Gå til innhold

SNIKTITT: Samsung Galaxy Note 8 Note 8 er som en større, fetere og enda litt dyrere utgave av Galaxy S8


Anbefalte innlegg

 

Dette er jeg fullstendig klar over, men brukte Apple samme glasset på baksiden av iPhone 4 og 4S som på forsiden? Fikk inntrykket at glasset bak var både tykkere og hardere. Men det er jo lenge siden så mulig jeg husker helt feil.

 

Det var nok betydelig tykkere, det så slik ut, men hjelper det på riper?

 

De brukte jo ikke noe saffirglass, slik som brukes på kameralinser og klokker. Og bortsett fra det så vet jeg ikke om noe glass som brukes som er mer ripebestandig enn gorilla glass. Og Apple er lite meddelelig med hva de bruker. Og de finner stort sett opp egne navn på alt, som ikke sier noen noe som helst. Slik som får folk til å argumentere med at Apple produktet er bedre, fordi det har "retina" oppløsning... De har vel tidligere uttalt at de har verdens sterkeste glass. Noe som er sant, men de er ikke akkurat alene om det. 

 

Men uansett er det jo ikke veldig praktisk å bruke tykt glass på baksiden av en mobil. Spesielt ikke med trådløs lading osv. Er jo en av grunnene til at Samsung har glass på baksiden. Og iPhone 4 sitt design var vel ikke akkurat kjent for å være den beste med tanke på det med elektromagnetiske bølger. Ikke at det var glasset sitt skyld da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For dem som ønsker en phablet for å se video (HBO, Netflix, etc) er Note 8 en skuffelse fordi den er så smal. Har sammenliknet Note 3 med Galaxy 8+, og bildet på Note 3 er merkbart større på Note 3, pga den større skjermbredden. På Galaxy S8+ er bildet kappet i begge ender, og tilsvarende mindre i høyden. Så det blir fortsatt gamle Note 3 på meg.

Lenke til kommentar

Men sålangt dette året er det vel ennå ingen som matcher Note 8. Det kommer jo mer spennende i ukene framover. Så får vi se hvordan Note 8 står mot ferskvaren fra Google, LG og Essential. Og kanskje dukker det opp godsaker fra Kina også?

 

 

Xiaomi Mi Mix 2 ryktes å dukke opp i september  :ohmy:  :ohmy:  :ohmy:. Kanskje jeg selger min roota Mi Mix (6GB, 256) og kjøper Mi Mix 2 når det er custom rom tilgjenglig til den.

Bortsett ifra kamera er jeg ikke veldig imponert over Samsung HW sammenlignet med min Mi Mix som jeg har hatt i gått over ett år.

Endret av Selectaa
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Angrer kjøpet av s8+. Stiller meg fremdeles uforstående av valget av materialer. Glass er drit. Etter noen måneder med s8+ er den full av småskraper på baksiden. Er livredd for å miste den i bakken da jeg har et inntrykk av at halvparten som eier en s8/+ har knust/bristet skjerm. Sykt dårlig på en telefon til 8500.

Savner skinndekselet på note 4. Det var godt å holde i også, samtidig som det tålte MYE.

 

Vel du kunne jo kjøpt et deksel til s8+ før ripene kom. Uansett så kan det jo være greit å få på plass screen protector i glass, som et minimum. Og om du vet av erfaring at du har tendens til å knuse skjermer så kanskje like godt å bare skaffe ettermarkedsdeksel?

 

 

Utrolig ting at man må/bør kjøpe beskyttelse til mobil! Burde virkelig vært produsert på en måte/med materialer som skulle gjøre det unødvendig! Når man kjøper ny bil, nytt tv etc, er det jo bare å ta det i bruk, uten å måtte pakke det inn eller å få noen form for beskyttelse!

 

 

Ja er det nå egentlig det? Hva med lakkbesyttelse, antirust og en skikkelig polish jobb før du bruker ny-bilen? Tv "trenger" lyn kontakt. 

 

Du MÅ ikke kjøpe beskyttelse til mobilen, men resultatet blir fort knust skjerm ved dropp. Og kjøper man telefon til 10K så suger det ekstra balle å få knust skjerm. 

 

Som minimum ville jeg brukt screen protector i glass. Har brukt de siden de kom og har ikke hatt knust skjerm til tross for diverse mobil-uhell. De gjør ikke telefonen feit, en ser de kun up close, og de endrer ikke skjermens følsomhet, lystyrke, lesbarhet eller brukervennlighet. Alt de gjør er å gi deg litt ekstra sikkerhet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Komplett har en bekreftet dato 2/9..

