakke ren te.

 

 

En sånn pakke holder ganske lenge. 

 

I Norge får man vel kjøpt sånt på apotek og helsekost.

 

I Strømstad har de både sil og te samt kaffebønner på The Och Kaffe ved havna.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Den beste teen brygger mamma når jeg kommer på besøk. Hun har alltid brukt en sånn to dels kanne for å brygge den, fantastisk deilig hver eneste gang og ett kjært barndomsminne, bare smaken bringer meg tilbake, skulle bare ønske at mamma huska alltid på at jeg ikke er en kid lenger og vil helst ha mye mindre sukker enn før. Husker ikke hva teen heter engang, men jeg kunne lett gjenkjent den på både duft og smak. 

Jeg er ikke der jeg har masse besøk og sånt enda så her går det i pose ofte. 

Har brukt camomillete før også for å rense øynene til både mennesker og dyr med stor suksess, det kan kurere begynnende øyekatar til og med. Te er fantastisk!

Lenke til kommentar

Jeg har aldri helt forstått poenget med te uten koffein.

 

Foretrekker en god English breakfast tea til hverdags. Om jeg lyxar til det, går jeg for Darjeeling i løsvekt.

 

 

Poenget kan jo være at te kan ha mer effekter enn Koffein..

 

Feks Ginseng te kan være godt istedenfor koffein, Salvia-Te kan også være godt til kvelden....

 

Ellers inneholder vel de mest normale te Koffein, Både gul, grå og grønn te inneholder koffein.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...