Gå til innhold

Nordmenn handler mer og dyrere elektronikk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Venter på at det skal komme en TV som IKKE eksponerer meg for all den søppelreklamen.....Lider av reklameallergi...........

 

HTPC ;) Har ikke hatt dekoder tilkoblet TVen på 8 år nå.

 

Venter på at det skal komme en skikkelig TV som IKKE har masse "smart"-tull. Har aldri truffet noen som bruker/ønsker dette, fleste jeg vet om har enten Apple-TV, PS3/4 eller en annen form for HTPC eller casting/streaming-greie som er fullstendig overlegent.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Venter på at det skal komme en TV som IKKE eksponerer meg for all den søppelreklamen.....Lider av reklameallergi...........

 

HTPC ;) Har ikke hatt dekoder tilkoblet TVen på 8 år nå.

 

Venter på at det skal komme en skikkelig TV som IKKE har masse "smart"-tull. Har aldri truffet noen som bruker/ønsker dette, fleste jeg vet om har enten Apple-TV, PS3/4 eller en annen form for HTPC eller casting/streaming-greie som er fullstendig overlegent.

Smart funksjonene på en del TVer fungerer ganske bra, kjenner ganske mange som faktisk bruker smart funksjonene og jeg gjør det til en viss grad selv, bruker det til netflix, Amazon prime video, Google play movies osv... Og det fungerer ganske bra, og feks Amazon prime videos kan ikke castes, så ser 0 poeng i å kjøpe en konsoll eller appletv til noen 1000kr når smart tv appene fungerer fint og støtter 4k og hdr.

 

De som ikke vil ha dem kan jo bare la være å bruke dem??

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

Venter på at det skal komme en TV som IKKE eksponerer meg for all den søppelreklamen.....Lider av reklameallergi...........

 

HTPC ;) Har ikke hatt dekoder tilkoblet TVen på 8 år nå.

 

Venter på at det skal komme en skikkelig TV som IKKE har masse "smart"-tull. Har aldri truffet noen som bruker/ønsker dette, fleste jeg vet om har enten Apple-TV, PS3/4 eller en annen form for HTPC eller casting/streaming-greie som er fullstendig overlegent.

Smart funksjonene på en del TVer fungerer ganske bra, kjenner ganske mange som faktisk bruker smart funksjonene og jeg gjør det til en viss grad selv, bruker det til netflix, Amazon prime video, Google play movies osv... Og det fungerer ganske bra, og feks Amazon prime videos kan ikke castes, så ser 0 poeng i å kjøpe en konsoll eller appletv til noen 1000kr når smart tv appene fungerer fint og støtter 4k og hdr.

 

De som ikke vil ha dem kan jo bare la være å bruke dem??

 

 

Heilt enig, har vel kun erfaring med Android TV på Sony Bavaria XD65 TVen min, men merkar eg brukar smart funksjonane meir og meir, Plex, Netflix, Amazon Prime, Twitch. Dog sist nevnte drive å loggar meg ut titt og ofte. + TVen har innebygd Chromecast, men smart TV funksjonane funkar betre for min del.

 

Og ja, har HTPC, X1, PS4 osv ståande og, men foretrekke å berre bruke TV kontrollen. Men har lyst å få flytta HTPCen inni server rommet, og køyre video signalet gjennom Ethernet som den e kobla til i dag. Men skal ærleg innrømme eg var i den campen att eg og ville ha TV utan alt muleg anna med, som f.eks. høgtalarar og smart funksjonar. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Venter på at det skal komme en TV som IKKE eksponerer meg for all den søppelreklamen.....Lider av reklameallergi...........

 

HTPC ;) Har ikke hatt dekoder tilkoblet TVen på 8 år nå.

 

Venter på at det skal komme en skikkelig TV som IKKE har masse "smart"-tull. Har aldri truffet noen som bruker/ønsker dette, fleste jeg vet om har enten Apple-TV, PS3/4 eller en annen form for HTPC eller casting/streaming-greie som er fullstendig overlegent.

Jeg synes da at både Samsung og LG sitt smartsystem er genialt. Hva er galt med det da? :O
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Venter på at det skal komme en TV som IKKE eksponerer meg for all den søppelreklamen.....Lider av reklameallergi...........

 

Plombert TV gir særdeles lite reklame. Vi har ikke hatt TV kanaler i hus på 5år og kommer aldri til å betale lisens eller for en Kanalpakke igjen. Vi får mer enn nok ved streaming. Vi ser MYE på Youtube, hvor vi får noe reklame. Det fine er at 99% av den kan hoppes over uansett.

Lenke til kommentar

Venter på at det skal komme en TV som IKKE eksponerer meg for all den søppelreklamen.....Lider av reklameallergi...........

 

Svaret ligger i teknologien.

 

Kjøp en tv uten smart funksjonene, koble den opp mot en passe kraftig datamaskin, legg inn adblock pluss, så kan du kjøre på med youtube, netsurfing osv uten en eneste reklame :)

Lenke til kommentar

Venter på at Stortinget skal få fingeren ut med TV-mottakerlisens nedleggelse, og overgang slik at en kan kjøpe ny TV-uten å tvinges til å bli lisensbetaler, annet enn gjennom skatteseddel, dersom de går for det.

 

Gidde ikke betale for nytt TV før det skjer, eller at en diger monitor kommer. Da må den være diger og like rimelig som TV. Det ville jo vært litt bedre enn at Stortinget får fingeren ut og endrer spillereglene for landets befolkning.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...