Hvem vedder imot på at den bekreftede datoen blir utsatt?

 

Er det lov å markedsføre med en åpenbar løgn sånn?

Skal være i Norge 15/9 og det blir sikkert nærmere Oktober når alt kommer til alt..

 

Telefonen skal jeg iallefall ha! :)

 

Nå må du slutte å komme med noe som er bevist løgn. Komplett hevder ingen steder at de skal sende ut telefoner 2. september, så dette må du ha inbilt deg. Videre står det på siden for Note 8 at den lansereses 15. september så hvor du har fått denne påstanden fra skjønner jeg ikke.

 

Det er mulig at du henviser til den datoen de har fått bekreftet fra leverandøren sin at DE ko0mmer til å få telefonen på lager og dermed misforstått det til å bety at de sender den ut den datoen, men det ser jeg på som tvilsomt. Uansett så er det å ta feil akkurat det samme som å komme med løgn.

 

Seriøst, les ting mer nøye før du kommer med slike påstander. Alle butikker får inn produkter i forkant av lansering slik at de kan sende dem ut fortest mulig når de har lov. Det er heller leverandørene du bør klage på når det skyves bakover da det er de som ikke leverer til det tidspunktet de har bekreftet at de skal.

Lenke til kommentar

 

Komplett har en bekreftet dato 2/9..

Hvem vedder imot på at den bekreftede datoen blir utsatt?

 

Er det lov å markedsføre med en åpenbar løgn sånn?

Skal være i Norge 15/9 og det blir sikkert nærmere Oktober når alt kommer til alt..

 

Telefonen skal jeg iallefall ha! :)

Nå må du slutte å komme med noe som er bevist løgn. Komplett hevder ingen steder at de skal sende ut telefoner 2. september, så dette må du ha inbilt deg. Videre står det på siden for Note 8 at den lansereses 15. september så hvor du har fått denne påstanden fra skjønner jeg ikke.

 

Det er mulig at du henviser til den datoen de har fått bekreftet fra leverandøren sin at DE ko0mmer til å få telefonen på lager og dermed misforstått det til å bety at de sender den ut den datoen, men det ser jeg på som tvilsomt. Uansett så er det å ta feil akkurat det samme som å komme med løgn.

 

Seriøst, les ting mer nøye før du kommer med slike påstander. Alle butikker får inn produkter i forkant av lansering slik at de kan sende dem ut fortest mulig når de har lov. Det er heller leverandørene du bør klage på når det skyves bakover da det er de som ikke leverer til det tidspunktet de har bekreftet at de skal.

 

Wow! 

Er det deg komplett.no?  :xmas:

Lenke til kommentar

Samsung gir f i telefonene sine etter at de er lansert så det er ikke så rart det du skriver. Eneste måten å få mest ut av en Scamsung telefon er med custom rom og root for å fjerne all den ubrukelige driten de legger ved.

 

Jeg hadde Huffameg P7 når den var ny for kanskje 3 år siden og den ble aldri oppdatert for basic funksjonelle feil etter at jeg kjøpte den. Jeg kunne ikke styre Spotify fra låseskjermen, kun Huawei sin egen spiller. Den stoppet også å tracke på Endomondo etter ca en mil, hver gang. På butikken fortalte de at dette var typisk Huawei (på den tiden), dem prioriterte ikke software oppdateringer til telefonene. På Samsung derimot får man jo jevnlig oppdateringer. Regner med at også Huawei har skjerpet seg, det er jo ganske ikke når det som var topptelefonen den gangen hadde slike feil.

Lenke til kommentar

 

 

Komplett har en bekreftet dato 2/9..

Hvem vedder imot på at den bekreftede datoen blir utsatt?

 

Er det lov å markedsføre med en åpenbar løgn sånn?

Skal være i Norge 15/9 og det blir sikkert nærmere Oktober når alt kommer til alt..

 

Telefonen skal jeg iallefall ha! :)

Nå må du slutte å komme med noe som er bevist løgn. Komplett hevder ingen steder at de skal sende ut telefoner 2. september, så dette må du ha inbilt deg. Videre står det på siden for Note 8 at den lansereses 15. september så hvor du har fått denne påstanden fra skjønner jeg ikke.

