Gå til innhold

Er du en ingeniør eller jobber du innenfor IT?


medlem1234

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg vil først "presentere" meg selv  :)

Jeg har allerede en bachelor innen helse og  jeg vurderer å ta meg en ny utdannelse. En stor grunn er arbeidstiden+ utbrenthet (jobber til sent på kvelden og lørdager). 

Vil gjerne ha en kontorjobb da jeg har innsett at det passer best for meg.

 

SÅ. Spørsmålet mitt er om noen her som er utdannet ingeniører eller innenfor IT og kan fortelle meg litt om sin hverdag/ besvare punktene jeg spør om som hvis dere kan  :)

 

  • Utdanning (bachelor, master, fagbrev osv. Jeg vil og gjerne vite hvilken fordypning/ type utdanning du har som f.eks dataingeniør osv.):
  • Kjønn:
  • Lønn:
  • Arbeidstid:
  • Kan du styre dagen din litt selv (f.eks noe så enkelt som å gå til tannlegen midt på dagen uten å måtte si det til sjefen):
  • Blir det mye overtid på jobb?:
  • Tar du med deg jobben hjem fordi du ikke rekket å gjøre alt på jobb?:
  • Jobber du i helgene/ oppmøteplikt på jobb i helgene?:
  • Føler du at du blir sliten i hverdagen, eller er det kun noen tøffe perioder?
  • Trives du med jobben din?

 

Tusen takk for alle svar. Jeg regner med at det er full forståelse her da jeg må jeg tilbake på skolebenken og er livredd for å havne i samme rutine igjen som ikke passer meg helt :lol:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Utdanning: Bachelor data

Kjønn: Mann

Arbeidstid: 08.00-16.00 (09.00-15.00 kjernetid)

Kan du styre dagen din litt selv:Ja, men må si ifra.

Blir det mye overtid på jobb?: Ikke mye, men til tider hvis noe haster

Tar du med deg jobben hjem fordi du ikke rekket å gjøre alt på jobb?: samme som overtid

Jobber du i helgene/ oppmøteplikt på jobb i helgene?: Ikke noe oppmøteplikt, men hender man må ta en helg

Føler du at du blir sliten i hverdagen, eller er det kun noen tøffe perioder?: kun noen "tøffe" perioder

Trives du med jobben din?: Elsker den

Endret av Emsal
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Utdanning: Master i informatikk


Kjønn: Mann

Arbeidstid: I teorien 08.30-16.30 (i praksis veldig fleksibel, bare krav om å jobbe 7,5 timer hver dag på kontoret)

Kan du styre dagen din litt selv: Ja, jeg bestemmer selv hva jeg gjør.

Blir det mye overtid på jobb?: Ingen!

Tar du med deg jobben hjem fordi du ikke rekket å gjøre alt på jobb?: Velger det selv.

Jobber du i helgene/ oppmøteplikt på jobb i helgene?: Nei!

Føler du at du blir sliten i hverdagen, eller er det kun noen tøffe perioder?: Kun et par tøffe perioder

Trives du med jobben din?: Elsker den

  • Liker 2
Lenke til kommentar

  • Utdanning: IKT-Servicefag fagbrev

Kjønn: Mann

Lønn: rett under 400k

Arbeidstid: 0800-1530

Kan du styre dagen din litt selv: Yepp, men ville nok sagt i fra til sjefen om jeg dro til tannlegen, eller ihvertfall kollegiene mine.

Blir det mye overtid på jobb?: Nei, av og til bare

Tar du med deg jobben hjem fordi du ikke rekket å gjøre alt på jobb?: Ikke fysisk, kanskje mentalt

Jobber du i helgene/ oppmøteplikt på jobb i helgene?: Nop

Føler du at du blir sliten i hverdagen, eller er det kun noen tøffe perioder? Kun i de tøffe periodene

Trives du med jobben din? Meget

  • Liker 1
Lenke til kommentar

  • Utdanning: Bachelor i informatikk fra UiO.

