Gå til innhold

Spille ps4 på laptop skjerm?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mange nyere flatskjermer integrert i laptoper er baserte på en intern display port (eDP) som er basically det samme som HDMI, men siden dette er en intern kobling som er designet for hovedkortet er det ikke noe enkel sak å gjøre det om til HDMI. En laptop er designet for å sende ut HDMI signaler, ikke motta dem. Skal du få til noe slikt du tenker på må du nok demontere skjermen og hacke deg inn på eDP via et HDMI -> eDP adapter gitt at skjermen bruker den standarden. Det er med andre ord neppe en enkel oppgave. Du må også sannsynligvis ha nok strøm levert til at du kan drive elektronikken i skjermen, og det er litt random hva som blir levert over standard HDMI. Mest sannsynlig må du også ha et poweradapter til HDMI -> eDP adapteret.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte meg den absolutt billigste TVen de hadde på lefdal for å kunne ta med rundt. Stor suksess! Liten, lett og enkel. Crappy lyd og bilde, men det gjør ingenting! :)

det er et alternativ... men har allerede to tver, min og en som er lånt bort.

håper på noe der jeg bare trenger pc-sekken.

 

 

Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

 

Jeg kjøpte meg den absolutt billigste TVen de hadde på lefdal for å kunne ta med rundt. Stor suksess! Liten, lett og enkel. Crappy lyd og bilde, men det gjør ingenting! :)

det er et alternativ... men har allerede to tver, min og en som er lånt bort.

håper på noe der jeg bare trenger pc-sekken.

 

 

 

Hvis du har lånt bort en så har du vel bare en...

Lenke til kommentar

 

 

Jeg kjøpte meg den absolutt billigste TVen de hadde på lefdal for å kunne ta med rundt. Stor suksess! Liten, lett og enkel. Crappy lyd og bilde, men det gjør ingenting! :)

det er et alternativ... men har allerede to tver, min og en som er lånt bort.

håper på noe der jeg bare trenger pc-sekken.

 

 

 

Hvis du har lånt bort en så har du vel bare en...

 

vel, én jeg kan bruke, men eier jo begge.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

 

 

 

Jeg kjøpte meg den absolutt billigste TVen de hadde på lefdal for å kunne ta med rundt. Stor suksess! Liten, lett og enkel. Crappy lyd og bilde, men det gjør ingenting! :)

det er et alternativ... men har allerede to tver, min og en som er lånt bort.

håper på noe der jeg bare trenger pc-sekken.

 

 

 

Hvis du har lånt bort en så har du vel bare en...

 

vel, én jeg kan bruke, men eier jo begge.

 

Jeg har lånt bort en PC og når jeg får den tilbake er den vel så utslitt at den ikke er brukende til noe lenger. Jeg har avskrevet den totalt.

Endret av medlem-329093
Lenke til kommentar

Testet remote play over wifi, og den koblingen må være svært god for at det skal fungere bra.

Det går kanskje å koble PS4 ethernet-kablet for å oppnå det samme ?

 

Bruker du en krysset ethernetkabel kan du trekke kabel direkte fra PS4 til laptop. Vanlige kabler fungerer via hub eller direkte om nettkortet i laptopen har auto MDI-X som i praksis gjør det samme som en krysset kabel om det er behov for den egenskapen.

 

Edit: Det skal fungere over kabel mot Remote play klient på PC.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...