 

Det er mulig at du henviser til den datoen de har fått bekreftet fra leverandøren sin at DE ko0mmer til å få telefonen på lager og dermed misforstått det til å bety at de sender den ut den datoen, men det ser jeg på som tvilsomt. Uansett så er det å ta feil akkurat det samme som å komme med løgn.

 

Seriøst, les ting mer nøye før du kommer med slike påstander. Alle butikker får inn produkter i forkant av lansering slik at de kan sende dem ut fortest mulig når de har lov. Det er heller leverandørene du bør klage på når det skyves bakover da det er de som ikke leverer til det tidspunktet de har bekreftet at de skal.

 

Wow! 

Er det deg komplett.no?  :xmas:

Nei, jeg har ingenting med Komplett å gjøre annet enn at jeg handler der av og til.

 

Jeg er derimot en tilhenger av at subjektive meninger ikke spres som fakta. Jeg er lei av at nyheter blir beskyldt for å være falske når man er uenige og at det settes likhetstegn mellom det å ta feil og det å lyve.

 

I dette tilfellet er det fpr tidlig å si om Komplett klarer å levere det de lover eller ikke, men det er helt klart for dem som har lest hva som står på nettsiden at de ikke påstår at de skal levere telefonen 2. september.

 

Spørsmålet nå er om du faktisk er villig til å innrømme at du tok feil eller om du kommer til å bortforklare deg (eventuelt komme med en dum vits slik som nå). Når folk overreagerer på slikt som dette settes vi alle under tvil. Lyver/overreagerer alle som sier at de har hatt store problemer med ett selskap?

 

Jeg gjør en gjetning om at du ikke kommer til å innrømme at du tok feil og jeg tror det er 50/50 sjanse for at du ikke kommer til å svare på nytt fordi det er den letteste (teiteste) måten å unngå dette på.

Lenke til kommentar

 

 

 

Komplett har en bekreftet dato 2/9..

Hvem vedder imot på at den bekreftede datoen blir utsatt?

 

Er det lov å markedsføre med en åpenbar løgn sånn?

Skal være i Norge 15/9 og det blir sikkert nærmere Oktober når alt kommer til alt..

 

Telefonen skal jeg iallefall ha! :)

Nå må du slutte å komme med noe som er bevist løgn. Komplett hevder ingen steder at de skal sende ut telefoner 2. september, så dette må du ha inbilt deg. Videre står det på siden for Note 8 at den lansereses 15. september så hvor du har fått denne påstanden fra skjønner jeg ikke.

 

Det er mulig at du henviser til den datoen de har fått bekreftet fra leverandøren sin at DE ko0mmer til å få telefonen på lager og dermed misforstått det til å bety at de sender den ut den datoen, men det ser jeg på som tvilsomt. Uansett så er det å ta feil akkurat det samme som å komme med løgn.

 

Seriøst, les ting mer nøye før du kommer med slike påstander. Alle butikker får inn produkter i forkant av lansering slik at de kan sende dem ut fortest mulig når de har lov. Det er heller leverandørene du bør klage på når det skyves bakover da det er de som ikke leverer til det tidspunktet de har bekreftet at de skal.

 

Wow! 

Er det deg komplett.no?  :xmas:

Nei, jeg har ingenting med Komplett å gjøre annet enn at jeg handler der av og til.

 

Jeg er derimot en tilhenger av at subjektive meninger ikke spres som fakta. Jeg er lei av at nyheter blir beskyldt for å være falske når man er uenige og at det settes likhetstegn mellom det å ta feil og det å lyve.

 

I dette tilfellet er det fpr tidlig å si om Komplett klarer å levere det de lover eller ikke, men det er helt klart for dem som har lest hva som står på nettsiden at de ikke påstår at de skal levere telefonen 2. september.

 

Spørsmålet nå er om du faktisk er villig til å innrømme at du tok feil eller om du kommer til å bortforklare deg (eventuelt komme med en dum vits slik som nå). Når folk overreagerer på slikt som dette settes vi alle under tvil. Lyver/overreagerer alle som sier at de har hatt store problemer med ett selskap?

 

Jeg gjør en gjetning om at du ikke kommer til å innrømme at du tok feil og jeg tror det er 50/50 sjanse for at du ikke kommer til å svare på nytt fordi det er den letteste (teiteste) måten å unngå dette på.