Kjønn: Mann

Lønn: 550 000 + overtid og evt bonuser

Arbeidstid: kjernetid fra 9 til 15, så kommer vel på jobb en gang mellom 8 og 9, går hjem en gang mellom 16 og 17, om jeg ikke jobber overtid.

Kan du styre dagen din litt selv (f.eks noe så enkelt som å gå til tannlegen midt på dagen uten å måtte si det til sjefen): Ja og nei, jeg jobber som konsulent så kunden foretrekker å vite at jeg er utilgjengelig om jeg er borte noen timer, men holder at jeg merker at jeg er borte i kalenderen min og sier ifra under stand up om morgenen at jeg er borte noen timer. Sjefen i selskapet jeg faktisk er ansatt i bryr seg ikke nevneverdig om jeg borte noen timer. Han ser meg jo ikke uansett.

Blir det mye overtid på jobb?: Til tider ja.

Tar du med deg jobben hjem fordi du ikke rekket å gjøre alt på jobb?: Nei, da sitter jeg heller på jobb noen timer ekstra og har noen lange dager på jobb.

Jobber du i helgene/ oppmøteplikt på jobb i helgene?: Normalt sett nei, men har måtte jobbe noen helger fra tid til annen.

Føler du at du blir sliten i hverdagen, eller er det kun noen tøffe perioder? Nja, man merker jo at man har brukt hjernen noen timer i løpet av dagen, men direkte sliten, nei.

Trives du med jobben din? Ja!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

  • Utdanning: Master innen robotikk og kunstig intelligens
  • Kjønn: Mann
  • Arbeidstid: 7,5 timer når som helst innen kjernetid, vanligvis 8 til 16
  • Kan du styre dagen din litt selv: Flexi
  • Blir det mye overtid på jobb?: Ikke påtvunget
  • Tar du med deg jobben hjem fordi du ikke rekket å gjøre alt på jobb?: Av og til, om jeg ikke kan prioritere en oppgave på jobb. Er det noe inngående så kaller jeg det hjemmekontor og fører timer på vanlig lønn.
  • Jobber du i helgene/ oppmøteplikt på jobb i helgene?: Nei
  • Føler du at du blir sliten i hverdagen, eller er det kun noen tøffe perioder? Ja. Men det er kronisk uansett (se avatar)
  • Trives du med jobben din? Særdeles
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Utdanning: Master i informatikk
Kjønn: Mann
Arbeidstid: I teorien 08.30-16.30 (i praksis veldig fleksibel, bare krav om å jobbe 7,5 timer hver dag på kontoret)
Kan du styre dagen din litt selv: Ja, jeg bestemmer selv hva jeg gjør.
Blir det mye overtid på jobb?: Ingen!
Tar du med deg jobben hjem fordi du ikke rekket å gjøre alt på jobb?: Velger det selv.
Jobber du i helgene/ oppmøteplikt på jobb i helgene?: Nei!
Føler du at du blir sliten i hverdagen, eller er det kun noen tøffe perioder?: Kun et par tøffe perioder
Trives du med jobben din?: Elsker den

 

 

 

Interessert i å dele hvor mange år du har hatt i erfaring og evt lønn?

 

Takk for svar!

Lenke til kommentar

 

 

Utdanning: Master i informatikk
Kjønn: Mann
Arbeidstid: I teorien 08.30-16.30 (i praksis veldig fleksibel, bare krav om å jobbe 7,5 timer hver dag på kontoret)
Kan du styre dagen din litt selv: Ja, jeg bestemmer selv hva jeg gjør.
Blir det mye overtid på jobb?: Ingen!
Tar du med deg jobben hjem fordi du ikke rekket å gjøre alt på jobb?: Velger det selv.
Jobber du i helgene/ oppmøteplikt på jobb i helgene?: Nei!
Føler du at du blir sliten i hverdagen, eller er det kun noen tøffe perioder?: Kun et par tøffe perioder
Trives du med jobben din?: Elsker den

 

 

Interessert i å dele hvor mange år du har hatt i erfaring og evt lønn?

 

Takk for svar!

 

Begynte i år, 460 000 i året.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...