Gå til innhold

Har jeg rett på høyere lønn?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg jobber som lærervikar for en skole litt utenfor Oslo. Jeg får ca 270 kr i timen og teller som uten utdanning. Jeg har gått 2 år på Grunnskolelærer 1-7, men har et godkjent idrettsår med meg, så jeg har gått 3 av 4 år på lærerutdanningen, jeg startet akkurat på siste året nylig.

 

Jeg lurer på om jeg har rett på høyere lønn siden jeg har tre år med relevant utdanning.

Når jeg sendte inn attester hadde jeg gått 2,5 år og fikk ikke godkjent noe fordi jeg ikke var ferdig.

Vurderer å gjøre dette igjen, men vil ikke mase om jeg ikke har et poeng. Jeg bør vel tjene mer enn noen som ikke har noe utdanning?

 

Er det slik at jeg må vente til jeg er ferdig med 4 år, altså adjunkt for å få mer lønn?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jobber 5 timer. Jeg trenger ingen sympati, jeg lurer på om de som er vikarer som ikke har noe utdanning skal ha lavere bare.. Ikke at jeg klager..

Jeg vet ikke hva de andre lærerne får, blir ringt på morgenen som tilkalling.

Endret av ræss93
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+921324

Hadde et lignende spørsmål til min sjef for noen år siden, og der var svaret at utdannelsen måtte være fullført. Det var riktignok helsearbeid, ikke skole.

Lenke til kommentar

Hadde et lignende spørsmål til min sjef for noen år siden, og der var svaret at utdannelsen måtte være fullført. Det var riktignok helsearbeid, ikke skole.

 

Jeg kjenner noen som tok siv.ing master fra NTNU og ikke fikk vanlig lærerlønn. Årsaken var at skolen hadde dårlig økonomi  :hmm:

Lenke til kommentar

Om man jobber som lærer etter siv.ing. studiet, så er man fortsatt ikke kvalifisert til lærerens tarifflønn. Man mangler jo tross alt fag.