 

Jeg veit ikke helt om jeg skal ta deg seriøst.. 

Mater jeg trollet ved å svare tro? 

Vi får se..

 

Da jeg skrev innlegget (24/8) var det ikke lenge siden Note 8 hadde blitt offentlig kunngjort av Samsung.

Jeg sjekket alle de store butikkene for å se om det var noen som hadde noe av det samme tilbehøret som skulle bli levert til de som forrhånds bestilte Note 7.

Alle butikkene opererte med 15/9 som veiledende dato, men hos Komplett stod det "bekreftet til lager 2/9" 

Om dette betyr at de vet at telefonen kommer 2/9, slik at de rekker å sende den ut til folk den 15/9 kan godt være.

Det stod ingenting om dette på daværende tidspunkt, men kan godt være de har endret annonsen i etterkant.

Uansett føler jeg at Komplett spekulerer i å sette en bedre dato enn konkurrentene for å tiltrekke seg kunder.

Da er dette i beste fall en tvilsom markedsførings strategi.

Men for alt jeg vet, så kan jeg jo ta feil. Jeg er ikke feilfri og har ikke noen problemer med å ta ansvar for hva jeg sier å gjør.

 

Jeg syns det er litt artig at du skriver i det 1. svaret ditt: "Uansett så er det å ta feil akkurat det samme som å komme med løgn." 

Da lo jeg godt! 

Så sier du i 2. svar: " Jeg er lei av at nyheter blir beskyldt for å være falske når man er uenige og at det settes likhetstegn mellom det å ta feil og det å lyve." 

 

Kan du se litt av grunnen til at jeg tror du er et troll?

 

Hvis jeg tar feil mtp at telefonen dukker opp 15/9, så er det ingen som blir mer glad enn meg.

Men ut ifra tidligere erfaringer så regner jeg med det blir nærmere Oktober.

 

Med dette er jeg ferdig med saken, før vi kommer enda mer off topic.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Komplett har en bekreftet dato 2/9..

Hvem vedder imot på at den bekreftede datoen blir utsatt?

 

Er det lov å markedsføre med en åpenbar løgn sånn?

Skal være i Norge 15/9 og det blir sikkert nærmere Oktober når alt kommer til alt..

 

Telefonen skal jeg iallefall ha! :)

Nå må du slutte å komme med noe som er bevist løgn. Komplett hevder ingen steder at de skal sende ut telefoner 2. september, så dette må du ha inbilt deg. Videre står det på siden for Note 8 at den lansereses 15. september så hvor du har fått denne påstanden fra skjønner jeg ikke.

 

Det er mulig at du henviser til den datoen de har fått bekreftet fra leverandøren sin at DE ko0mmer til å få telefonen på lager og dermed misforstått det til å bety at de sender den ut den datoen, men det ser jeg på som tvilsomt. Uansett så er det å ta feil akkurat det samme som å komme med løgn.

 

Seriøst, les ting mer nøye før du kommer med slike påstander. Alle butikker får inn produkter i forkant av lansering slik at de kan sende dem ut fortest mulig når de har lov. Det er heller leverandørene du bør klage på når det skyves bakover da det er de som ikke leverer til det tidspunktet de har bekreftet at de skal.

 

Wow! 

Er det deg komplett.no?  :xmas:

Nei, jeg har ingenting med Komplett å gjøre annet enn at jeg handler der av og til.

 

Jeg er derimot en tilhenger av at subjektive meninger ikke spres som fakta. Jeg er lei av at nyheter blir beskyldt for å være falske når man er uenige og at det settes likhetstegn mellom det å ta feil og det å lyve.

 

I dette tilfellet er det fpr tidlig å si om Komplett klarer å levere det de lover eller ikke, men det er helt klart for dem som har lest hva som står på nettsiden at de ikke påstår at de skal levere telefonen 2. september.

 

Spørsmålet nå er om du faktisk er villig til å innrømme at du tok feil eller om du kommer til å bortforklare deg (eventuelt komme med en dum vits slik som nå). Når folk overreagerer på slikt som dette settes vi alle under tvil. Lyver/overreagerer alle som sier at de har hatt store problemer med ett selskap?

 

Jeg gjør en gjetning om at du ikke kommer til å innrømme at du tok feil og jeg tror det er 50/50 sjanse for at du ikke kommer til å svare på nytt fordi det er den letteste (teiteste) måten å unngå dette på.

 

Jeg veit ikke helt om jeg skal ta deg seriøst.. 

Mater jeg trollet ved å svare tro? 

Vi får se..

 

Da jeg skrev innlegget (24/8) var det ikke lenge siden Note 8 hadde blitt offentlig kunngjort av Samsung.

Jeg sjekket alle de store butikkene for å se om det var noen som hadde noe av det samme tilbehøret som skulle bli levert til de som forrhånds bestilte Note 7.

Alle butikkene opererte med 15/9 som veiledende dato, men hos Komplett stod det "bekreftet til lager 2/9" 

Om dette betyr at de vet at telefonen kommer 2/9, slik at de rekker å sende den ut til folk den 15/9 kan godt være.

Det stod ingenting om dette på daværende tidspunkt, men kan godt være de har endret annonsen i etterkant.

Uansett føler jeg at Komplett spekulerer i å sette en bedre dato enn konkurrentene for å tiltrekke seg kunder.

Da er dette i beste fall en tvilsom markedsførings strategi.

Men for alt jeg vet, så kan jeg jo ta feil. Jeg er ikke feilfri og har ikke noen problemer med å ta ansvar for hva jeg sier å gjør.

 

Jeg syns det er litt artig at du skriver i det 1. svaret ditt: "Uansett så er det å ta feil akkurat det samme som å komme med løgn." 

Da lo jeg godt! 

Så sier du i 2. svar: " Jeg er lei av at nyheter blir beskyldt for å være falske når man er uenige og at det settes likhetstegn mellom det å ta feil og det å lyve." 

 

Kan du se litt av grunnen til at jeg tror du er et troll?

 

Hvis jeg tar feil mtp at telefonen dukker opp 15/9, så er det ingen som blir mer glad enn meg.

Men ut ifra tidligere erfaringer så regner jeg med det blir nærmere Oktober.

 

Med dette er jeg ferdig med saken, før vi kommer enda mer off topic.

Håper du innser ironien i at du beskylder Komplett for å lyve og samtidig benekter fakta etterpå. Bortforklaringen kom akkurat som jeg forutså i posten min også.

 

Du beskydler meg for å være troll når jeg påpeker fakta. Dette er ikke veldig modent av deg, men det hadde jeg ikke forventet heller.

 

Du avslutter diskusjonen på grunnlag av at du ikke vil gå off topic. Vel, det var du som startet denne diskusjonen da du valgte å dra inn Komplett i en diskusjon som egentlig ikke har noe med Komplett å gjøre så dette er en dårlig måte å unngå å innrømme at du har feil. Jeg håper bare at du har lært noe til tross for at du ikke vil inrømme det.

Lenke til kommentar

Faktisk så sto det 2/9 på Komplett, men like ved siden sto det 21. el. 29 eller noe i den duren, så det er trolig snakk om en glipp.

 

Uansett kan man ikke klandre han som leste det og tok det for god fisk. Det må gå på Kompletts kappe i så fall

 

Lanseringsdato stod på nettsiden den dagen han postet det, men det var litt bortgjemt, så jo der er jeg enig at Komplett gjorde en feil. Det er også mulig at de tar feil om at leverandøren faktisk klarer å levere til det tidspunktet de hevder og det også kanskje er feil å spekulere om og at det også kan være misvisende.

 

Problemet jeg har er at han anklager Komplett for å bryte loven om markedsføring ved å komme med en overlagt (åpenlys) løgn basert på en misforståelse av den tilgjengelige informasjonen. Bekreftet på lager har aldri betydd at de skal sende det ut den dagen, mange nettsider opererer med slike datoer på forhåndsbestillinger for å få frem det at det er mlig å få produktet levert på lanseringsdato. Det er ikke alltid de klarer å holde det, men da er det heller snakk om at de gjør en feil, er for optismistiske eller at det er for lav produksjon i forhold til etterspørsel, ikke nødvendigvis at de bevisst lyver.

 

Videre blir jeg irritert over at han nekter å innrømme at han kan ta feil eller at han kanskje overreagerer. Helt enig at Komplett har forbedringspotensiale både på det å gi informasjon og at de kun bør si fra når de faktisk har produktet på lager, men det er fortsatt langt fra det å lyve. Når et selskap faktisk lyver eller bryter med forbrukerretigheter vil jeg vite det. Når folk lufter usaklige påstander fordi de er generelt ufornøyd kommer jeg til å påpeke det.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...